Waarom geen gratis Toon voor vaste klanten? | Eneco Community

Waarom geen gratis Toon voor vaste klanten?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

115 Reacties

Reputatie 3
Badge
Maar is 4 jaar met de prijzen van nu niet gunstig?
Ja, dat denk ik wel. Er komt op 1 juli wel weer een kleine prijsverlaging, maar dan zal deze actie wel voorbij zijn!
Badge
Begrijp ik het goed dat je Toon dus gratis krijgt als vaste klant en daarbij je huidige contract opnieuw vastzet voor 4 jaar met de nieuwe tarieven? dan zouden ze mij wel 120 euro mogen terugstoren en me dan verlengen met een mooi premium contract die vele van jullie nu al hebben.

Allereerst denk ik niet dat je het soort contract kan uitkiezen bij deze aanbieding. En in een 4 jaren contract zit natuurlijk al een deel van de toekomstige "verhogingen" van de prijs in. De variabele prijs is minder dan de contractprijs, doch je weet niet wat de toekomst brengt. Het grootste deel van de prijs van energie wordt trouwens bepaald door de belasting en andere opslag, en daar gaat het contract niet over.

Maar ik begrijp dat zo'n actie zuur is voor mensen die even daarvoor € 120 voor hun Toon hebben betaald.
Reputatie 6
Badge +1
Ja, dat denk ik wel. Er komt op 1 juli wel weer een kleine prijsverlaging, maar dan zal deze actie wel voorbij zijn!

Volgens de actie voorwaarde loopt deze actie van 1april 2013 tot 30 juni 2013
Reputatie 3
Badge
In het achterhoofd houden dat nooit iets gratis is. 😉
Klopt maar het meeste voordeel proberen te halen is goed voor de portemonnee!
Reputatie 3
Badge
Daar heb jij dan weer gelijk in.
Hé gelukkig, kan ik toch rustig gaan slapen.
Je hebt weer aardig wat reacties afgeschoten na het werk zeg?
Het blijft verslavend he?
Reputatie 6
Badge +1

Het blijft verslavend he?

verslavend en leuk 🙂
Reputatie 4
Badge
En informatief 🙂
Reputatie 3
Badge
Heb vele topics weer bijgelegen en zit vol nieuwe gedachten om weer vragen voor de moderators samen te vatten. Maar met de andere topics is nog weinig gebeurd dus laat Eneco eerst die topics nog maar even bekijken. 😉
Badge
Zeker informatief, zo ben ik tot de ontdekking gekomen dat € 50 boete voor opzegging van mijn contract wel heel snel terugverdiend is. Aangezien in mijn meterkast oude slimme meters zitten en die zich op de begane grond bevindt, en de thermostaat zich een verdieping hoger bevindt is een Toon niet mogelijk volgende de test van Eneco. Ben ik toch benieuwd wat er voor mij wel mogelijk is!
Reputatie 3
Badge
Werkt toon wel als je een slimme meter zou hebben?
Badge

Volgens de test op Eneco kan ik met slimme meters geplaatst na 1.1.2012  wel Toon hebben. Maar ik ga voor Toon niet mijn meters geplaatst in 2007 (en slim genoeg voor MijnEneco maar niet slim genoeg voor Toon) vervangen.
Reputatie 6
Badge +1

Maar ik ga voor Toon niet mijn meters geplaatst in 2007 (en slim genoeg voor MijnEneco maar niet slim genoeg voor Toon) vervangen.

Dat is dan een bewuste keuze van je, waardoor het voor jou geen zin heeft om een  Tóon te bestellen. Het is het een of het ander. Toch?
Zeker informatief, zo ben ik tot de ontdekking gekomen dat € 50 boete voor opzegging van mijn contract wel heel snel terugverdiend is. Aangezien in mijn meterkast oude slimme meters zitten en die zich op de begane grond bevindt, en de thermostaat zich een verdieping hoger bevindt is een Toon niet mogelijk volgende de test van Eneco. Ben ik toch benieuwd wat er voor mij wel mogelijk is!

Er loopt nog een topic waar exact dezelfde situatie is.
Op jouw domme meters kunnen toch plaksensoren?
Repeater erbij en dan zou het moeten lukken toch.
Hoeveel meter is het vanaf de meters naar de plaats van de wandthermostaat?
Reputatie 6
Badge +1

Repeater erbij en dan zou het moeten lukken toch.
Hoeveel meter is het vanaf de meters naar de plaats van de wandthermostaat?

Je Tóon kan 2 repeaters af, dus 10 meter zeker overbruggen. Dus wat Ton zegt, zou theoretisch voor  je kunnen werken, mits de meters geschikt zijn voor plaksensoren.
Reputatie 3
Badge
Volgens de test op Eneco kan ik met slimme meters geplaatst na 1.1.2012  wel Toon hebben. Maar ik ga voor Toon niet mijn meters geplaatst in 2007 (en slim genoeg voor MijnEneco maar niet slim genoeg voor Toon) vervangen.
Worden ze wel vervangen aangezien het al slimme meters zijn? Dat zal ook nog een hele discussie worden 
Reputatie 4
Badge
Het zijn slimme meters voor deze tijd. Over een paar jaar zijn het weer domme meters. Rare benaming eigenlijk toch?
Reputatie 3
Badge
Dan begrijp jij de term slimme meters niet. 😉 het gaat om de functionaliteit die de meter bied. Ik denk niet dat deze zomaar vervangen worden
@toontjelager,
Juist een duidelijke benaming! Hier op het forum begrijpen we meteen met elkaar waar we het over hebben. 
Reputatie 6
Badge +1
Worden ze wel vervangen aangezien het al slimme meters zijn? Dat zal ook nog een hele discussie worden 

nee als het goed is niet Jeroen. De slimme meter moet aan een bepaalde eisen voldoen, verankerd in de wet. 1 van die richtlijnen is dat er een werkende p1 poort op moet zitten, zodat de consument zelf kan kijken wat de meter doet en meld naar de netbeheerder. Is dit niet het geval dan is dat een reden tot wissel. 

Maar ofdat het snel gewisseld gaat worden is de vraag. Ik ben wel bang dat ze 1 van de laaste lichting zal zijn, en wie weet is de werden wel weer aangepast. Want er is niks zo veranderlijk als Den Haag 🙂
Allemaal niet interessant! Als op de nu bestaande meters plaksensoren kunnen die werken is het opgelost. 
Toon aanvragen en genieten maar!!
Daar heb je geen slimme meters voor nodig. 
En je gasverbruik zie je zelfs realtime!
@kaat heeft nu domme meters en wil die eigenlijk niet vervangen alleen maar voor Toon. 
Reputatie 4
Badge
@toontjelager,
Juist een duidelijke benaming! Hier op het forum begrijpen we meteen met elkaar waar we het over hebben. 
Maar waarvoor geen andere duidelijke naam, pulsemeter bijvoorbeeld? Ik noem maar even wat. Dan weet toch ook iedereen wat er bedoeld word.

Ik begrijp het wel, maar snap het niet 😮
Reputatie 4
Badge

En je gasverbruik zie je zelfs realtime!
Zo slim zijn die slimme meters dus niet. :rolleyes:

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen