Sticky

Veel gestelde vragen over Toon (Topic gesloten, bezoek ons nieuwe Toon Forum https://forum.toon.nl/)

Folkert
Reputatie 4
Badge+6
  • Eneco Moderator
  • 5390 reacties
Laatste update 23-06-2015

Beste forumleden,

Hieronder hebben we een aantal topics geplaatst met nuttige en handige info voor Toon. Toon is constant in ontwikkeling dus deze topics zullen ook regelmatig aangepast moeten worden. Graag hoor ik van jullie of jullie verbeterpunten zien en welke onderwerpen jullie graag als eerste toegevoegd zouden willen hebben.

Toon

Wat wordt er geïnstalleerd in mijn woning(grafische weergave)
Hoe stel ik mijn programma in
Hoe zet ik de toegang klantenservice aan
Op welke manieren kan ik Toon resetten
Hoe controleer ik de software van mijn Toon
Hoe controleer ik de C waarde(verbruik in Toon wijkt af van werkelijk verbruik)
Hoe koppel of ontkoppel ik de meteradapter
Slimme meters zijn niet gekoppeld(geen gas), wat kan ik doen?

Internet

Wat betekenen de termen die ik op het forum voorbij zie komen?
Wat kan ik doen bij internetstoringen?

Toon op Afstand & Toon op Tablet

Wat kan ik met Toon op Afstand
Wat heb ik nodig om Toon op Afstand te kunnen gebruiken
Wat kan ik met Toon op Tablet
Wat heb ik nodig om Toon op Tablet te kunnen gebruiken

Slimme stekkers/Philips Hue

Hoe koppel ik slimme stekkers?
Veelgestelde vragen slimme stekkers
Veelgestelde vragen Philips Hue

Handleidingen Toon

Handleiding Toon
Mini-handleiding slimme stekkers
Handleiding Philips Hue
Handleiding Toon Zon
Snelstartgids Toon
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

45 Reacties

Folkert
Reputatie 4
Badge+6
Gereserveerd voor extra onderwerpen
Yobotje
Reputatie 4
Badge+5
Mijn favoriet met uitroepteken!
Een prima topic waar je heel veel mee terug kunt vinden met duidelijke afbeeldingen.
Compliment Folkert.;)
jvp
Reputatie 3
Badge+1
Kan deze er misschien ook bij? problemen en oplossingen met de energieadapter bij een meterwissel naar slimme meter.
Yobotje
Reputatie 4
Badge+5
jvp wrote:

Kan deze er misschien ook bij? problemen en oplossingen met de energieadapter bij een meterwissel naar slimme meter.

Is wel een goed voorstel maar iets compacter en daarbij verwijzen naar keuzes evt aangevuld met plaatjes.
Dan hoef je niet perse te zoeken naar wat van toepassing is. Heb jouw topic wel opgeslagen als naslagwerk omdat het een prima handleiding is!
Folkert
Reputatie 4
Badge+6
@jvp

Mooi topic. Wat ik hierboven heb geplaatst is een eerste aanzet er moet mijn isnziens nog veel content bij. Ik denk dat een sectie met klantgegenereerde content ook keen zeer goed idee is en daar past jouw topic uiteraard ook goed bij. Ik ga binnenkort weer tijd vrij maken om hier weer een slag mee te maken. Suggesties en ideeën zoals deze zijn zeer welkom.
Wij hebben inderdaad voornamelijk zeer visueel ingestelde topics gemaakt, dit is voor ons ook makkelijk om naartoe te verwijzen vanuit ander social media.
A.A. van Swieten
Hoeveel btw wordt er berekent over de energie is het 6% of 21%
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
A.A. van Swieten wrote:

Hoeveel btw wordt er berekent over de energie is het 6% of 21%

Lees dit even na:

http://www.energieleveranciers.nl/energie/begrippen/btw
M. Overduin
Onlangs heeft een opdate plaats gevonden waarvan ik via email op de hoogte was gebracht.
Echter toen ik een envelopje in de Toon rood zag worden en ik dit wilde activeren viel op de
een of andere manier de verbinding weg dus heb ik deze update gemist.
Hoe kan deze alsnog geactiveerd worden?
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Heb je Toon al eens een harde reset gegeven?
Yobotje
Reputatie 4
Badge+5
M. Overduin wrote:

Onlangs heeft een opdate plaats gevonden waarvan ik via email op de hoogte was gebracht.
Echter toen ik een envelopje in de Toon rood zag worden en ik dit wilde activeren viel op de
een of andere manier de verbinding weg dus heb ik deze update gemist.
Hoe kan deze alsnog geactiveerd worden?

Hoi M.Overduin, kijk even in je menu bij Instelling en Software daar zie je als het goed is een update melding staan. Aanklikken en Toon doet de rest.
Succes en laat even weten of het gelukt is.;)
Yobotje
Reputatie 4
Badge+5
Brandje wrote:

Ton, help een harde reset ook om een Update weer in zicht te krijgen?
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Yobotje wrote:

Brandje wrote:

Ton, helpt een harde reset ook om een Update weer in zicht te krijgen?

Als het goed is wel, want zoals de ts het omschrijft, is Toon dus even van streek en is een harde reset altijd nuttig!
Ik ga ervan uit dat hij toch bij software heeft gekeken?
Ik was ook in afwachting van zijn verdere reactie.
Folkert
Reputatie 4
Badge+6
Betse M. Overduin,

Welkom! Je moet de update binnen kunnen halen, heeft de tip van Brandje geholpen? Ik hoor het graag.

Groet,

Folkert
Jan Booden
Sinds mijn laatste update heb ik de indruk dat de temperatuur met de Toon niet juist wordt gemeten. Het lijkt erop dat de actuele temperatuur te laag wordt weergegeven. Een Netatmo weerstation op 3 meter afstand laat een verschil van bijna 2 graden zien.

Weet iemand een oplossing hoe ik dat kan ijken?
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Gewoon in je menu.
Voor de zekerheid zou je kunnen beginnen eerst een harde reset te geven, dan ivm het kalibreren van de temperatuursensor enkel uren te wachten en dan handmatig de temperatuur met kleine stapjes wijzigen.
Totdat je Toon temperatuur gelijk is met je weerstation.
Jan Booden
Dank voor je reactie Brandje. Je suggereert dat ik de gemeten temperatuur zelf kan bijstellen totdat de Toon gelijk is aan de Netatmo. Hoe doe ik dat?
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Suggereren doe ik niet aan.
Vertellen dan het kan via het menu dus wel.
Kijk dus in je menu bij systeem dan verwarming en dan correctie verwarmingstemperatuur.
De rest wijst van zelf!
Jan Booden
OK! Dank voor je snelle reactie! Ik ga dat proberen!
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Jan Booden wrote:

OK! Dank voor je snelle reactie! Ik ga dat proberen!

Hoi Jan,

Perfect en denk aan m'n tip en doe het na een harde reset; wacht enkele uren en doe het in kleine stapjes van bv 0,5 grd.

Laat je je ervaring even weten!

Prettig weekend!!
Jan Booden
Het zit overigens bij Home, Instellingen, Verwarming, Correctie temperatuur.
Jan Booden
Oeps niet gedaan. Ik zal hem terug corrigeren en dan de harde reset. Doe ik dat door hem van de voeding te halen?
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Jan Booden wrote:

Oeps niet gedaan. Ik zal hem terug corrigeren en dan de harde reset. Doe ik dat door hem van de voeding te halen?

Ja terug corrigeren is van belang en dan een harde reset.
Dat doe je door de Toon module onder je CV 1 minuutje stroomloos te maken.

Overigens was mijn pad naar die instelling wel juist; ik heb versie 2.10.12 en jij blijkt nu pas 3.0 te hebben. Daarom is het altijd slim om je versie op te geven bij vragen.

Suc6 ik hoor het wel!
Jan Booden
Ik heb de laatste versie software. Heb de Toon losgemaakt en er weer in gestopt (Harde reset?!). Gaf direct de temperatuur aan met 0,7 graden verschil met de Netatmo. (Is aanvaardbaar)

Ik ga nu kijken wat het doet. Laat het je uiteraard weten.

Bedankt voor je nuttige tips!
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Jan Booden wrote:

Ik heb de laatste versie software. Heb de Toon losgemaakt en er weer in gestopt (Harde reset?!). Gaf direct de temperatuur aan met 0,7 graden verschil met de Netatmo. (Is aanvaardbaar)

Ik ga nu kijken wat het doet. Laat het je uiteraard weten.

Bedankt voor je nuttige tips!

Perfect; ik hoor het wel!
Overigens raad ik je stellig af Toon van z'n grondplaat te trekken; beschadiging ligt op de loer! Maar in ieder geval noemen we dat een harde reset!
Ik en de moderators raden dat dan ook af!

Prettig weekend!!
Jan Booden
OK, snap dat heel goed. Maar hoe doe je dan een "harde reset"?

Overigens lijkt het nu goed te werken. 1 Graad verschil wat logisch is in de 'normale' afwijking.