Waarom is het duimpje pas zichtbaar in december | Eneco Community

Waarom is het duimpje pas zichtbaar in december

  • 14 september 2013
  • 35 reacties
  • 1115 Bekeken

Sinds april heb ik nu Toon, voornamelijk om zelf het verbruik te kunnen zien maar helemaal om te kunnen zien of het jaarlijks verbruik goed gaat.
Om dus niet meer de onverwachtse NA rekening te krijgen.
Na twee maanden geen duimpje! Kan gebeuren.
Na drie maanden nog geen duimpje, toch even bellen hoe het kan. Wordt aan gewerkt.
Na vier maanden nog steeds niet. Wordt aan gewerkt. Als het goed is krijgt u in NOVEMBER een duimpje.

U krijgt ter compensatie de abonnementskosten tot november vergoed. 
Nog steeds niet blij maar wel een redelijke oplossing.

Vanmorgen keek ik op Toon. En nu staat er verbruik zichtbaar in DECEMBER.

IK BEN ER KLAAR MEE. ENECO KOM TOON MAAR WEER OPHALEN..

Hoe moeilijk kan het zijn.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

35 Reacties

Badge
Het gaat hier om een duimpje niet waar ? Functioneert je toon dan ook niet naar behoren of wil je echt dat " duimpje " zien ?
De Klacht van sBorgman herken ik , van mij mogen ze toon ophalen. Het is een leuk speelgoed als hij werkt, maar als er in een jaar al diverse malen een monteur langs moet komen is belachelijk. Ik zit nu weer op een monteur te wachten komt volgende week. 14 dagen geleden is alles weer na gekeken na mijn klacht dat het gasverbruik volgens toon te hoog was. verbruik 611% te hoog. foutje van toon. Nu zit de plakker op de gasmeter weer los dus geeft hij geen verbruik aan. De medewerkers aan de telefoon zijn zeer vriendelijk dus dat scheelt gelukkig.
Badge
Waarom plak je de sensor niet zelf even vast? 
Reputatie 1
Badge +1
Dat duimpje doet mij niet zoveel. Ik kan zelf behoorlijk goed rekenen dus ik pak de meterstanden en ik zie binnen 5 min of ik deze maand teveel of te weinig hebt verbruikt...rekenen is macht!
Oké na zolange tijd zou je mogen verwachten dat eneco dit euvel wel zou hebben opgelost, niets blijkt minder waar. Kinderziekte's verwacht je in het begin maar het staat al ruim een jaar in de markt dus het zou allang moeten zijn opgelost!
@brandje: weer een gebruiker met zo'n armzalig plakker probleem. Die dingen werken echt voor geen meter.
Badge
Dat duimpje doet mij niet zoveel. Ik kan zelf behoorlijk goed rekenen dus ik pak de meterstanden en ik zie binnen 5 min of ik deze maand teveel of te weinig hebt verbruikt...rekenen is macht!
Oké na zolange tijd zou je mogen verwachten dat eneco dit euvel wel zou hebben opgelost, niets blijkt minder waar. Kinderziekte's verwacht je in het begin maar het staat al ruim een jaar in de markt dus het zou allang moeten zijn opgelost!
@brandje: weer een gebruiker met zo'n armzalig plakker probleem. Die dingen werken echt voor geen meter.



Dan ga je voor een slimmemeter of dan plak je hem zelf beter op de gasmeter. We leven toch niet in een hulpbehoevende samenleving ?
Precies, ga voor slimme meters dan!
En loslaten heeft alleen te maken met ontvetten en een monteur die wellicht de plakker iets heeft willen verschuiven.
Heel vervelend uiteraard, dan de reserve plakkers gebruiken of Eneco vragen die even toe te sturen.
En (niet mijn keuze) als laatste redmiddel, even lichtjes vast plakken met lijm.
Pick your pick, toch............
Reputatie 1
Badge +1
Dan ga je voor een slimmemeter of dan plak je hem zelf beter op de gasmeter. We leven toch niet in een hulpbehoevende samenleving ?

IK heb allangggggggggg slimme meters, ik had na de derde keer al me maag vol van die kansloze plakkers dus snel bij stedin slimme meters besteld. Sindsdien zoals je zelf kunt invullen geen problemen meer (en nauwkeuriger)
Het is maar zeer de vraag of @femdiklang dat wil. Die wil gewoon een werkende Toon en dat kan prima met plaksensoren.
En Michael reageert dan ook terecht met plak het dan maar vast. Want de hele zaak omzetten naar slimme meters is ook nog al wat en kost je nog 80 euries extra ook.
Nou dan wist ik het wel en m.i. kan met de (plak)tips hier ook een goed werkende Toon verkregen worden.
Reputatie 1
Badge +1
Het is maar zeer de vraag of @femdiklang dat wil. Die wil gewoon een werkende Toon en dat kan prima met plaksensoren.
En Michael reageert dan ook terecht met plak het dan maar vast. Want de hele zaak omzetten naar slimme meters is ook nog al wat en kost je nog 80 euries extra ook.
Nou dan wist ik het wel en m.i. kan met de (plak)tips hier ook een goed werkende Toon verkregen worden.

Ik reageer wellicht ietswat heftig op het plakstrips gebeuren maar dat heeft meer te maken dat destijds ik mij kapot kon iriteren dat die plakstrips mij telkens in de steek lieten. Ik moet rationeel blijven dat in 95% van de gevallen ze gewoon bljven zitten. Ik wist niet dat slimme meters aanvragen tegenwoordig 80 Euro kost ik betaalde 55 euro dus het is blijkbaar duurder geworden. Zonde want slimme meters geeft veel voordelen ook buiten de toon om. 80 Euro is in hedendaagse tijd best veel geld en zal mensen tegenhouden over te stappen naar slimme meters.
Reputatie 6
Badge +1
@femdiklang,

Ten eerste natuurlijk welkom op dit forum. Leuk dat je hier de weg naar toe hebt gevonden.
Het is vevelend dat Toon niet naar tevredenheid werkt, en dat je veel een monteur over de vloer krijgt. Ik ga er vanuit dat dat niet Eneco intentie is. Zoals Marcel1970 aangeeft is misschien een slimme meter voor jou een optie. Je bent dan van de, niet blijven zitten van de plakcensoren af, waardoor dat geen issue meer kan zijn 

Een slimme meter kun je zo aanvragen bij je netbeheerder. Let er op er zijn idd wel kosten aan verbonden, zoals al is aangegeven in dit topic, maar misschien ( vragen staat vrij ) en gezien je problemen, zou ik even met Eneco eerst kunnen overleggen  ofdat zij de slimme meter voor je willen aanvragen. Dan kan het zijn dat Eneco de kosten draagt van de prioplaatsing. Daarbij nog een andere opmerking. De plaatsing van een slimme meter kan tot wel 6 weken duren. Suc6.
Reputatie 6
Badge +1

Na twee maanden geen duimpje! Kan gebeuren.
Na drie maanden nog geen duimpje, toch even bellen hoe het kan. Wordt aan gewerkt.
Na vier maanden nog steeds niet. Wordt aan gewerkt. Als het goed is krijgt u in NOVEMBER een duimpje.

Vanmorgen keek ik op Toon. En nu staat er verbruik zichtbaar in DECEMBER.


Beste sborgman,
het is vervelend dat het duimpje nog steeds niet zichtbaar is. Dit had in het verleden de oorzaak dat er een grote storing was, waardoor diverse klanten niet hun statusverbruik zagen en dus ook geen duimpje of duimpje-uitroepteken. Inmiddels zou dit isseu idd opgelost moeten zijn en dus ook voor u.

Nu weet ik wel, dat als u net en eindafrekening heeft gehad of op korte termijn (deze maand) gaat krijgen, het dan weer 2 volle kalender maanden gaat duren, voordat Toon zijn status dmv het duimpje aan u gaat vertellen. Ik kan u geen uitsluitsel geven ofdat dit ook bij u het geval is, omdat ik niet in uw gegevens kan, maar dat zou u zelf kunnen controleren in mijneneco onder facturen. Daar staat rond welke datum u de jaarnota kunt verwachten. Als dit op korte termijn is, dan is dat de reden van het niet ontvangen van de statusen en is het een vervelende loop van omstandigheden. 
En als ik uw verhaal zo lees, zou bovenstaande goed gaande kunnen zijn.
Hoi marcel1970,

Precies, want als ik de gevallen hier met loslatende plakstrips tel, dan heb ik genoeg aan 2 handen. 
Ik zelf ben het voorbeeld; ze zitten er bijn à 1 jaar op, zonder er afgevallen te zijn. 
En als je even wacht ben je vanzelf aan de beurt en is het gratis, toch......
Dat is simpel, dit wordt nu de 4e maal dat er een plakker op moet, en ik mag voor de prijs van 120 euro wel verwachten dat er goed werk afgeleverd wordt. Het heeft me nu ook al 4 maal een dag gekost.  Eneco levert toch ook geen bouwpakketten.Ik mag voor de prijs wel een klein beetje goed werk verwachten zeker als je alle lovende reclame ziet over Toon. De eerste maal vertelde de monteur dat het kwam door het installatie bureau. Maar dat geloof ik inmiddels niet meer.
Dat je boos bent dat begrijpen wij hier nu wel, maar wat ga je doen met de tips die je hier hebt gekregen.
Anders wordt en blijft het een eenzijdige dialoog........................
Reputatie 1
Badge +1
Dat je boos bent dat begrijpen wij hier nu wel, maar wat ga je doen met de tips die je hier hebt gekregen.
Anders wordt en blijft het een eenzijdige dialoog........................

Brandje heeft gelijk, hij heeft het klip en klaar voor je op een presenteerblaadje gelegd.
Reputatie 6
Badge +1
Brandje heeft gelijk, hij heeft het klip en klaar voor je op een presenteerblaadje gelegd.

Maar soms zijn er mensen die maar 1 kant op willen. Ofdat dit nu goed of niet goed is. En meestal komt het uiteindelijk vanzelf goed.
Kijk weet je wat ik irritant vind; @femdiklang klaagt hier en m.i. terecht, maar met de simpele tips van ons doet ie lijkt wel niets.
Uiteindelijk weten wij hier dat de "storing"die heij heeft eigenlijk geen fluit voorstelt en zo op te lossen is.
Zonde van de energie om je daar boos over te maken.
Of het uiteindelijk vanzelf goed komt, dat betwijfel ik eigenlijk............................
 
Reputatie 1
Badge +1
Maar soms zijn er mensen die maar 1 kant op willen. Ofdat dit nu goed of niet goed is. En meestal komt het uiteindelijk vanzelf goed. precies, wel jammer dat men wel klaagt maar niet ff de moeite neemt om aandragingen te beantwoorden of te zeggen dat het is opgelost.
Reputatie 6
Badge +1
precies, wel jammer dat men wel klaagt maar niet ff de moeite neemt om aandragingen te beantwoorden of te zeggen dat het is opgelost.

Ik zou zeggen....... Welkom op het forum. Wij (brandje,jvdl en ik ) roepen dat zo vaak, echt is het forum een vrijblijvende communicatie kanaal van Eneco. Dus kmensen zijn het niet verplicht. Daarbij zijn er mensen die maar eens in de zoveel tijd op dit forum komen en dan reageren, of vergeten zijn dat ze gereageerd hebben. Ik maak me er niet druk (meer) over. Ik geef je dus hetzelfde advies in deze. 🙂
Hoi Jürgen,

Uiteraard is reageren in ons mooie forum niet verplicht.
Maar ik blijf er vaak wel om vragen; soms is het gewoon maar wat roepen door de poster en hij/zij gaat weer over naar de orde van de dag.
Soms wordt het vergeten en dan is antwoord vragen soms zinvol.
Degene die zo maar wat roept die ben ik ook gauw vergeten, maar de anderen daar wil ik graag m'n best voor doen.
Reputatie 1
Badge +1
Ik zou zeggen....... Welkom op het forum. Wij (brandje,jvdl en ik ) roepen dat zo vaak, echt is het forum een vrijblijvende communicatie kanaal van Eneco. Dus kmensen zijn het niet verplicht. Daarbij zijn er mensen die maar eens in de zoveel tijd op dit forum komen en dan reageren, of vergeten zijn dat ze gereageerd hebben. Ik maak me er niet druk (meer) over. Ik geef je dus hetzelfde advies in deze. :)
ik was al eerder actief op dit forum, sterker nog, was 1 van de eerste deelnemers 🙂 maar ik weet de klappen van de zweep wel dus komt allemaal goed 😉
Ik loop al een tijdje mee, maar deze reactie kan ik geen touw aan vast knopen..........................:mad:
Volgens mij bedoelt @jvp toch iets anders.
Reputatie 2
Badge +1
Sinds april heb ik nu Toon, voornamelijk om zelf het verbruik te kunnen zien maar helemaal om te kunnen zien of het jaarlijks verbruik goed gaat.
Om dus niet meer de onverwachtse NA rekening te krijgen.
Na twee maanden geen duimpje! Kan gebeuren.
Na drie maanden nog geen duimpje, toch even bellen hoe het kan. Wordt aan gewerkt.
Na vier maanden nog steeds niet. Wordt aan gewerkt. Als het goed is krijgt u in NOVEMBER een duimpje.

U krijgt ter compensatie de abonnementskosten tot november vergoed. 
Nog steeds niet blij maar wel een redelijke oplossing.

Vanmorgen keek ik op Toon. En nu staat er verbruik zichtbaar in DECEMBER.

IK BEN ER KLAAR MEE. ENECO KOM TOON MAAR WEER OPHALEN..

Hoe moeilijk kan het zijn.


@sborgman

Leuk dat je de weg naar het forum hebt gevonden, welkom.
Uit je bericht begrijp ik dat je ontevreden bent over Toon omdat de vergelijking met het eigen verbruik (het duimpje) nog niet werkt. De afgelopen periode is er een storing geweest waardoor gegevens vanuit onze administratie niet doorkwamen in Toon. Dit probleem is vorige maand opgelost, excuses voor het ongemak.
Nadat het is opgelost duurt het opnieuw 2 volledige maanden verbruik om een juist advies te kunnen geven. Je zou hier in november dan gebruik van kunnen maken. Omdat je de melding krijgt dat het pas in december beschikbaar is ga ik er vanuit dat er in je situatie iets niet helemaal goed is gegaan.
Een oorzaak hier van kan zijn dat bijvoorbeeld je meteradapter de verbinding soms verliest. In dat geval wordt er namelijk niet altijd verbruik gemeten en verschuift de datum dat het duimpje zal verschijnen.

Kan je aangeven of je gaten in je verbruik hebt in de maanden augustus en september (voor zowel gas als elektriciteit)?
Het is niet zomaar wat roepen. Het is op een andere manier laten merken dat je er niet tevreden mee bent.

Uiteindelijk betaalt de consument zelf voor deze producten zoals een Toon. Net als bij bv Oxxio, daar hadden ze een ipad cadeau maar als je de prijzen goed bekijkt betaal je die gewoon zelf.

Ik vind het gewoon heel vreemd dat bij een familie lid een paar straten verder op alles vlekkeloos werkt. Het kan dus wel.

Ik hoorde er verder niets over, ik moest het maar doen met een antwoord dat het pas in november werkt.

Nu post ik mijn Boze reactie op een forum en plotseling wordt het uitgezocht waarom het niet werkt. Het software bedrijf gaat NU kijken wat er fout gaat.
Ik ben daar blij mee want ik vind Toon een super apparaat, ik verwacht alleen dat hij ook werkt zoals het moet, en het probleem met de plakkers heb ik ook gehad maar heb ik zelf opgelost door een slimme meter te laten plaatsen.

p.s wel grappig dat zelfs de naam van het onderwerp word gewijzigd in een tekst die voor eneco "vriendelijker'' is.
Het is niet zomaar wat roepen. Het is op een andere manier laten merken dat je er niet tevreden mee bent.



Vermoedelijk schrijf je dit omdat je dit in dit topic hebt gelezen...............
Heb je wel gelezen dat dat sloeg op @femdiklang, die in jouw topic wat postte en vervolgens niet meer reageerde.