Verbonden met het Service Center | Eneco Community

Verbonden met het Service Center

• 1 augustus 2017
  • 91 reacties
  • 1109 Bekeken

Waarom ben ik voortdurend verbonden met het ServiceCenter en niet met internet? Ook het lang "verbindinding opbouwen" is storend. Ik heb geen zin om 10 keer per week modem te resetten om verbinding te krijgen. Kortom: Toon is een leuke thermostaat maar verder niets.

91 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Als je met het servicecenter (SC) verbonden bent, ben je ook verbonden met het internet. De verbinding met het SC is de laatste stap in het opbouwen van de verbinding. Dat je regelmatig de kreet "verbinding opbouwen" ziet, zegt iets over de kwaliteit van je toon's wifi verbinding met je router, nl. dat-ie niet al te best is. Dat probleem staat overigens los van het servicecenter en het internet.
Waarom ben ik voortdurend verbonden met het ServiceCenter en niet met internet? Ook het lang "verbindinding opbouwen" is storend. Ik heb geen zin om 10 keer per week modem te resetten om verbinding te krijgen. Kortom: Toon is een leuke thermostaat maar verder niets.

Hoi dijk49,

Dus een keertje je modem resetten biedt een korte tijd soelaas.
Heb je verder nog zaken veranderd?
Bv je IPadres van Toon in je modem statisch gemaakt?
Welk modem gebruik je?
Reputatie 6
Badge +3
Je zou ook een tijdje je toon met een netwerkkabel aan je router kunnen verbinden, omzeil je in elk geval het mogelijke wifi probleem en kun je testen of het inderdaad aan je wifi verbinding ligt.
Wifi verbinding is uitstekend, 72Mbps
Maar de vraag is of Toon goed met je modem connect.
Er dient een stabiele verbinding door Toon met het Service Center gemaakt te worden.
Het statisch maken van je Toon IP adres kan daar enorm bij helpen.

Andere apparatuur kan in je huis perfect werken met internet en toch kan Toon geen stabiele WIFi verbinding hebben.
Reputatie 6
Badge +3
Wifi verbinding is uitstekend, 72Mbps
Goed zat voor een doordeweekse dag.

De kreet "verbinding opbouwen" slaakt toon als-ie de fysieke verbinding probeert te maken. Zodra dat gelukt is, piept-ie daar niet meer over, totdat de verbinding wegvalt. Dat laatste kan weleens het geval zijn (gebeurt bij mij ook regelmatig). Is op zich niks ernstigs, alleen vervelend als je bijvoorbeeld net op dat moment buienradar op je toon wilt zien.

Of je toon's IP-adres staisch dan wel dynamisch is, maakt niet zoveel uit, de gemiddelde router deelt toch elke keer hetzelfde adres uit aan een aparaat dat eraan hangt, omdat de DHCP-lease looptijd meestal per default op 24 uur staat.
Ik heb al de benodigde instellingen gedaan in mijn router maar Toon blijft 50% van de dag offline, heel apart als ik het scherm aanraak gaatie ineens verbinden. Vervolgens verbreekt hij wederom de vefbinding ??????
Wat is offline?
Wel verbinding met WiFi en Toon®️ meldt dan niet:

Verbonden met het Servive Center”?

Staat er dan: “Verbonden met het Internet”?
Het is verschillend of hij heeft geen verbinding met internet of hij heeft geen verbinding met servicecenter
Soms ook beide.
Doordat hij vaak/ meestal geen verbinding heeft met internet mist hij ook z.n update.s volgens eneco.
Laatst had ik horizontale strepen op t scherm, ik denk zelf dat De Toon niet in orde is.
Reputatie 7
Badge +8
Hoe is de WiFi bereik van andere Wireless Devices?
Reputatie 7
Badge +6
@Gert1964

Welkom op het Toon forum en bedankt voor je bericht. Heb je zoals @mAiden vraagt wel een goede WiFi verbinding met andere apparaten? Ook wil ik he vragen je klantnummer in je profiel te zetten en de externe toegang klantenservice aan te zetten zodat we met je mee kunnen kijken. We kunnen alleen meekijken wanneer je Toon online is. Ik verneem graag van je wanneer je dit gedaan hebt.

Groet,

Folkert
Ja alle andere apparaten hebben goede verbinding.
Vanavond zal ik externe aanzetten.
Reputatie 7
Badge +1
@Gert1964

Ik neem het stokje voor nu over van Folkert. Ik zie dat je Toon momenteel online staat, wat natuurlijk prima is. Wat ik mij afvraag, verliest Toon elke keer de verbinding, zodra het scherm uitvalt?

Groet, Urgel
Je begrijpt dat als ik voorbij loop zie ik continu het witte balkje dat hij geen internetverbinding heb .dat is standaard tegenwoordig. Als ik get scherm dan aanraak dan gaat hij verbinden ,en dan na onfeveer 5 min dan zie ik het witte balkje weer.
Ben best wel klaar met Toon
Betaal ervoor maar vind het erg jammer dat ik nu bijna 3 jr ellende met dat ding heb . Al van alles doorlopen met eneco aan de lijn ,hotspot noem naar op, vast ip adres ook dat helpt niet
Reputatie 7
Badge +1
@Gert1964

Een continu wit balkje in beeld met deze melding is geen pretje. Wil je Toon voor nu verbinden met een mobiele hotspot en aangeven of je dan ook voortdurend dit wit balkje in beeld ziet?
Af en toe waag ik weer een poging om hier weer aandacht voor te krijgen.
Ben nu nog op m.n werk.
Reputatie 7
Badge +1
@Gert1964

Mijn aandacht heb je, bij deze! Zou je het bij thuiskomst even kunnen uitproberen. Ik ben benieuwd hoe stabiel je verbinding dan draait en dan hoor ik het graag van je!
Wil je dat de hotspot via m.n wifi gaat of 4g

Reageer