Waarmee maak jij Toon schoon? | Eneco Community

Waarmee maak jij Toon schoon?

• 9 augustus 2012
  • 9 reacties
  • 1916 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Top poster (level 15)
  • 4169 reacties
Veel discussies op internet over hoe jij een lcd-scherm mag en kan reinigen. Naast de flauwe grapjes van hem in bad doen of onder de douche, even de vraag hoe jij Toon schoon houdt?

Ik pak een slab van me zoontje (fijne stof) en dan om me vinger doen met 1 druppel water die helemaal ingetrokken is (heeel heeel licht vochtig dus). Althans dat lijkt mij de minst schadelijke oplossing. Mag dit? ivm garantie, badkamereiniger, toiletdoekje vochtig. Hoe maak jij je Toon schoon???

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Keukenrol met glassex of licht vochtig microvezeldoekje...
Net als de iPad, gewoon micovezel doekje gebruiken of een brillendoekje (niet degene met alcohol erin, maar zo'n stoffen doekje)
Reputatie 3
Badge
Krijg jij zonder water de vlekken (vingers) weg van je scherm?
Ja, met microvezel doek wel. Gebruik het al jaren voor tv, laptop, iPad en telefoon. Vetvlekken van vingers zijn er zo mee weg en het laat geen rare strepen achter die je met water of lcd cleaner wel vaak krijgt.
glassex nooit gebruiken bij lcd schermen.
Reputatie 3
Badge
Maar dan mag je dat doekje zeker niet wasse met wasmiddel. Heb wel is iets gelezen daarover. Aangezien hier alles altijd in de was gaat.
Geen idee, ik gooi dat doekje à een week altijd in de wasmachine en droger en blijft gewoon werken 🙂
Hier ook een microvezeldoekje.
In het boekje staat niet met water.
(geen plons water dat lijkt mij duidelijk:p)

Eigenlijk raar want water bevat geen bijtende/vretende stoffen, een drupje lijkt mij ook geen kwaad te doen.
Reputatie 3
Badge
Net Amerika . Geen kind of kat in de magnetron. Je moet jezelf tegenwoordig indekken. Wat is licht vochtig bv.
Een microvezeldoekje is meer dan genoeg. Krijgt alle vlekken wel weg.
Waarom geen water, omdat daar ook kalk in zit.
Laat een druppel water opdrogen op glas en je ziet een vlek.
Dat is o.a. kalk dat achterblijft. Kalk schuurt en dat wil je niet op je scherm.
Kijk maar eens naar je waterkranen wat daar aan kalk achterblijft of in je waterkoker of je koffiemachine.
Die moet je ook regelmatig ontkalken.

Je kunt ook heel licht met alleen je vingernagel de verschillende functies aantikken. Dan heb je minder last van vette vingerafdrukken.