Voorverwarmen uitzetten | Eneco Community
beantwoord

Voorverwarmen uitzetten

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

179 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@De vos,

In de laatste update is er niets veranderd in het stookalgoritme. Per keer kan het anders zijn wat de voorverwarm tijd is die Toon aanhoudt. Het hangt af met de kamertemperatuur en ingestelde temperatuur en als dat gelijk blijft, dan blijft Toon 'spelen en leren' met het voorverwarmen. De ene keer is het wat korter, de andere keer wat langer.
Reputatie 7
Badge +6
@Nonnie,

Hopelijk is het na meerdere keren uitleg van ons en medeforumgebruikers helder dat het voorverwarmen maximaal 3 uur van te voren mogelijk is en Toon het de ene keer binnen een half uur regelt en de andere keer 2,5 uur. Verder is alles al zo'n beetje gezegd en aangegeven, ook door jou, dus wat je punt is, is iets waar we niets aan kunnen doen op Toon. Handmatig het programma regelen is idealer voor jou verwacht ik, dat scheelt jou mogelijk een boel ergenis 😉
Reputatie 1
Badge
Nou, mijn ergenis is dat ik met een gerede klacht kom....niet met een sullige vraag of bijvoorbeeld het scherm van Toon niet donkergrijs kan ipv zwart kan worden of dat het beginscherm niet ipv wit maar vanille van kleur kan worden of dat soort onzin.com vragen.
Mijne klacht gaat over het verspillen van energie, energie waar ik wel de rekening van ga ontvangen maar daar walsen we voor het gemak maar even overheen, buiten een paar andere forumleden. Blijkbaar zijn wij de enigen die zich daar druk over maken. Er wordt gezegd hier op dit forum dat dit nou eenmaal de filosofie van Toon is... Nou de filosofie van Nonnie is dat ie niet wil betalen voor iets wat ie niet wil hebben en het heet voorverwarmen! Maar goed ik kom hier geen steek verder....het zit niet op Toon en that's it....je moet er maar mee leren leven....nou, ik ben er onderhand wel klaar mee, bedankt!
Reputatie 3
Badge
D. de Korte wrote:

Nogmaals, volgens mij is het heel simpel. Je wilt het niet bloedheet hebben in de badkamer. Dit regelt Toon niet voor je aangezien hij je woonkamer warm wil maken niet je badkamer. Hier maak je gebruik van vloerverwarming wat een (zeer) langzaam systeem is dus begint Toon al vroeg van tevoren. Je radiator boven gaat automatisch mee en in die ruimte wordt het dus (veel) te warm.

Je kunt ook gewoon de thermostaatkraan van de verwarming in de badkamer lager zetten. Zo doen wij het en het werkt prima! Maar wij hebben geen Toon die drie uur van te voren begint met voorverwarmen. Wij hebben een Honeywell Chronotherm die begint ongeveer 30-45 minuten van te voren en dat is ons huis (en de vloer) behaaglijk warm.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen