Verslag van de Toon klantenavond op 11 maart | Eneco Community

Verslag van de Toon klantenavond op 11 maart

• 13 maart 2013
  • 32 reacties
  • 1656 Bekeken

Badge
  • oud Community Manager
  • 381 reacties
Sinds de start van het Eneco Forum zien we een bovengemiddelde groei. Forumleden raken steeds meer met elkaar in gesprek en de energieonderwerpen worden steeds meer divers. Eén onderwerp steekt er toch wel met kop en schouders bovenuit en dat is Toon Thermostaat. Dat waren voor ons redenen genoeg om eens een aantal forumleden op kantoor uit te nodigen, kennis te maken met elkaar en met Eneco, en stil te staan bij het hoe en waarom van Toon. En zo geschiede het op maandagavond 11 maart 🙂.

Tijdens het welkom bij de espressobar was het direct al duidelijk: het was net alsof iedereen elkaar al kende (en dat is natuurlijk ook een beetje zo). Er was weinig voor nodig om de sfeer erin te krijgen. Het gezelschap was gemêleerd, zowel jong als oud.

Na een kort voorstelrondje heeft collega Sanna iedereen meegenomen in de eigenschappen en uitgangspunten van ons duurzame kantoorgebouw. Niet alleen kwamen de suntrackers aan bod maar ook de warmte/koude-installatie, de duurzame materialen, ledverlichting, etc. Het gebouw ademt eigenlijk de duurzame strategie van Eneco. Het is tenslotte ‘practice what you preach’.

Na de maaltijd heeft collega Anneke ons meer verteld over de beweegredenen achter Toon. Ze vertelde een beknopt en transparant verhaal over de afnemende marges op energiecontracten, ons geloof in decentrale duurzame energieopwekking en de veranderende rol van Eneco als energieleverancier. Als uitgangspunt voor haar presentatie gebruikte Anneke de animatie waarin we uitleggen hoe energie er in 2030 uit zou kunnen zien.

Als laatste onderdeel van de avond nam collega en productverantwoordelijke Arnold iedereen mee in de belangrijkste issues de we op dit moment voor Toon op de agenda hebben staan. En met welke oplossingen we bezig zijn. Daarnaast heeft Arnold ons een eerste nieuwe functionaliteit laten zien en hebben we gezamenlijk ideeën voor nieuwe functionaliteiten op tafel gelegd.

Aan het einde van de avond hebben we nog kort stilgestaan bij het Eneco Forum in zijn algemeenheid. Ook op dat vlak was het goed om te zien hoe forumleden meedenken en input leveren.

Kortom, een zeer geslaagde avond en voor herhaling vatbaar. Ook zeer leuk om te horen dat de meesten niet alleen puur voor Toon kwamen maar ook voor een kennismaking met andere forumleden en de mensen achter Eneco.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

32 Reacties

Reputatie 3
Badge
Krijg de foto niet geladen hier. 🙂 @marijn, Jacob en ik kende elkaar nog van vroeger dus dat was wel grappig en met bernard heb ik binnenkort nog een bespreking ivm opzetten van buurtpreventie in zijn wijk. en brandje had ik ook veel contact gehad achter de schermen zodar het op het forum on topic zou blijven. dus ja het clubje begint elkaar wel te leren kennen.
Badge
so jeroen, je bent wel erg snel met reageren. Ik zie de foto wel, ik wacht even af of er nog meer meldingen komen.
Reputatie 2
Badge +2
 @Marijn  Hallo Marijn ik zie zowel met Safari als met Google Chrome op mijn MacBook alleen maar een icoontje met daarin een vraagteken waar de foto zou moeten staan. Ik heb voor alle zekerheid ook nog even een Windows 7 machine gestart maar daar zie ik in de Internet Explorer ook alleen maar een icoontje met een rood kruis.
Linked de foto misschien naar een interne site van jullie waar wij geen rechten hebben?
Badge
Goede samenvatting Marijn, bedankt voor de fijne avond
Chrome geeft foto niet weer
Reputatie 3
Badge +3
Zeer goede samenvatting.  Zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Ook hier zie ik geen foto. (Firefox 18.0.1)
Hoi Marijn,
Duidelijke samenvatting. Geeft de sfeer goed weer. 
Jammer dat ook hier de foto onzichtbaar is. 
Badge
Nu moet hij het doen 🙂
Reputatie 3
Badge +3
Top ! 🙂 🙂
Reputatie 2
Badge +2
@Marijn Klopt hij is nu zichtbaar. Ik heb alleen een vraag (zeurpiet) de foto is zo klein dat je als je hem download geen gezichten kan onderscheiden. Is het misschien mogelijk ons de foto te mailen of misschien alle foto's van die avond op een externe foto site te zetten zodat we daar de foto's af kunnen halen die we willen bewaren?
Reputatie 3
Badge +3
Ik mis alleen alle pijlen nog naar jeroen 🙂
Reputatie 3
Badge
@Marijn Klopt hij is nu zichtbaar. Ik heb alleen een vraag (zeurpiet) de foto is zo klein dat je als je hem download geen gezichten kan onderscheiden. Is het misschien mogelijk ons de foto te mailen of misschien alle foto's van die avond op een externe foto site te zetten zodat we daar de foto's af kunnen halen die we willen bewaren?

Mee eens! Leuke herinnering voor ons allen.
Badge

Mee eens: zipje met foto,s via prive berichtje of zo?
Zou ik echt leuk vinden!
Reputatie 5
Badge +3
@Marijn: Is er ook, voor degene die niet aanwezig waren, nog te vermelden wat voor nieuwe functionaliteiten voor Toon er aan komen?
Hier is de foto nu ook zichtbaar. 
Ik sluit me aan bij PaulP; zou mooi zijn als we via een externe site de foto's er af zouden mogen plukken. 
Dat is voor Eneco het makkelijkst; uiteraard is rechtstreeks aanmailen ook welkom!
Reputatie 3
Badge
@Marijn: Is er ook, voor degene die niet aanwezig waren, nog te vermelden wat voor nieuwe functionaliteiten voor Toon er aan komen?
1x per kwartaal een update is de planning. Verder is niets gezegd over wat er zou kunne komen.
Badge
@allen, ik heb jullie een PB gestuurd met een link naar de te downloaden foto's.
Reputatie 3
Badge
In orgineel formaat ook nog. Leuk gedaan. 🙂
Ik heb ze net bekeken.
We staan er met z'n allen mooi op!!
Reputatie 2
Badge +2
@Marijn Thanks, kunnen we de gezichten onderscheiden. :D
Wahahaha, ik heb net gesproken met iemand van eneco zakelijk (moest iets weten voor de VVE.) We staan op de koffie automaten hoor!!! Marijn kun jij daar een foto van maken en die ook hier posten?
Heeft dus wel indruk gemaakt op het bedrijf dat er ineens "klanten" waren!
Reputatie 2
Badge +2
O ja dat wil ik zien. Hopen dat ze ons niet ook op het dartboard plakken.
Reputatie 3
Badge
ik kom niet meer bij hier. haha wat is dit mooi zeg.
Wahahaha, ik heb net gesproken met iemand van eneco zakelijk (moest iets weten voor de VVE.) We staan op de koffie automaten hoor!!! Marijn kun jij daar een foto van maken en die ook hier posten?
Heeft dus wel indruk gemaakt op het bedrijf dat er ineens "klanten" waren!

Hoi Jacob,

Kijk dat noem ik nog eens een goede interne verspreiding, want bij het koffieapparaat komt men samen.
En inderdaad een foto daarvan die wil ik ook wel effe zien.
Marijn lever je die ons nog even???
Badge
@jacob, het was niet zozeer dat we onder de indruk waren, we wilden ons enthousiasme nav de avond graag met collega's delen. En daar zijn nou juist de koffieautomaatschermen voor in het leven geroepen.

Hierbij de foto, met dank aan moderator Kelly.
Reputatie 3
Badge
Hoe is dat nu een Eneco klant in het echt? 😉 Nee deze blijft in het hoofd zitten. Ik ben nog steeds onder de indruk van het pand en het NIEUWE werken. Dat is iets waar ik zelf ook achter sta maar nog niet altijd door iedereen positief wordt ervaren. maar goed dat is niet echt een discussie voor het eneco forum. al zou de wel in de huiskamer van het forum passen.