Verwarming pas aangenaam bij 22,5 graden | Eneco Community
beantwoord

Verwarming pas aangenaam bij 22,5 graden

• 8 maart 2019
  • 2 reacties
  • 230 Bekeken

Beste Eneco,
Sinds kort heb ik Toon en hiervoor gebruikte wij een: Nefit Moduline 100
Wij hadden altijd de verwarming op 21,0 staan maar nu wij toon geinstaleerd hebben voelt de 21,0 vele malen kouder aan.

Ik ervaar pas een zelfde temperatuur als ik toon op 22,5 / 23,0 heb staan! En dat het dan daadwerkelijk 23 graden is, Geloof ik echt niet. Hoe kan dit?? Wij hebben hiervoor nooit een probleem gehad met onze Moduline…

Nu vraag ik me af waarom deze temperatuur zo ontzettend veel afwijkt, Ik ervaar als mijn ouders de verwarming op 21,0 hebben staan hetzelfde als met onze Moduline. En dat is voor onze toon 22,5??

Ik heb al wat enige dingen gezien over een correctie mogelijkheid maar toch vraag ik me dan af waarom de temperatuur dan op de 'Standaard' modus dan zoveel afwijkt.

Hopelijk kunt uw mij een antwoord geven,
BVD
icon

Beste antwoord door Brandje 9 maart 2019, 09:52

Beste Eneco,
Wij hadden altijd de verwarming op 21,0 staan maar nu wij toon geinstaleerd hebben voelt de 21,0 vele malen kouder aan.

Ik ervaar pas een zelfde temperatuur als ik toon op 22,5 / 23,0 heb staan! En dat het dan daadwerkelijk 23 graden is, Geloof ik echt niet. Hoe kan dit?? Wij hebben hiervoor nooit een probleem gehad met onze Moduline…

Nu vraag ik me af waarom deze temperatuur zo ontzettend veel afwijkt, Ik ervaar als mijn ouders de verwarming op 21,0 hebben staan hetzelfde als met onze Moduline. En dat is voor onze toon 22,5??

Ik heb al wat enige dingen gezien over een correctie mogelijkheid maar toch vraag ik me dan af waarom de temperatuur dan op de 'Standaard' modus dan zoveel afwijkt.

BVD

Is Toon®️ soms nog aan het inleren?
Dat kan toch gauw 2 tot 3 weken duren.
Wanneer is Toon®️ geplaatst?
Als het verschil blijft, ook bij nameten, dan zal je toch eenmalig een kleine correctie moeten aanbrengen.
Daar is die mogelijkheid tenslotte ook voor.
Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Heb je de door de toon gemeten temperatuur van 23 graden nagemeten met een andere temperatuur meter? Heb je die van de nefit ooit ook nagemeten? Kan het dus bijv. zijn dat de nefit op 21 misschien in werkelijkheid 22 graden is en de toon op 23 ook 22 graden is?

Voelen de radiatoren wellicht nu met de toon kouder aan dan bij de nefit? De toon vraagt namelijk zodra de temperatuur bereikt is maar een hele lage temperatuur van de ketel. Hiermee kan hij dan de temperatuur constant houden maar je mist dan wel de warmte-straling van de radiatoren. Sommigen ervaren dat als 'kouder'.
Beste Eneco,

BVD

Is Toon®️ soms nog aan het inleren?
Dat kan toch gauw 2 tot 3 weken duren.
Wanneer is Toon®️ geplaatst?
Als het verschil blijft, ook bij nameten, dan zal je toch eenmalig een kleine correctie moeten aanbrengen.
Daar is die mogelijkheid tenslotte ook voor.

Reageer