Vloerverwarming en Toon | Eneco Community
vraag

Vloerverwarming en Toon

• 7 oktober 2015
  • 6 reacties
  • 691 Bekeken

ik zoek mensen met vloerverwarming en toon zodat ik mijn verbruik kan vergelijken

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo C.W. van Wijk,

Welkom op de community! Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'algemene vragen of opmerkingen over Toon' en de titel iets verduidelijkt, zodat je bericht beter te vinden is voor de andere leden 😉.

Groet, Kelly
ik zoek mensen met vloerverwarming en toon zodat ik mijn verbruik kan vergelijken

Ik gebruik vloerverwarming als hoofdverwarming met daarnaast een openhaard voor de echt koude dagen.
Reputatie 3
Badge
@Frans

Ik heb wel vloerverwarming als hoofdverwarming maar geen Toon. Wij hebben trouwens de openhaard verwijderd en er een tegelkachel voor in de plaats gezet. Een openhaard kost meer energie en warmte dan het oplevert (http://www.duurzaamthuis.nl/energie/verwarming/open-haard). Ik begrijp daarom ook niet dat je een openhaard gebruikt voor de écht koude dagen?

De reden dat wij geen Toon hebben, heeft trouwens heel veel te maken het feit dat wij die kachel in huis hebben. Ipv een Toon hebben wij een draadloze thermostaat die staat daar waar de kachel geen rechtstreekse invloed op heeft.

Daarnaast nog: het verbruik hangt van nog veel meer af:
- aantal m2 / m3 te stoken ruimte(s)
- mate van isolatie
- warmtebehoefte (hoe warm wil je je huis hebben? 18 graden? 21 graden?)
@Reinoud76,

Het hangt ook af wat voor soort openhaard je hebt, die van mij heeft een rendement van 85% en verwarmd mijn tussenwoning (120kub) heel snel met 3blokjes berken.
De warmte blijft ook heel lang hangen wat weer prettig aanvoelt en ook aanzienlijk scheelt in onze stookkosten.
De openhaard (Stuv compact H hoog rendement kachel) staat helemaal vrij dus kan de warmte rondom kwijt. Onze Toon helpt ons vooral met de opbrengst van de zonnepanelen en om precies te zien waar we de stroom kunnen besparen daar waar er veel gebruikt wordt.

Reputatie 3
Badge
@Reinoud76,

Het hangt ook af wat voor soort openhaard je hebt. De openhaard (Stuv compact H hoog rendement kachel) staat helemaal vrij dus kan de warmte rondom kwijt.

Dat is een geen openhaard, dit is een kachel. En een hele mooie! Dan kun je mijn verhaal over de openhaard vergeten voor jouw situatie. Wij hebben er zo een: http://die-ofen-manufaktur.de/kompakt-kachelofen-solan/

Geniet maar lekker van je mooie kachel en de warmte natuurlijk ;)

En nu maar hopen dat er wat mensen zich melden met TOON en vloerverwarming om te kunnen vergelijken.
Kachel of openhaard daar zijn we nog niet over uit, hij kan namelijk zonder ruit, met volledig ruit en nachtstand. De optie zonder ruit is dan voor ons wel een openhaard 🙂 maar wat je zeg we genieten er intens van!