Verwarming gaat zomaar aan | Eneco Community

Verwarming gaat zomaar aan

• 27 oktober 2016
  • 37 reacties
  • 1435 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

37 Reacties

Mijk gas gaat om 4 uur heel erg om hoog en om 9 uur half 10 ook. Terwijl wij slapen hoe kan dat dan ?
De verwarming blijft op 12 of 15 graden staan. Maar toch wordt de verwarming warm. Heb dit ook vorige week meegmaakt dat voordat ik sthuis kwam 00.00 stond de verwarming warm. Terwijl het op de thermostaats 12 graden staat
Mijk gas gaat om 4 uur heel erg om hoog en om 9 uur half 10 ook. Terwijl wij slapen hoe kan dat dan ?

Als Toon geen opwarm opdracht geeft, dan doet jouw CV dat zelf om tapwater voor te verwarmen.
Ik heb je dat eerder uitgebreid uitgelegd.
Uit zetten levert koud water op, dus je zal de huidige instelling moeten behouden.
Hoe kan ik dit stopzetten ben er zo klaar mee
Om nou elke keer die stome tapwater elke nacht uit te zetten en als ik moet werken. Het weer aan te zetten en bijna 10 minuten te wachten voordat ik weer warm water heb is belachelijk. Hoe kan ik dit oplossen en anders wordt het lekker toon opzeggen en overstappen na een andere. Contract loopt toch bijna weer af
Brandje. Is toch niet de bedoeling dat het zo warm is snachts. Dit gaat mij alleen extra verbruik kosten. Vroeger met toon had ik dit niet. Verwarming ging niet aan snachts. Het is soms zo warm. En anders ga ik vandaag nog bellen dat ze toon kunnen ophalen. Hoeft het voor mij niet. Slechte fout dat we dit hebben genomen
Brandje. Is toch niet de bedoeling dat het zo warm is snachts. Dit gaat mij alleen extra verbruik kosten. Vroeger met toon had ik dit niet. Verwarming ging niet aan snachts. Het is soms zo warm. En anders ga ik vandaag nog bellen dat ze toon kunnen ophalen. Hoeft het voor mij niet. Slechte fout dat we dit hebben genomen

Zoals Folkert net uitlegde geeft Toon®️ geen stookopdracht.
Dus als de voorverwarming van je tapwater aangaat dan regelt je CV dat zelf.
Als bij deze voorverwarming de leidingen naar de radiatoren warm worden dan dient je drieweg klep vervangen te worden.
In eerdere reacties heb je aangegeven dat een Eneco monteur iets gedaan heeft, maar wat dat meldt je niet.....
Diverse keren heb ik gevraagd naar merk en type van je ketel; krijg ik geen antwoord op.

Ik stop er mee!
Ja dat weet ik iet wat voor merk. Het staat op zolder daar kom ik niet met die vlisotrap. En driewegklep is vervangen
Reputatie 7
Badge +6
@M. Bouterse

De temperatuur is de hele nacht gedaald en ik zie alleen een heel kort gasverbruik eenmaal en dit was niet om je woning te verwarmen, de temperatuur is toen ook niet gestegen, vreemd dat je het dan als warm ervaart. Wel blijft het boven de 18 graden, maar dat komt omdat het niet zo heel snel afkoelt in je woning.
Dus het heeft geen zin dat er een monteur langskomt. Woensdag zou iemand komen. Snap er echt niks meer van

Volgens de uitleg van Folkert is het duidelijk dat het probleem niet aan de Toon ligt. Ik zou eerder de cv ketel en installatie goed na laten kijken (onderhouden).