Verwarming gaat zomaar aan | Eneco Community

Verwarming gaat zomaar aan

• 27 oktober 2016
  • 37 reacties
  • 1435 Bekeken

Sinds korte tijd toon. Nu heb ik dus express het programma uitgezet en op 12 graden gezet omdat we niet thuis zijn. Nu gaat me stroom ophoog rond 22 wat ik zie op me app. En om 24.00 uurm wij komen thuis en de verwarming staat gewoon aan. Terwijl het op de thermostaat aangeeft 12 graden. Ik neem aan dat dit niet mag. Zomaar stroom aanzetten terwijl wij niet thuis zijn. Alle verwarming uit gedraaid nu. Straks gaat het straks ook weer aan.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

37 Reacties

Het gaat dus over 2 zaken de stroom gaat zo maar omhoog en de verwarming gaat zo maar aan?

Dan zou ik bij menu/support de externe klantentoegang even aanzetten, dan kan er op afstand even gekeken worden of Toon®️ wel degelijk een warmtevraag bij je CV doet.

Kan het ook niet zo zijn dat de radiatoren warm aanvoelen, omdat je tapwater voorverwarming aan staat en door een defecte drieweg klep de warmte naar de radiatoren gaat.
Zou het niet weten. We gaan straks even bellen.
Reputatie 4
Badge +4
@M. Bouterse,

Goed om te zien dat jij nu ook lid bent van onze Community. :)

Het is nooit de bedoeling dat de verwarming aan gaat, zonder dat je hier opdracht voor geeft. Volgens mijn gegevens heb je ondertussen ook contact gehad met onze klantenservice en is toen met je gesproken over een defecte driewegklep. Heeft dit gesprek je verder geholpen en is het probleem nu opgelost? We vernemen het graag van je.
Reputatie 2
Badge
@folkert - en hoe bereik ons Klantenservice om 24:00???
Jazeker het was dus de driewegklep. En wordt morgen geholpen. Ja zeker super service.
Alleen nu moet ik wachten tot morgen. En die man zej dat ik via toon de tapwater uit moet zetten. Maar dan heb ik geen warm water en verwarming en nu ben ik wel thuis. Dus nu heb ik het weer aangezet. En zet ik het vanavond weer uit. En hopelijk wordt het morgen verholpen.
Jazeker het was dus de driewegklep. En wordt morgen geholpen. Ja zeker super service.

Kijk dan zat ik dus akelig goed met mijn conclusie:D
Ja ik las je berichtje vanmorgen en had gebekd. Het duurde even voordat hij het door had wat het was. Hetzelfde wat jij had geschreven
Nu we het toch over voorverwarmen tapwater hebben; ik adviseer om die altijd op Uit cq Eco te zetten.
Scheelt enorm in het gasverbruik en het enige is dat je iets langer op het warme water moet wachten.
Vooral zomers loopt de besparing op want het voorverwarmen gaat dag en nacht door.
Sinds kort toon. En volgensmij stond hij altijd uit. Want we moesten altijd lang wachten op warm water.
Sinds kort toon. En volgensmij stond hij altijd uit. Want we moesten altijd lang wachten op warm water.

Dat zou nou juist niet stroken met wat er bij je gebeurde?
Ook als het op Aan zou staan moet je nog (vinden wij) lang wachten ivm overbrugging zolder naar keuken.

Ik zou even kijken op je CV....
Kijk meteen even hoe het op je Toon staat...
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Eneco monteur is vrijdag langsgekomen heeft 4 dingen vervangen van de ketel.

Nu zie ik op mijn toon at de verwarming om 4 uur is aangegegaan en om 9 uur. Terwijl hrt programma uit staat rn de verwarming ook. Wie kan me helpen ik wordt hier echt gek van. Krijg straks me jaar rekening hier ga ik echt niet blij van worden. En wij hebben het snachts altijd warm. Nu weten we waarom. De kachel slaat elke keer aan. Help help
En als ik die tapwater voorverwarmen uitzet. Heb ik geen warm water en geen verwarming
En als ik die tapwater voorverwarmen uitzet. Heb ik geen warm water en geen verwarming

Heb je dat dan getest?
Verwarming staat hier verder geheel buiten.

Zet de verwarming op 10 grd, zet tapwater voorverwarming op je CV op uit of Eco en ga in de keuken water tappen.
Laat het water minimaal 30 seconden stromen; komt er dan warm water?

Wat is het merk en type van je CV?
Nee komt geen warmwater
Dan heb je pech met jouw CV en zal je die andere stand zo moeten laten en genoegen mee moeten nemen dat er tussendoor tapwater voor verwarmd wordt.
Ja alleen het probleem is niet opgelost. Me verwarming slaat nog steeds snachts aan terwijl dit niet nodig is. Morgen weer bellen met eneco.
Is niet alleen snachts heel de dag door
Reputatie 7
Badge +6
@M. Bouterse

Je mag ook de toegang klantenservice aanzetten, dan kijken we er naar voor je.
Ik heb vanacht het voorwater tmperatuur uitgezet. Dus vanacht ging het niet aan. Maar de nacht ervoor wel.
Ik heb vanacht het voorwater tmperatuur uitgezet. Dus vanacht ging het niet aan. Maar de nacht ervoor wel.

Dat is precies wat ik je voorspelde!
Heb je nu via menu/support je externe klantentoegang aangezet?
Dan kan Folkert op afstand je Toon®️ nog even controleren.
Ja het staat nu aan. En ik ben niet thuis en heb het op 12 graden gezet. Ik kijk even aan of het weer aanspringt de verwarming en dan ga ik weer bellen met eneco
Reputatie 7
Badge +6
@M. Bouterse

Dan hebben we het over de nacht van 29 t/m 30 oktober? Ik zie geen temperatuurstijgingen en ook zie ik geen aansturing van je ketel vanuit Toon in deze nacht.
Noilu ik zie dat wel . Om 4 uhr sprong hij aan en rond half 10 10 uur
Zaterdag op zondag