Vragentopic: Slimme Stekkers! | Eneco Community

Vragentopic: Slimme Stekkers!

Reputatie 4
Badge
  • Community manager Toon (tijdelijk)
  • 137 reacties
Denk je erover om Slimme Stekkers aan te schaffen? Of heb je er een, maar heb je een vraag over het gebruik ervan?

Dan ben je in dit topic aan het juiste adres! Dit topic is bedoeld om alle vragen en ervaringen omtrent de Slimme Stekkers te verzamelen op één centraal punt. Op die manier worden vragen snel beantwoord en steken we wat van elkaars ervaringen op.

https://www.youtube.com/watch?v=WdsY3uMmnSA

Heb je tips of vragen over de Slimme Stekkers? Stel ze dan in dit topic.
Zie je een vraag waar jij het antwoord op weet? Bij deze nodig ik je uit om de vraag te beantwoorden!

Marco

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

92 Reacties

Badge +5
Hallo Marco, een heel goed idee dit topic.

Dan maar meteen met de deur in huis vallen: wanneer komt het schakelschema op Toon?:?
Daar is erg veel behoefte aan zoals gemeld in het forum.
Reputatie 4
Badge
Goed dat je ons scherp blijft houden, Theo! 🙂 Schakelschema's hebben na lancering van de nieuwe user interface in juli de hoogste prioriteit. Als we meer weten over de doorlooptijd van schakelschema's dan gaan we dit vanzelfsprekend ook delen op de community.
Badge +5
Oeps, dat is ff een teleurstelling Marco!
Sinds oktober vorig jaar is er bij Vrienden van Toon geturft hoeveel stemmen daar voor zijn. Tijdens de Sessie in Amsterdam eind vorig jaar is gesuggereerd dat Zonnepanelen en Schakelschema's in het 1e kwartaal 2015 gerealiseerd zullen worden.
Over Toon 3 bleef het vaag.
Als ik dit bericht zo lees dan is updaten niet alleen voor de ZON aanbidders een teleurstelling maar ook voor mij en heel veel forumleden als Slimme stekker bezitter die zo graag die schakelschema's gerealiseerd ziet.
Klikklak

Erg jammer en zeker om nu pas te lezen wat er in de pijplijn zit. Het is geen persoonlijke aantijging Marco maar een reactie geënt op een teleurstelling.

Het ontbreekt vooral aan tussentijdse communicatie over de voortgang en planning.
Dat impliceert dus dat pas bij/na lancering Toon versie 3.0 de schakelsecenes er komen.
Eigenlijk inderdaad bedroevend dat we daar nu al sinds september 2014 op moeten wachten, terwijl via zorgeloos wonen de software er simpelweg al is.
Badge +5
Ton, we krijgen op deze manier wel erg vaak verrassingen in de planning. Geen maand na maand maar jaar na ......:@
Nou zeg ik het heel netjes!
Hoi Theo,

Ja mij valt het ook zwaar tegen, want de vele mogelijkheden van deze dure en mooie slimme stekker zijn nu ongebruikt en de mogelijkheid om het verbruik te monitoren ben ik nu wel op uitgekeken.
De grote kracht zit 'm m.i. in de secenes en daar houdt Eneco toch onvoldoende rekening mee.
Mogelijkerwijze dat onze huidige software de secenes onvoldoende kan dan; de nieuwe software straks onder Toon 3.0 is immers sneller.
Je weet ik heb met een Toon 3.0 gespeeld hè!
Badge +5
Hoi Theo,

Ja mij valt het ook zwaar tegen, want de vele mogelijkheden van deze dure en mooie slimme stekker zijn nu ongebruikt en de mogelijkheid om het verbruik te monitoren ben ik nu wel op uitgekeken.
De grote kracht zit 'm m.i. in de secenes en daar houdt Eneco toch onvoldoende rekening mee.
Mogelijkerwijze dat onze huidige software de secenes onvoldoende kan dan; de nieuwe software straks onder Toon 3.0 is immers sneller.
Je weet ik heb met een Toon 3.0 gespeeld hè!

Hoi Ton, dat weet ik maar dat moois laat erg lang op zich wachten. Te lang!
Mijn beveiligingssysteem biedt al lang stekkers met schakelschema's in dezelfde prijsklasse en is uitgerust met Z-Wave en Zigbee compatibiliteit. Het is een kwestie van tijd wanneer zij ook de contracten rond hebben met Fibaro, Philips etc. Dan koppel ik mijn stekkers aan mijn beveiliging net als Hue.

Als Woonveilig zijn zaakjes eerder rond heeft dan Eneco dan worden ze niet meer aan Toon gekoppeld.

Het is de vraag wie het eerst komt.......
Hoi Theo,

Als ik zie hoe traag de Toon Zon is verlopen, dan vrees ik het ergste.
Als nu juli wordt genoemd dan wordt het vermoedelijk eind dit jaar en dan gaat Eneco zoals jij ook bedoelt de boot missen.
Aansluiting op Toon van een IP camera zal wel nooit gebeuren.
Marco heeft kortgeleden die optie nog eens genoemd.
Reputatie 4
Badge
Hoi allemaal! Ik lees net jullie conversaties in dit topic. Wees niet bezwaard om tegen mij te zeggen wat je denkt; sterker nog... ik ben het met de meeste punten met jullie eens. Vanuit mijn rol, en dat geldt evengoed voor Webcare, proberen wij zo transparant mogelijk te zijn en de informatie die intern beschikbaar is over planningen 1 op 1 te delen met jullie. Omdat we te maken hebben met techniek, veel regelgeving en zaken als aansprakelijkheid, komt productontwikkeling nog wel eens verrassingen tegen en dan kunnen we het ons als Eneco zijnde niet veroorloven om een niet volledig afgedekt product op te leveren. Onder meer een hoge kwaliteit en bescherming van persoonsgegevens staan bij ons voorop. Een langere doorlooptijd is dan soms een vervelend gevolg. Desalniettemin ga ik ervan uit dat jullie het waarderen dat wij de community altijd in een zo'n vroeg mogelijk stadium betrekken. Dus ook bij de doorontwikkeling van Toon en nieuwe functionaliteiten. Want we zijn van mening dat we samen dan tot betere oplossingen kunnen komen. De nieuwe user interface die we binnenkort gaan lanceren, is daar een voorbeeld van. De klantfeedback die we via de community en in de co-creatie sessie tijdens de Toon Hackathon ontvangen hebben, zijn zoveel als mogelijk meegenomen. Als het even kan open ik daar binnekort nog een topic over om jullie hierover terugkoppeling te geven. Dus: ja, het zou sneller moeten en kunnen. Neem echter van mij aan dat wij daar binnen Eneco veel discussies met elkaar over hebben om tot oplossingen te komen om de snelheid van doorontwikkeling te vergroten. Ik hoop dat ik met dit schrijven alles een beetje in perspectief heb kunnen plaatsen. Dank jullie wel voor alle reacties; dit houd ons scherp!
Badge +5
Hallo Marco, fijn dat je inzicht geeft waar je als Eneco mee te maken hebt. Dit is dan wel wat laat en dat levert vooral frustratie voor die mensen die daar niet zo bij stil staan en daarbij komt nog dat er verwachtingen gesteld zijn die eerder om vage redenen zijn vertraagd. Die uitleg komt te laat vooral voor vaste klanten.

Wat mij betreft mag Eneco daar wel een les uit trekken en meer beargumenteren naar klanten (in spe) welke hobbels er genomen moeten worden alvorens een nieuwe software met hardware op en voor Toon bekend gemaakt en gereleased wordt. Ergens binnen de organisatie van Eneco is men te optimistisch, je maakt mensen daarmee eerst enthousiast en later teleurgesteld.

Ik wacht af wat voor moois er komt waar ik enthousiast mee om mag gaan.
Nogmaals bedankt voor je uiteenzetting.
Hoi Marco,

Ik heb je leren kennen als iemand die open staat voor zaken en meningen; dus ik zal ook niet schromen om zaken te melden, omdat ik weet dat je meedenken waardeert.

Met jouw reactie verschaf je ons weer extra info, zodat het we beter weten wat de achtergrond is en wat er speelt bij dd doorontwikkeling en uitbreidingen van/op Toon.

Los van Toon Zon ben ik op dit moment erg geïnteresseerd in de uitrol van Toon 3.0 en hoop op een spoedige mededeling daarom trent.

Ook ben ik nieuwsgierig naar je opening van een nieuw topic zoals je aangaf waar ongetwijfeld ook de ophanden zijnde grote update aan de orde komt.
Ivm met m'n kennismaking die ik al had, kan ik niet wachten.
Reputatie 6
Badge +1
2 dingen: ik ben het roerig met de mede forumleden eens en snap de reactie van MarcoG ook wel. Immers is dichttimmeren van alles, de basis voor minder onenigheid in het levering van goede Produkten en diensten. Het is idd fijn om vroegtijdig gekend te worden nieuwe aanstaande ontwikkelingen. Dit is een groot goed en zeer positief voor de Eneco organisatie. Dit heb ik bij het vroegere Essent niet gekend, of ooit meegemaakt. Het gevoel bij mij naar Eneco, is dat lijntjes heel kort zijn en dat we samen werken aan betere produkten. Ook al zijn we het niet altijd eens of zien dingen liever anders. Soms kan het ook niet anders, dan wij het graag zien. Gelukkig hoeven wij niet stil te staan bij administratieve en juridische regeltjes. Voor Eneco is dit natuurlijk anders.

Ander ding, punt2: sinds wanneer werken community mannegers en Eneco op zondag (hemelvaartsdag ).
Ruzie gehad met de vrouw 😛 hahah
Die werken natuurlijk niet, maar kunnen van huis uit uiteraard inloggen op de server en dan een reactie geven.
Simpel zat toch........
Badge +5
Die werken natuurlijk niet, maar kunnen van huis uit uiteraard inloggen op de server en dan een reactie geven.
Simpel zat toch........

Oeps Ton! Da's ook werken hoor!
Reputatie 6
Badge +1
Dat bedoel ik Theo. 🙂
Die werken natuurlijk niet, maar kunnen van huis uit uiteraard inloggen op de server en dan een reactie geven

Simpel zat toch........

Oeps Ton! Da's ook werken hoor!

Hoi Theo,

Nou als er de hele dag door Marco reacties worden geplaatst, dan zeg ik: dat is werken
Nu kijk hij een keertje logt in en plaatst een reactie op z'n vrije dag; dat was het dan.........
Badge +5
Dan werk jij wel heel hard Ton, haha.🆒;)

(Inkoppertje)
Ja dat heb je goed gezien. Dat is pas werken; in m'n luie stoel; in het gras; achter de camper; in het zonnetje en via de hotspot gewoon WiFi Op de camperplaats Midden Duitsland.
Ben nu net naar binnen gegaan; het wordt te kil.
Reputatie 6
Badge +1
Ja dat heb je goed gezien. Dat is pas werken; in m'n luie stoel; in het gras; achter de camper; in het zonnetje en via de hotspot gewoon WiFi Op de camperplaats Midden Duitsland.

Kijk ens aan, meneer is op vakantie. Zeker zonder slimme stekker in de camper . ( om het on topic te houden)
Zou trouwens een leuke toevoeging zijn: De vakantie Toon. Of Toon en vakantie. Een mobile Toon en functionaliteiten voor in de camper of vakantie woning.🆒
Badge +5

Ik heb echt met je te doen, arme stakker. Al die werkstress🆒

Kijk ens aan, meneer is op vakantie. Zeker zonder slimme stekker in de camper . ( om het on topic te houden)
Zou trouwens een leuke toevoeging zijn: De vakantie Toon. Of Toon en vakantie. Een mobile Toon en functionaliteiten voor in de camper of vakantie woning.🆒

Maar wel met een slimme mini-USB-router.
Dus op het dak een antenne; WiFi signaal opvangen; doorgeven aan mini-router en onze iPad en iPhone loggen weer in op de router.

En zo hebben we draadloos verbinding in de camper, of dat niet slim is, dan weet ik het niet meer.

Een slimme stekker valt daarbij in het niet.........
Reputatie 4
Badge
Fijn dat mijn extra uitleg positief door jullie ontvangen is. Ik weet dat de scheidslijn tussen enthousiasme en teleurstelling erg dun kan zijn. Daarom is het noodzaak dat wij de community zo goed mogelijk aangelijnd houden. Redenen van uitstel zijn vaak heel gegrond en bijna altijd gebaseerd vanuit klantperspectief. Hier kunnen we transparant over zijn en bovenal goed uitleggen. Ik probeer hier in de toekomst nog meer oog voor te hebben dan nu wellicht al het geval. Daarnaast: de community slaapt nooit, zo blijkt. Ook niet op zon- en feestdagen. Dus community managers slapen ook nooit! Haha. Zonder dollen; ik ben gisteren op Hemelvaartsdag inderdaad vanuit huis gaan inloggen omdat ik dit topic wilde bijsturen met wat extra toelichting vanuit Eneco. That’s all! En laten we het hier inderdaad on topic houden; vragen en ervaringen over de Slimme Stekker. Fijne dag allemaal! 🙂
Hoi Marco,

Ook met deze uitleg is het weer helemaal duidelijk.
Blij dat je de informatievoorziening hoog wilt houden.

Nu is het voor ons dus afw8en op de scenes!
Pas dan is het volle profijt uit de slimme stekkers te halen.

Groet van uit Duitsland waar een strak blauwe lucht boven mijn camper hangt en zodoende de zonnepanelen goed hun werk kunnen doen.
Badge +5
Bedankt voor je reactie Marco. Alvast een fijn weekend!
wij hebben lampen die uitsluitend voorzien zijn van halogeenlampen. als je de nieuwe lampen aanschaft dan moet je ook nieuwe verlichtingselementen aanschaffen waar de nieuwe lampen inpassen.

dat werkt natuurlijk niet.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen