Verbonden met het Service Center | Eneco Community

Verbonden met het Service Center

Toon eerste bericht

91 Reacties

mAiden wrote:

Brandje wrote:

mAiden wrote:

Uiteindelijk ga je wel op een fabrieksherstel uitkomen. Sitecom heeft geen 5GHz, maar hij klaag er wel om. Wat is de reden dat je een 192.168.169.x range heb? Dat is nogal een niet logische ip range.

Dat is normaal Ricardo, want Sitecom verhoogd standaard de 192.168.0.100 naar 192.168.169.100

Hier nooit gehad met exact hetzelfde router Ton.
Hij deelde zijn IPs uit op: 192.168.0.x
Ik had dat zelf gelimiteerd tot 50 IPs, dus zijn DHCP pool was: 192.168.0.100 - 192.168.0.150

Klopt Ricardo, ik pas zelf ook de range aan.
Maar Sitecom maakt puur voor het gastnetwetk de range x.x.169.x aan en die standaard keuze van dat IP kan je niet zelf aanpassen.

Opzich ook niet erg want die serie krijgt zn eigen SSID en Toon®️ heeft daar verder geen last van, zoals ik eerder aan de ts ook meldde.
Reputatie 7
Badge +8
Brandje wrote:

mAiden wrote:

Brandje wrote:

mAiden wrote:

Uiteindelijk ga je wel op een fabrieksherstel uitkomen. Sitecom heeft geen 5GHz, maar hij klaag er wel om. Wat is de reden dat je een 192.168.169.x range heb? Dat is nogal een niet logische ip range.

Dat is normaal Ricardo, want Sitecom verhoogd standaard de 192.168.0.100 naar 192.168.169.100

Hier nooit gehad met exact hetzelfde router Ton.
Hij deelde zijn IPs uit op: 192.168.0.x
Ik had dat zelf gelimiteerd tot 50 IPs, dus zijn DHCP pool was: 192.168.0.100 - 192.168.0.150

Klopt Ricardo, ik pas zelf ook de range aan.
Maar Sitecom maakt puur voor het gastnetwetk de range x.x.169.x aan en die standaard keuze van dat IP kan je niet zelf aanpassen.

Opzich ook niet erg want die serie krijgt zn eigen SSID en Toon®️ heeft daar verder geen last van, zoals ik eerder aan de ts ook meldde.

Hoi Ton,

Nou moet ik eerlijk bekennen, gebruik van de gast netwerk doe ik nooit. En nu heb ik thuis een 10.10.x.x en 172.16.x.x range lopen.
Dat kan natuurlijk ook.
Ik ben benieuwd wat de fabrieksreset van zn router oplevert.
De reset levert mischien veel op want alles wat ik probeer uit te zetten of aan daarbij geeft hij de melding conflict met gast . Plus dat Toon mischien gaat werken.
Reputatie 5
Badge
@Gert1964
Bedankt voor alle aanvullende informatie, dit helpt zeker bij het oplossen van het probleem. Gelukkig kan de Toon wel verbinding maken met jouw Hotspot! Dat geeft aan dat de Wi-Fi module in Toon niet defect is. Het probleem zit in dit geval in jouw internetverbinding. Gelukkig hebben we forumleden die hier heel goed mee uit de voeten kunnen! @mAiden en @Brandje bedankt voor jullie hulp!

Jouw internetprovider Caiway zou je hiermee verder moeten helpen, als het echt niet op te lossen is.

Groet,
Mitchel
Nou caiway die schuift het bij eneco in de schoenen weten niet welke instellingen nodig zijn voor Toon kreeg ik als antwoord

makkelijk toch afschuiven.
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb Caiway, en er hoeft NIETS veranderd of ingesteld te worden in de router. Het enige wat ik gedaan heb is een vast IP-adres geven aan de Toon. Weet niet of je een router hebt gekocht bij Caiway (Sitecom), of een ander. De Sitecom gaf bij mij ook veel problemen. Sinds ik een Asus router heb, is dat helemaal opgelost.
Reputatie 7
Badge +8
@Mitchel,

Caiway heef niet de technische kennis in huis, om iemand op netwerkgebied te kunnen helpen.
Caiway is erg makkelijk in het afschuiven van problemen, zal nooit aan hun apparatuur of verbindingen liggen.
Ik heb complete logs en rapporten moeten opsturen, om hun eindelijk van mij gelijk te overtuigen.. Hun IPTV is ook het lachertje van de eeuw, deze maak gebruik van een 172.18.x.x range, die alles behalve stabiel is.
Ik denk dat het voor @Gert1964 nu verstandig is, om zijn router een fabrieksherstel te geven, mocht dit niet baten. Dan een klacht indienen bij klachtenkompas en eisen dat er een nieuwe router word opgestuurd, dit zal hoogst waarschijnlijk een TP-Link worden dan.
Nou fabrieks instelingen gedaan nu zonder gast account en vast ip gegeven nu afwachten.
Mooi nu Toon®️ scherp in de gaten houden of de internetverbinding steeds aangeeft: Verbonden met Service Center.
Het lijkt nu goed te gaan, wel zonder gast account ,als ik gast inschakel krijg ik weer melding conflict ,maar krijg gast ook niet meer uit, dus weef fabrieksinst en en dan zonder gast gaat t goed. Best raar dat conflict.
Goedemorgen Toon gedraagt zich voorbeeldig en geen storingen meer gehad na de router teruggezet te hebben op fabr. Instellingen. Bedankt voor alle support.
Reputatie 5
Badge
@Gert1964

Gelukkig is het probleem is nu verholpen en jij ook bedankt voor je geduld!

Veel plezier met Toon :)

Groet,
Mitchel

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen