Waarom geen gratis Toon voor vaste klanten? | Eneco Community

Waarom geen gratis Toon voor vaste klanten?


Beste Eneco
wij zijn al zo`n 40 jaar lid van de Enco club.
wij hebben nooit een achterstand van betaling alles is altijd op tijd.
ik vind het wel heel gek dat trouwe klanten niet in aan merking komen
voor een gratis toon
ik wil wel de maandelijkse kosten betalen maar niet de toon
is daar bij jullie nog iets aan te doen
graag hoor ik nog wat van jullie
j.rijfkogel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

115 Reacties

Reputatie 3
Badge
Lijkt me niet, anders wil iedereen toon wel gratis. Dus dat zal je niet lukken.
Als 'Toon' net zo goed werkt als 'mijn eneco' moet je deze niet eens gratis willen krijgen. De hoge gas stand van 19 septmber is nog steeds niet gefixd! Let maar op dat we daar straks problemen mee krijgen in de eindafrekening, want de slimme meters worden van afstand uitgelezen. Ik heb in ieder geval al een paar reactie's bewaard en opgeslagen.
Om een kado te krijgen moet je gewoon ieder jaar een nieuwe leverancier kiezen, net als vroeger bij de krant. Er is namelijk geen bedrijf zo slim om juist voor vaste klanten iets te willen doen!!!
Reputatie 5
Badge +3
@allen,
Bedankt voor jullie berichten. Ik heb jullie opmerkingen verplaats naar een nieuw Topic over Toon, omdat de berichten niet thuis horen binnen het topic over de vernieuwde Mijn Eneco. Op deze manier houden we het forum overzichtelijk.

@J.rijfkogel
Welkom op het forum, goed dat je je vraag hier hebt gesteld. Ik zie dat je inderdaad al lang klant bent van ons. Dat is iets wat zij zeker op prijs stellen. Ik zou je dan ook graag Toon gratis aanbieden, maar dat kunnen we helaas niet doen. Er is lange tijd aan het apparaat gewerkt en er zitten zeer mooie functies in die de thermostaat waardevol maken. We kunnen Toon dan ook niet gratis weggeven of gereduceerd aanbieden. Ik hoop op je begrip hiervoor.

Voor trouwe klanten hebben we trouwens een online webshop waarin je (energiebesparende) producten met aantrekkelijke kortingen kunt bestellen.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@houten,
Geen zorgen, je merkt op de jaarnota niets van de problemen rondom de foutieve weergave op 19 september 2012. De verbruiksgegevens op Mijn Eneco zijn informatief (als ze kloppen natuurlijk) en worden door ons niet gebruikt voor het maken van de jaarnota. Daarnaast zijn de werkelijk uitgelezen standen nog te achterhalen, dit komt dus helemaal goed. We hopen dat het probleem met de weergave volgende week is opgelost. We informeren iedereen wanneer het echt opgelost is via het topic stand van zaken rondom problemen met het nieuwe Mijn Eneco .

Groet, Kelly
@houten, Geen zorgen, je merkt op de jaarnota niets van de problemen rondom de foutieve weergave op 19 september 2012. De verbruiksgegevens op Mijn Eneco zijn informatief (als ze kloppen natuurlijk) en worden door ons niet gebruikt voor het maken van de jaarnota. Daarnaast zijn de werkelijk uitgelezen standen nog te achterhalen, dit komt dus helemaal goed. We hopen dat het probleem met de weergave volgende week is opgelost. We informeren iedereen wanneer het echt opgelost is via het topic stand van zaken rondom problemen met het nieuwe Mijn Eneco . Groet, Kelly

Beste Kelly,

Jullie zouden het boek 'zouuonsaanbevelen' eens moeten lezen, dan zal je er achter komen dat service verlenen aan bestaande klanten veel belangrijker is dan nieuwe klanten te werven! Tevreden klanten lopen niet weg voor een dubbeltje goedkoper!!!
Reputatie 3
Badge
Ik denk dat de gemiddelde consument zowiezo niet weg loopt. Op een forum of via email komen er altijd enkele klachten binnen maar de meeste nederlanders verlengen automatisch zonder na te denken en als ze ontevreden zijn zijn er ook mensen die klagen maar verder geen actie ondernemen. Misschien beetje zwart wit gezien maar veel nederlanders doen weinig moeite.

Hoevaak hoor je dat het loont om over te stappen naar een andere leverancier? In mijn omgeving heb ik nog niemand gehoord erover. Reclames vol, maar in me directe omgeving helemaal niemand.
Reputatie 3
Badge
Wil niet zeggen dat ik het niet me je eens bent. Vaste klanten moeten zelfs belangrijker zijn dan nieuwe. Zie het al voor me dat ik ga werken bij me nieuwe werkgever en direct 2500 extra euro extra krijg omdat ik nieuw binnen komt.
Badge
De huidige markt werkt momenteel heel krom. Je beloont nieuwe klanten en je vergeet je vaste klanten. Als we dan toch een briljant voorbeeld moeten nemen, neem dan is een kijkje bij de ING rentepuntenshop. Je wordt als vaste klant daar goed beloont.
Reputatie 3
Badge +2
De huidige markt werkt momenteel heel krom. Je beloont nieuwe klanten en je vergeet je vaste klanten. Als we dan toch een briljant voorbeeld moeten nemen, neem dan is een kijkje bij de ING rentepuntenshop. Je wordt als vaste klant daar goed beloont.


Hallo Michael,

Ik ben klant bij ING en vind het niet echt briljant want ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de rentepunten.


Kijk op Kieskeurig en bestel je artikel bij de goedkoopste webwinkel en je bent veel goedkoper uit dan bij de rentepuntenshop van ING.

Waar ik je wel gelijk in moet geven dat is dat Eneco best wel eens een leuke attentie of beter korting op de tarieven zou mogen geven op klanten die al trouw 30/40/50 jaar vaste klant zijn.
Het loont soms om te shoppen van energieleverancier maar heb het al 38 jaar niet gedaan en daar zou Eneco eens een leuke beloning tegenover moeten zetten. Met energieke groet, Stansat
Badge +1
Hallo allen,
Ook ik ben van het begin af aan klant bij eneco, naar volle tevredenheid. ik denk dat 120 euro beneden de prijs is wat deze echt zou moeten kosten.
Ik vermoed dan ook dat de thermostaat goedkoper aangeboden wordt dan hij daadwerkelijk kost en de installatiekosten hoef ik ook niet te betalen, in mijn ogen best een goede deal!
Reputatie 3
Badge +2
Hallo Kelly,


Even een quote van jou "We kunnen Toon dan ook niet gratis weggeven of gereduceerd aanbieden. Ik hoop op je begrip hiervoor."

Eneco geeft welkomstgeld aan mensen die shoppen en 1 jaar bij Eneco blijven en vervolgens weer opstappen om de volgende aanbieding te ontvangen van een andere energieleverancier.

Ik snap niet waarom je trouwe mensen van Eneco die al  30/40/50 jaar klant zijn geen voordeeltje kan geven zoals een flinke korting op "Toon"

Dat heet klantenbinding levert meer op dan die welkom bonussen die je aan nieuwe klanten geeft. (die mogelijk volgend jaar weer vertrekken)

2,95 Euro korting op een energiezuinige schakelklok bij de Eneco webshop daar zit ik niet zo op te wachten eerlijk gezegd.

Ok, misschien even over nadenken.............................


Met energieke groet,


Stansat
 
Reputatie 5
Badge +3
@Stansat,
Bedankt voor je opmerkingen. Dit onderwerp is al besproken in het topic trouwe klanten belonen.

Alle opmerkingen die we tot nu hebben gekregen worden intern besproken en er wordt zeker over nagedacht.

Groet, Kelly
Ik zat te kijken om zo een Toon te nemen maar nu blijkt dat nieuwe klanten hem gratis krijgen .
Nou ik zit al 38 jaar bij jullie en ik heb afgelopen jaar april weer een 3 jarig contract afgesloten en als trouwe klant mag je hem betalen .
Ik had even een stukje zitten lezen op het forum ook van een trouwe klant die wou er ook een gratis maar dat kon niet daar waren ze te duur voor .
Wat ik er uit begreep ging deze klant naar een ander energie bedrijf kijken en ik kan hem geen ongelijk geven wat een klantenservice .

Met vriendelijke groet
A.J Bos

 
Reputatie 3
Badge
Ik begrijp niet helemaal wat dit met "mijn eneco" heeft te maken? Je mening kan ik wel begrijpen maar als je het forum doorleest zie je verschillende topics met de zelfde reactie vanuit eneco. meer komt er helaas niet uit. 😉
Badge
Hoor ik het nou echt goed op de TV. Krijgen nieuwe en BESTAANDE klanten een TOON GRATIS. Graag zou ik enige uitleg hier over willen.
Als mij dit niet bevalt kunnen stap ik per direct over op een andere energie leverancier. Want dit kan niet waar zijn.

Marco
Reputatie 6
Badge +1
Hoor ik het nou echt goed op de TV. Krijgen nieuwe en BESTAANDE klanten een TOON GRATIS. Graag zou ik enige uitleg hier over willen.
Als mij dit niet bevalt kunnen stap ik per direct over op een andere energie leverancier. Want dit kan niet waar zijn.

Marco


Hallo,

ze zeggen ook in diezelfde reclame, ga naar Eneco.nl/toon en  en lees daar de actievoorwaarde.
Als je nu gaat naar Uw Aanbod en vult daar uw postcode en huisnummer in, dan krijg je actuele aanbod dat Eneco u wil bieden met gratis Toon. 

Maar ik kan u nu al zeggen dat Je een gratis Toon kunt krijgen en instalatie gratis, maar je moet dan een nieuw contract aangaan voor  gas en stroom voor de duur van 4 jaar. :)

Dus bestaande klanten kunnen een gratis Toon krijgen en gratis instalatie, maar dan zullen ze hun contract moeten oversluiten  (lees de actievoorwaarde) of vernieuwen naar een 4 jarig stroom/gas contract.
Badge
Hoor ik het nou echt goed op de TV. Krijgen nieuwe en BESTAANDE klanten een TOON GRATIS. Graag zou ik enige uitleg hier over willen.
Als mij dit niet bevalt kunnen stap ik per direct over op een andere energie leverancier. Want dit kan niet waar zijn.

Marco


Als vaste klant komt u dan op deze pagina:


Uw aanbod

U bestelt Toon®️ in een paar eenvoudige stappen. Vul hieronder uw postcode en huisnummer in en ontvang een aanbod speciaal voor u, ook als u al klant bent van Eneco. Heeft u uw keuze gemaakt? Vul dan uw persoonlijke gegevens in. Daarna stellen we u nog een aantal vragen over de plaatsing van Toon. Vervolgens kunt u uw bestelling afronden. Bent u nog geen klant van Eneco? Dan regelen wij met onze gratis OverstapService uw overstap compleet.

U krijgt dan een aanbod voor een 4-jarig contract, Toon gaat ook bij nieuwe klanten niet kado voor een eenvoudig contractje, Eneco wil de mensen voor zo'n duur ding wel langer aan zich binden.
Badge
Ja gelul 4 jarig contract, ben al jaren vaste klant en helemaal geen behoefte om over te stappen. Dat kunnen ze toch ook inzien. 
Pardon.....................

Al jaren vaste klant, ja met een variabel contract vermoedelijk en daar zit nou juist de crux.
Ze willen klanten graag met een vast contract binden. Toch niets mis mee?
Niet mee eens? Perfect, dan helaas geen gratis Toon.
Badge
Ja gelul 4 jarig contract, ben al jaren vaste klant en helemaal geen behoefte om over te stappen. Dat kunnen ze toch ook inzien. 


Tuurlijk is dit geen ***** het is niet meer dan logisch. Als zij u een dure slimme meter cadeau doen, dan wel met de zekerheid dat u de komende 4 jaar ook klant blijft.

Het is net als met beleggingen.... resultaten uit het verleden zeggen niets over de toekomst. En een bedrijf moet nu eenmaal rekening houden met de toekomst!
Precis @kaat!

Overigens keurig opgelost met ***; deze taal valt namelijk buiten de forumregels.

Kortzichtig van 996001 om zo te reageren.  
Er zijn vele energieleveranciers die klanten met variabele contracten willen strikken en ja Toon is dan voor Eneco een mooie "over de streeptrekker" en klantenbinder; niks mis mee
En niets is verplicht; uiteraard kan je gewoon je variabele contract continueren.
Badge
Waar baseer jij dat op, heb je inzage in mijn gegevens of iet dergelijks. 
Badge
Kortzichtig, ik vraag toch om een duidelijke uitleg. En als deze niet bevalt dan stap ik over. Als ik eerst een Toon moet bestellen voordat ik de algemene voorwaarden kan,lezen. Dus niks kortzichtig. Wil gewoon duidelijkheid en het is niet raar dat mensen hierop reageren. Dus wie is er hier nou kortzichtig.
Badge
Mag het wordt gelul nu ook al niet meer. 
Reputatie 6
Badge +1
Mag het wordt gelul nu ook al niet meer. 


Beste 996001,

lees dit even svp. Verder zeg ik niks.

Algemeen gedrag
Je moet je houden aan de Huisregels en de Gebruikersvoorwaarden van het Eneco Forum.
Je mag maar onder één forumaccount actief zijn.
Je moet een gebruikersnaam, profielfoto en/of handtekening gebruiken die niet door anderen als schokkend kan worden ervaren en geen provocerende of discriminerende uitingen bevat.
Op het Eneco Forum wordt uitsluitend gecommuniceerd in Algemeen Beschaafd Nederlands.
Het is niet de bedoeling dat het Eneco Forum wordt gebruikt om een uitgebreide persoonlijke correspondentie te voeren.
Het gebruik van anonieme proxyservers, zogenaamde anonymizers of open proxies om het eigen IP-adres te verhullen is verboden.
Wees respectvol richting andere gebruikers van het Eneco Forum.
Verboden berichten
Het is verboden berichten op het Eneco Forum te plaatsen die:

racistische of discriminerende uitingen bevatten of provocerend zijn;
pornografisch of seksueel getint zijn;
scheldwoorden bevatten, agressief of bedreigend zijn;

aldus een gekopieerd gedeelte, te lezen in het topic huiskamer .
hier de link: https://forum.eneco.nl/de-huiskamer-86/huisregels-eneco-forum-3863/