Waardes Toon en Toon app komen niet overeen | Eneco Community
vraag

Waardes Toon en Toon app komen niet overeen

• 27 oktober 2014
  • 5 reacties
  • 329 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Waarom zijn de getoonde waarden in de Toon app en op Toon niet gelijk?

Moet ik nu twijfelen aan de app of Toon zelf. Misschien nog optie 3, geen van de waarden kloppen.

Dit maakt al met al niet een erg betrouwbare indruk.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Heb je je al ingelezen op het forum?
Daar zijn al vragen over gesteld en Eneco heeft dat in onderzoek.
Reputatie 7
Badge +6
Beste MiJo,

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Heb je geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Ik hoor graag van je.

Groet,

Folkert
Hoi Folkert, we hebben 3 verschillende pad's, echter wel allemaal Android, en alle 3 geven ze het zelfde verschil aan tov de Toon.

Heb op 1 van de pad's toch een keer een herinstallatie gedaan, maar zoals verwacht inderdaad met gelijk resultaat.

Pas als ik uitzoom tot op week overzichten gaan de waarden gelijk lopen. Op dag en uur zoom nivo zijn ze niet meer gelijk.

Ik denk trouwens dat het de Toon is die niet goed is. Die heeft namelijk rare waarden waarim het net lijkt als of we op sommige dagen geen stroom of gas verbruikt hebben. Die dagen die stroom en gas-loos lijken zijn overigens wel elke dag anders.
Reputatie 7
Badge +6
@MiJo

Hebben de apps wel de juiste waardes aangegeven in het verleden of ervaar je dit al vanaf het begin? Om het verder voor je te kunnen onderzoeken wil ik je vragen om de toegang klantenservice wilt aanzetten via Menu-Meer-KLantenservice. Lukt het ook om een schermptintje te plaatsen van het dagverbruik van 1 van de apps?
Hi MiJo,
Misschien een domme reactie, maar die nul-verbruiks-dagen doen bij mij de vraag rijzen: gebruik je een slimme meter of lees je toon af met een sensor op je energiemeterwiel/gasmeter glansvlakje? (weet even niet hoe ik het anders moet noemen, maar neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel...) Kan zijn dat die sensoren niet(meer) goed zitten? Of heb je zo'n witte meter?