Vragentopic: Slimme Stekkers! | Eneco Community

Vragentopic: Slimme Stekkers!

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

92 Reacties

Reputatie 1
@Folkert, Brandje en eigenlijk iedereen.
Eerlijk gezegd vind ik de toelichting wat summier. Net als Brandje is dit niet op de man, ik verwacht gewoon wat meer inzicht. Sec genomen staat er ook nu: "we werken er aan". In een roadmap staan alle producten (dependencies) die elkaar opvolgen SMART benoemd. Meestal ruim genomen om niet in de knoei te komen. Kijk, ik hief echt niet alles te weten. Maar dit antwoord vind ik nogal mager. Begrijp me niet verkeerd; liever iets goeds waar ik wat langer op moet wachten dan een afgeraffeld onding, die warmtewisselaar is ook schitterend (daarvoor sta ik vooraan in de rij) maar volgens mij moet het mogelijk zijn om meer inzicht te geven.
Reputatie 3
Badge +1
Mee eens, ook Windows releases worden gepland. Dus er moet bij Eneco een project kalender zijn met deadlines en te leveren items bij een release.
Mee eens, ook Windows releases worden gepland. Dus er moet bij Eneco een project kalender zijn met deadlines en te leveren items bij een release.

En die planning zit dus Eneco/Quby in de weg, want ze zijn nu bezig om de 2 bestaande App's Afstand en Tablet samen te voegen.
De scenes komen natuurlijk ook op de (nieuwe) App, want Toon kan het toch niet aan.
Dan zal dus eerst de samenvloeiing geëffectueerd moeten zijn, willen de scenes kunnen werken.

Balen maar zo is het nu eenmaal.
Ik vind het ook belangrijk dat Eneco dus oog heeft voor de klachten dat sommigen zaken ALLEEN via de tablet mogelijk zijn; dat zijn ze dus kennelijk nu aan het aanpakken.

Vandaar dat ik ook tegen Folkert zei dat na deze inéénschuiving ik toch mag hopen dat met verve de scenes worden gedaan.

Tegen die tijd zal ik weer op het vinkentouw gaan zitten.
Reputatie 1
@ Brandje, ja en nee. Ergens neem je het besluit om een product uit een project later of niet op te leveren. Daar kan je gewoon over comminiceren naar je stakeholders. Wij als eindhebruikers zijn in dit project een van de voornaamste stakeholders. Dat wij niet op hoogte worden gehouden is in die zijn eigenlijk gewoon heel raar.
@ Brandje, ja en nee. Ergens neem je het besluit om een product uit een project later of niet op te leveren. Daar kan je gewoon over communiceren naar je stakeholders. Wij als eindgebruikers zijn in dit project een van de voornaamste stakeholders. Dat wij niet op hoogte worden gehouden is in die zijn eigenlijk gewoon heel raar.

We worden wel op de hoogte gehouden, maar helaas zeer oppervlakkig.
Waarbij Folkert onze "tussenpersoon" is. Graag zag ik ook dat we uitgebreider geïnformeerd zouden worden, maar ik denk dat dat een cultuuromslag is.
De vraag hierbij is in wel stadium die samenvoegingsbeslissing van de App's is genomen en toen men dus meteen wist dat er extra delay zou komen op de scenes, hadden ze (Quby/Eneco) op z'n minst ons dat kunnen melden.
Ik ben er bijna van overtuigd dat binnen Quby men toch onvoldoende weet hoe sterk bij ons de wens leeft op het gebied van de scenes al 16 maanden binnen onze gebruikersgroep.

In ieder geval heeft Folkert dit topic weer intern onder de aandacht gebracht.

Ik blijf in ieder geval nog meer dan voorheen op het vinkentouw zitten.
Want mijn grootste wens Toon Zon is nu sinds juli 2015 werkelijkheid geworden en nu mijn 2e grootste wens nog..............
Badge
@Allen

Allereerst gaat de samenvoeging van de apps plaatsvinden, en natuurlijk wordt er geluisterd naar jullie, we geven dit soort signalen ook door aan onze productmanagers. Er is voor gekozen om eerst te werken aan de samenvoeging van de apps, aangezien de schakelschema's een onderdeel van de app gaan worden. Schakelschema's staan op de Roadmap alleen staat de volgorde nog niet helemaal vast voor 2016, hier wordt nog over overlegd en ik heb dit topic onder aandacht gebracht, dus dit gaat zeker meewegen. Toezeggingen kan ik alleen niet doen hierover.

Is er al iets bekend over het samenvoegen van de apps?
Heb vandaag een slimme stekker gekocht om daar is mee te spelen.
Maar nu heb ik in een ander topic gelezen dat je de grafieken alleen op toon op tablet kan uitlezen, dat vondt ik best teleurstellend, aangezien je niet meer dan aan/uit schakelen kan en het 'nu' verbruik kan uitlezen.
Kortom, ben benieuwd wanneer die samenvoeging komt, want ik heb geen tablet (voor de vaatwasser wel dan 😉 )
Badge +5
@Allen

Allereerst gaat de samenvoeging van de apps plaatsvinden, en natuurlijk wordt er geluisterd naar jullie, we geven dit soort signalen ook door aan onze productmanagers. Er is voor gekozen om eerst te werken aan de samenvoeging van de apps, aangezien de schakelschema's een onderdeel van de app gaan worden. Schakelschema's staan op de Roadmap alleen staat de volgorde nog niet helemaal vast voor 2016, hier wordt nog over overlegd en ik heb dit topic onder aandacht gebracht, dus dit gaat zeker meewegen. Toezeggingen kan ik alleen niet doen hierover.

Is er al iets bekend over het samenvoegen van de apps?
Heb vandaag een slimme stekker gekocht om daar is mee te spelen.
Maar nu heb ik in een ander topic gelezen dat je de grafieken alleen op toon op tablet kan uitlezen, dat vondt ik best teleurstellend, aangezien je niet meer dan aan/uit schakelen kan en het 'nu' verbruik kan uitlezen.
Kortom, ben benieuwd wanneer die samenvoeging komt, want ik heb geen tablet (voor de vaatwasser wel dan 😉 )

Hallo DJK, op de  iPhone smartphone is de grafiek ook zichtbaar van je slimme stekker.
Badge
Helaas heb ik android. Daarom was ik benieuwd wanneer de apps samen worden gevoegt. Het klopt dat je in Toon niks kan vinden?
Klopt op Toon heb je alleen het momentane verbruik.
Reputatie 7
Badge +7
Goed dat je ons scherp blijft houden, Theo! 🙂 Schakelschema's hebben na lancering van de nieuwe user interface in juli de hoogste prioriteit. Als we meer weten over de doorlooptijd van schakelschema's dan gaan we dit vanzelfsprekend ook delen op de community.
Misschien via deze weg? Hoe hoog is die prioriteit nu eigenlijk?:?
Van Marco zal je geen bericht meer krijgen, voor zo ver ik weet heeft hij een andere functie binnen Eneco.
Reputatie 7
Badge +7
Iemand anders binnen Eneco kan daar denk ik prima op reageren!
Reputatie 7
Badge +4
@Ton van Rijn

Als hier meer over bekend is, dan wordt dit uiteraard op de community gedeeld 😉
Reputatie 7
Badge +7
Beste Denise,

Kun je iets specifieker zijn?
DIe beloofde hoogste prioriteit door Eneco zit me een beetje dwars.
Misschien begrijpen jullie dat en zou het jullie sieren om te vertellen waarom jullie iedereen die (dure) slimme stekkers hebben gekocht maar aan het lijntje houden.
Misschien begrijpen jullie dat niet een reageren jullie zoals jij dat nu deed.

Niets persoonlijks maar het is natuurlijk gewoon onzin en niet te verkopen!!

Goed weekend,
Ton
Reputatie 7
Badge +6
@Ton van Rijn,

Specifieker kunnen we op dit moment niet zijn, sorry. Intern is de planning uiteindelijk anders gelopen dan we hadden verwacht. Zoals gezegd zijn wij ermee bezig om hier uitsluitsel over te krijgen. Het is nog even afwachten totdat er meer bekend is en jullie kunnen voorzien van antwoord.
Reputatie 7
Badge +7
Ik wacht nog even, heel even.
Reputatie 4
Badge +4
Pappen en nat houden!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen