Vaillant HrSolide plus VHR NL 30-34/3-5 | Eneco Community

Vaillant HrSolide plus VHR NL 30-34/3-5

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

69 Reacties

Je ziet ze zelfs op Marktplaats

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/verwarming-en-radiatoren/m640470256-vaillant-vr-33-open-therm-modul-nl-te-koop.html

En hier nog een VR33:

http://www.technischgoedvlug.nl/shop/Vaillant_HR_solide_CW3/2298545/VAILLANT_HR_SOLIDE_CW3_VR33_OPENTHERM_MODULE_0020017895_1010027.php

En hier nog een:

http://www.bengshop.nl/detailitem.php?articletext=VAILLANT+VR33+OPENTHERM+MODULE+&sess=27013051&shop=4&lang=nl&art_id=11006887&maingroup=42&itemgr=&startlimit=0

En wat een verschil in prijzen zeg.
Ik blijf het vreemd vinden dat monteurs van Toon dit onvoldoende weten.
Reputatie 3
Badge
Heel simpel brandje. Er zijn zelfs ICTers die ongeschoold worden door Eneco voor installatie. Dus de basiskennis is er en als er problemen zijn zal een echte monteur ingeschakeld worden denk ik dan.
Kennelijk!
Ben ik effe blij dat er bij mij een monteur kwam die van wanten wist!
Hij kende mijn CV en meldde dan ook binnen enkele seconden dat ik de CV enkele jaren geleden niet modulerend geschakeld geinstalleerd heb gekregen.
Dat wijzigde hij uiteraard en vervolgens kon op de Toon ook die stand ingesteld worden en gecontroleerd worden.

Tja je kan het treffen kennelijk...........
Reputatie 3
Badge
Daar ligt de basis. Een goed begin. Die rare nasmaak als het verkeerd gaat raak je slecht kwijt toch?
Hallo, bedankt voor jullie reacties !!  Dit forum werkt perfect dankzij jullie !! Op de reactie van Ton en Frank heb ik een foto toegevoegd van de huidige situatie. Zo te zien is er al een VR33 print geïnstalleerd (af fabriek). Ondanks dat werkt het toch nog niet. Kan iemand n.a.v. de foto concreet een wijziging voorstellen ? Ik ben denk ik al een eind op de goede weg naar een oplossing. Ik kijk uit naar jullie reacties en houdt ieder op de hoogte van een evt. oplossing.

Alvast dank, Richard
bijgesloten foto van huidige aansluiting TOON op een HR Solide van Vailliant
Hoi Richard,

Mooie foto zeg! Heel duidelijk zie je de print links er in zitten.
Toen ik aan het googlen was en bovenstaande url's postte kwam ik 1 VR33 tegen met een vrij dikke handleiding erbij.
Die moet je dus te pakken kunnen krijgen, want als daar de oplossing niet inzit.....................
Reputatie 5
Badge +3
Hallo, bedankt voor jullie reacties !!  Dit forum werkt perfect dankzij jullie !! Op de reactie van Ton en Frank heb ik een foto toegevoegd van de huidige situatie. Zo te zien is er al een VR33 print geïnstalleerd (af fabriek). Ondanks dat werkt het toch nog niet. Kan iemand n.a.v. de foto concreet een wijziging voorstellen ? Ik ben denk ik al een eind op de goede weg naar een oplossing. Ik kijk uit naar jullie reacties en houdt ieder op de hoogte van een evt. oplossing.

Alvast dank, Richard
bijgesloten foto van huidige aansluiting TOON op een HR Solide van Vailliant

Hoi,

De print zit er inderdaad in. Alleen is, voor zover ik kan zien, de Thermostaat er niet op aangesloten.
De twee draden die van de ketelmodule van Toon naar de Cv ketel lopen moeten aangesloten worden op de VR33 module. Je ziet op de foto een blokje zitten die nu doorverbonden is met een rood draadje. Dit draadje moer er uit en hierop moet Toon aangeloten worden.

Dan nog even Toon opnieuw opstarten en kijken of het OpenTherm protocol gekozen is.
Dan moet het zeker werken!! 
Heb gezocht naar een handleiding van de VR 33 maar zonder resultaat. Hierop Vailliant aangeschreven (particulieren zijn niet gelieft bij Vailliant dus hoop dat ik antwoord ontvang..)
en een handleiding gewenst. Hetgeen Frank opperde klinkt logisch. Of het linkje op 3 en 4 terug moet (deze zat er met de 360 thermostaat) weet ik nog niet. De beschrijving van de ketel zegt dat de link eruit moet. Note: als de link op 3 en 4 zit in de huidige configuratie, dan krijg ik een melding F 49 "onderspanning ebus". Een eerder ontvangen opmerking m.b.t. een Icy converter...., heb ik in m'n achterhoofd.

Morgen weer een dag ((-: smile

Richard
Hierbij mijn laatste bericht m.b.t. het aansluiten van TOON op een Vailliant Hr Solide ketel. Om TOON op 'opentherm' te laten werken is een VR33 printplaatje nodig. Deze print is soms standaard ingebouwd (zie foto op dit forum). Aansluiting: op connectoraansluiting 3 en 4 moet een lus zitten ! De 2 draadjes van de opentherm thermosstaat (TOON in dit geval) worden op de connector geschroeft van het VR33 printje (aansluiting niet +/- gevoelig). De eventuele doorlussing die op het (enige) aansluitconnectortje zit, moet
dus plaatsmaken voor de 2 draadjes van de thermosstaat. Zorg er nu voor dat je in de Thermosstaat de instelling wijzigd van aan/uit regeling naar opentherm.

Dank voor jullie hulp forumleden !! Daarnaast heb ik dit keer ook goed contact gehad met Vailliant consumentenservice.

Ik hoop dat iemand iets heeft aan dit verhaal

M.vr.gr.
Richard
Hallo, bedankt voor jullie reacties !! Dit forum werkt perfect dankzij jullie !! Op de reactie van Ton en Frank heb ik een foto toegevoegd van de huidige situatie. Zo te zien is er al een VR33 print geïnstalleerd (af fabriek). Ondanks dat werkt het toch nog niet. Kan iemand n.a.v. de foto concreet een wijziging voorstellen ? Ik ben denk ik al een eind op de goede weg naar een oplossing. Ik kijk uit naar jullie reacties en houdt ieder op de hoogte van een evt. oplossing. Alvast dank, Richard bijgesloten foto van huidige aansluiting TOON op een HR Solide van Vailliant Hoi, De print zit er inderdaad in. Alleen is, voor zover ik kan zien, de Thermostaat er niet op aangesloten. De twee draden die van de ketelmodule van Toon naar de Cv ketel lopen moeten aangesloten worden op de VR33 module. Je ziet op de foto een blokje zitten die nu doorverbonden is met een rood draadje. Dit draadje moer er uit en hierop moet Toon aangeloten worden. Dan nog even Toon opnieuw opstarten en kijken of het OpenTherm protocol gekozen is. Dan moet het zeker werken!!

Bedankt Frank! Dit was de oplossing inderdaad !
Hierbij mijn laatste bericht m.b.t. het aansluiten van TOON op een Vailliant Hr Solide ketel. Om TOON op 'opentherm' te laten werken is een VR33 printplaatje nodig. Deze print is soms standaard ingebouwd (zie foto op dit forum). Aansluiting: op connectoraansluiting 3 en 4 moet een lus zitten ! De 2 draadjes van de opentherm thermosstaat (TOON in dit geval) worden op de connector geschroeft van het VR33 printje (aansluiting niet +/- gevoelig). De eventuele doorlussing die op het (enige) aansluitconnectortje zit, moet
dus plaatsmaken voor de 2 draadjes van de thermosstaat. Zorg er nu voor dat je in de Thermosstaat de instelling wijzigd van aan/uit regeling naar opentherm.

Dank voor jullie hulp forumleden !! Daarnaast heb ik dit keer ook goed contact gehad met Vailliant consumentenservice.

Ik hoop dat iemand iets heeft aan dit verhaal

M.vr.gr.
Richard

Hoi Richard,

Zo goed zeg en gefeliciteerd dat het je gelukt is.
Wel treurig eigenlijk dat we dit op het forum zelf hebben moeten uitzoeken met z'n allen.
Hopelijk heeft een nieuwe Toon gebruiker met een Vaillant aan deze kennis ook wat.
Ook hoop ik dat Eneco toch de/zijn monteurs op dit gebied gaat bijpraten, ja toch.......
Wij willen ook Toon gaan gebruiken echter ik heb de volgende CV Ketel (Vailliant Solide plus VHR NL 24-28/3-5) moet ik hier nu de OpenTherm module bij kopen of is deze af fabriek al geschikt voor Toon.

Graag advies
Reputatie 3
Badge
Is het niet zo dat Eneco de module er gratis bijlevert?
Ik zou eerst eens in de ombouw van de ketel kijken.
Er wordt gezegd dat de module al aanwezig is.
Hij moet alleen op de juiste manier aangesloten worden.
Hmm dan moet ik eens kijken of ik de ombouw er vanaf kan halen, geen idee maar dat moet wel lukken hoop ik
Hmm, je zal toch wel een gebruiksaanwijzing hebben??
Meestal ligt die ombouw er binnen enkele seconde af. 
Als ik een vorige reactie herinner zit deze module in de loose ruimte onderin. 
Die moet ergens zijn, ik weet alleen niet waar. We gaan eens zoeken, mijn vriendin bewaart alles dus die manual moet ergens zijn.
Ik gok dat hij er in zit, maar weet het niet zeker natuurlijk. Kunnen jullie mijn vermoeden bevestigen, als ik trouwens deze foto in een ander deel van het forum moet posten mijn excuses.
Reputatie 5
Badge +3
Ik gok dat hij er in zit, maar weet het niet zeker natuurlijk. Kunnen jullie mijn vermoeden bevestigen, als ik trouwens deze foto in een ander deel van het forum moet posten mijn excuses.

Klopt. Dit is de VR33 of te wel de OpenTherm module. Toon moet aangesloten worden op het blokje wat nu doorverbonden is.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen