Sticky

Vrienden gezocht voor Vergelijk (Topic gesloten, bezoek ons nieuwe Toon Forum https://forum.toon.nl/)

jvp
Reputatie 3
Badge+1
  • 100 terawatt
  • 3391 reacties
Vanaf versie 2.6.24. heb je de mogeljkheid om vrienden in je Toon toe te voegen om te vergelijken. Dit is een leuke optie. Echter waar ik vandaan kom zijn er weinig Toon gebruikers. Ook onder mijn vriendengroep geen. 😞

Daarom openen ik dit topic. Zo kan iedereen vrijwillig zijn gegevens ( Toon vergelijkingsnummer en postcode ) die nodig zijn openbaar maken. Je kunt dan naar hartelust ( maximaal 4 personen ) mensen uitnodigen c.q. toevoegen.

of vinden wij dat dit via een prive bericht moet lopen?. Ik twijfel, maar eigenlijk ga ik e ook vanuit dat de gegevens niet misbruikt kunnen worden.

En als buitenstaanders niks kunnen met die gegevens, is het dan niet een optie om dit bij de nieuwe forumopzet automatische zichtbaar te laten worden onder je picto. ( mits je daar toestemming voor geeft om het zichtbaar te laten worden)
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

384 Reacties

jvp
Reputatie 3
Badge+1
Nou er is een vergelijkskoppeling gemaakt tussen jvdl en mij. Nu eens kijken wat er gaat gebeuren. Was wel simpel. Athans als je de goede postcode doorgeeft aan jvdl:p
Folkert
Reputatie 4
Badge+6
@jvp

We adviseren niet om je displaycode online te zetten aangezien dit eventueel gebruikt kan worden om je als klant te identificeren.
Dit gebeurt in de praktijk zelden, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.
jvp
Reputatie 3
Badge+1
Folkert wrote:

@jvp

We adviseren niet om je displaycode online te zetten aangezien dit eventueel gebruikt kan worden om je als klant te identificeren.
Dit gebeurt in de praktijk zelden, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

Dank je wel voor je heldere uitleg. Ik was het bericht al aan het aanpassen, maar toen verliep de verandertijd en werdt mijn aanpassing niet geacepteerd. Misschien wel wijs om jou bericht extra aandacht te geven door die puntjes rond je bericht.:eek:
VdB
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Als Toongebruikers energie verbruiksgegevens willen uitwisselen lijkt mij dat erg leuk.
Stuur maar een PB
jvp
Reputatie 3
Badge+1
VdB wrote:

Hoi,

Als Toongebruikers energie verbruiksgegevens willen uitwisselen lijkt mij dat erg leuk.
Stuur maar een PB

Je krijgt van mij een pb tje. 🙂
jvp
Reputatie 3
Badge+1
Vdb heeft mij net uitgenodigd om te vergelijken. Leuk is het feit dat je dan meteen op de homescreen het befaamde envelopje krijgt. Daarin staat dan het bericht met het vriendschapverzoek. Via in de link gemelde knop kom je meteen in de vergelijk module waar je hem kunt weigeren of accepteren. Ik heb hem natuurlijk geaccepteerd.
maar sta ik nu ook meteen in de toon van vbd. Ik hoor het graag :) ! Want dat vraag ik me toch af.
VdB
Reputatie 2
Badge
Hoi Jurgen,

Als jij de uitnodiging accepteert sta je ook bij mij in de Toon.
Ik moet dan alleen nog een vinkje zetten of ik jouw resultaten wil zien.

Dat heb ik inmiddels gedaan.

Je ziet nu nog niets. Er moet denk ik eerst een volledige 24 uur meetdag over heengaan
jvp
Reputatie 3
Badge+1
Dank je voor je terug koppeling. We gaan het zien, wat er de komende dagen gaat gebeuren. Ik ben benieuwd. Vind het wel grappig zo ;)
Jacob
Maar waar vergelijk je nou eigenlijk mee? Tenzij je allebij in een zelfde woning woont in de zelfde situatie is het leuk. Anders is het gewoon appels met peren vergelijken toch? Ik zie de toegevoegde waarde niet helemaal.
jvp
Reputatie 3
Badge+1
@jacob even goed in toon lezen. ( vergelijk- dan een vak aanklikken en dan de optie info) daar staat uitleg van vergelijk.
Eneco deelt je in een bepaalde energie categorie(a,b,c,d,e. Die categorie is samengesteld op basis van huishoudens met hetzelde profiel. Het is dus mogelijk dat ik met mijn woning en stookgedrag in a val  :) binnen mijn groep, terwijl jij minder gas verbruikt, maar door jou profiel juist in c valt. Het is niet een een op 1 vergelijk, maar categorische vergelijk.
Je kunt dus zo ook kijken ofdat andere Toon gebruikers progressie boeken in energie besparing, wat mogelijk aanzet tot nog een grotere besparing. (Competitie drang van de mens wordt op deze manier getriggerd)

trouwens voor de liefhebbers staat hier de minigids van de vergelijkfunctie.
Jacob
Hmmmmmm.... Ben nog steeds sceptisch. Was ik al toen dit idee won bij de toon 3.0 challenge. Is nog niks veranderd. Mijn situatie valt namelijk buiten ieder profiel.
Ik wacht het af en ga er eens mee spelen.
jvp
Reputatie 3
Badge+1
Jacob wrote:

Ik wacht het af en ga er eens mee spelen.

Nu sla je de spijker op zijn kop. Je moet met het "speeltje" spelen :p
Hans H
Badge
Wie wil er met mij... 2 persoonshuishouden, hoek eensgezinswoning, wil graag vergelijken.
jvp
Reputatie 3
Badge+1
Hans H wrote:

Wie wil er met mij... 2 persoonshuishouden, hoek eensgezinswoning, wil graag vergelijken.

stuur maar een pb en ik zet je er in. Kun je ook zien wat er gaat gebeuren. Ben je me beu kinkel je me gewoon uit toon.
Maximaal 18 personen kan ik er inzetten en je kunt uit die groep er 4 gebruiken om te vergelijken. 
tursiops
Reputatie 1
Badge
Inderdaad Jacob, ik zie het ook nog even niet of zit er veel meer statistiek achter ? Maar dan nog vraag ik me af hoe je gezinssituaties dan vergelijkt ? Man Vrouw Werk, Geen Werk, Thuis Werk Buiten Werken :D Kinderen Gameplay day and night, TV verslaafde 🙂
jvp
Reputatie 3
Badge+1
Ik ga het gewoon er ervaren :p. Is het niks gebruik ik het niet is het gewoon een  "speeltje". Maar als ik het nooit uit ga proberen weet ikook niet ofdat ik ermisschien voordeel uit kan halen. De toekomst zal het leren. Voor nu sta ik er gewoon open in.
ljr75
Reputatie 2
Badge
gezocht gezin van 4 personen om de toon vergelijk functie mee te delen zelf hebben wij een tussen woning ik schat label d ben benieuwd wat toon hier van gaat vinden.
tursiops
Reputatie 1
Badge
Zo zie ik het ook wel, ons huis is slecht geisoleerd tussenwoning, ik denk dat met name de ketel ook een rol speelt. Het is een combinatie van factoren die bij elkaar opgeteld je stookgedrag bepaald. Je kunt natuurlijk op basis van de postcode wel hetzelfde type woning eruit filteren :D
Vera
Badge
Dat wil ik wel.
Heb ook een hoek eensgezinswoning en met 2 persoonshuishouden.
Ik wil ook graag vergelijken,want ken niemand met een toom.
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Hans H wrote:

Valt me tegen Hans ik heb je uitnodiging nog niet ontvangen!!
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Grappig in het scherm van Toon om 00.06 uur verschijnt nu een venster dat de vergelijking bezig is met het verweken van de gegevens.
En een tijdbalk er onder om de progressie in tijd te tonen.
Erg leuk.
jvdl
Reputatie 4
Badge+2
hier op dit moment 01.05  nog steeds bezig met het verwerken van de gegevens .
we zien het morgen/vandaag wel als we wakker worden :D
jvp
Reputatie 3
Badge+1
Ik heb hier nog niks, geen gevens van mij zelf of van andere. :rolleyes:

Heeft iemand al wat gekregen of zichtbaar in vergelijk. Daarbij heb ik van iedereen een naam staan, alleen van jvdl. (Dat was de eerste die toegevoegd was. Van deze persoon staat de zijn Toon display code (eneco 0001-.........  nog steeds in beeld.
jvp
Reputatie 3
Badge+1
ljr75 wrote:

gezocht gezin van 4 personen om de toon vergelijk functie mee te delen zelf hebben wij een tussen woning ik schat label d ben benieuwd wat toon hier van gaat vinden.

Als alles goed is zal de gezinsamenstelliong niet uit maken in deze vergelijking. De vergelijking gaat op basis van een door Eneco bedachte Energielabel. Het energielabel wordt berekend aan de hand van jou gegevens afgezet tegen over gegevens in een soortgelijk profiel. Daar komt dan een labelcode uit. 

Het is dus heel goed mogelijk dat ik, met zeer veel energieverbruik, een lager energielabel krijg ( ik geloof het niet maar dat terzijde) dan piet die minder energie verbruikt. Piet valt dan in een hoger label, omdat in zijn "groep" ( ongeveer zelfde profiel ) hij eigelijk veel meer energie verbruikt dan het gemiddelde huishouden binnen zijn groep.
En zo kun je dan dus ook labels gaan vergelijken. Dus je kunt appels en peren niet met elkaar vergelijken, maar als je er appelmoes van maakt dan kun je de smaak wel gaan vergelijken.

@allen,
als je naar je vergelijk gaat en je klikt op een van de 4 gebruikersvlakken dan kom je in een ander scherm. Als je daar nu op de  info button drukt, dan zie je hoe het vergelijk tot stand komt en hoe Eneco de appels met peren tot appelmoes maakt om tot een goed vergelijk te komen binnen Toon metgebruikers van verschillende profielen.
VdB
Reputatie 2
Badge
Klopt. Bij mij precies hetzelfde. Er moet eerst een volledige 24 uur meetdag zijn voordat het vergelijk getoond wordt.
Als het goed is, is er morgen meer zichtbaar!
Ook ik heb bij jvdl alleen een code staan. Misschien heeft hij nog geen nickname ingevoerd.

Ik heb hier nog niks, geen gevens van mij zelf of van andere. :rolleyes:

Heeft iemand al wat gekregen of zichtbaar in vergelijk. Daarbij heb ik van iedereen een naam staan, alleen van jvdl. (Dat was de eerste die toegevoegd was. Van deze persoon staat de zijn Toon display code (eneco 0001-......... nog steeds in beeld.