Uitschakelen scherm | Eneco Community
beantwoord

Uitschakelen scherm

• 2 augustus 2015
  • 29 reacties
  • 860 Bekeken

Badge
Sinds vandaag de nieuwe versie van Toon (3.). Ik merk nu dat het scherm onmiddellijk uit gaat bij het bereiken van de "slaap-tijd". Voorheen gebeurde dat pas (1) uur na het bereiken van de slaaptijd (slapen). Ik heb het ingesteld (net als voorheen) dat het scherm uit moet gaan bij weg en slapen. Klopt dat deze uitschakel-vertraging niet meer werkt? of moet ik het anders instellen.

Ps. bij dubbelklikken op de optie (weg, slapen, comfort etc) verschijnt er ook geen slotje meer (zodat het programma kon worden vastgezet).
icon

Beste antwoord door EvavdZ 19 augustus 2015, 15:03

@Allen,

Ik heb goed nieuws: de dimoptie na het overschakelen naar de slaapstand komt in software 3.2 terug! :)

@Menno99,

Jouw verzoek om zelf te kiezen hoelang Toon in de dimstand blijft, geef ik door aan de ontwikkelaars van Toon. Wellicht wordt deze wens meegenomen voor de ontwikkeling in de toekomst.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

29 Reacties

Badge +5
Sinds vandaag de nieuwe versie van Toon (3.). Ik merk nu dat het scherm onmiddellijk uit gaat bij het bereiken van de "slaap-tijd". Voorheen gebeurde dat pas (1) uur na het bereiken van de slaaptijd (slapen). Ik heb het ingesteld (net als voorheen) dat het scherm uit moet gaan bij weg en slapen. Klopt dat deze uitschakel-vertraging niet meer werkt? of moet ik het anders instellen.

Ps. bij dubbelklikken op de optie (weg, slapen, comfort etc) verschijnt er ook geen slotje meer (zodat het programma kon worden vastgezet).

Hallo Menno, dat het dimscherm direct actief wordt bevalt meerdere forumleden niet, je kunt de berichten op het forum terugvinden.
Als je het verwarmings-programma uit zet blijft Toon keurig in de programma stand die je aanklikt. Dit is in plaats van het slotje gekomen ......
Hoi Theo,

Ik heb uiteraard geen versie 3.0 en dus geen ervaring, maar je kan toch ook kiezen voor programma Aan, uiteraard alle temperaturen op 15 of lager en dan is Toon perfect de hele dag afleesbaar.
Badge +5
Hoi Theo,

Ik heb uiteraard geen versie 3.0 en dus geen ervaring, maar je kan toch ook kiezen voor programma Aan, uiteraard alle temperaturen op 15 of lager en dan is Toon perfect de hele dag afleesbaar.

Hallo Ton, het programma kan nu eenvoudig UIT gezet worden in iedere beschikbare stap en als je voor Thuis of Comfort kiest gaat het scherm niet uit maar dimt.
Ik heb mijn temperaturen niet op 15 °C gezet en begrijp niet zo goed waarom je dat doet. Bij mij staan de temperaturen nog hetzelfde als van het voorjaar.
Badge
hallo Menno ik heb hier ook een vraag over gesteld dat het scherm direct uit gaat bij het bereiken van de slaaptijd.
Ik kreeg als antwoord dat dit voorheen ook zo was en ging aan mezelf twijfelen maar nu ik jouw bericht lees dacht ik ook dat er een redelijke tijd tussen zat.
Deze verandering in de nieuwe versie vind ik ook minder prettig.
Badge +5
Nu begin ik toch echt te twijfelen over het dimscherm en vermoed dat ik enkele op het verkeerde been heb gezet. :@
Het scherm gaat in de oude release een uur vooraf aan en direct bij slapen uit, tik je hem op het scherm dan aan, dan blijft hij een uur gedimd als ik me niet vergis. Correct me if I'm wrong!
Badge
Hoy Yobotje mij heb je in ieder geval aan het twijfelen gebracht.
Nu begin ik toch echt te twijfelen over het dimscherm en vermoed dat ik enkele op het verkeerde been heb gezet. :@
Het scherm gaat in de oude release een uur vooraf aan en direct bij slapen uit, tik je hem op het scherm dan aan, dan blijft hij een uur gedimd als ik me niet vergis. Correct me if I'm wrong!

Hoi Theo,

Zodra Slapen actief wordt blijft Toon 60 minuten in dimstand actief en gaat daarna op zwart.

Alleen in de Weg stand gaat Toon meteen op zwart.

En dat is logisch want de slimme Toongebruikers zet bv Slapen om 23:00 uur aan en gaat vervolgens pas rond 24:00 uur naar bed!
Hoi Theo,

Hallo Ton, het programma kan nu eenvoudig UIT gezet worden in iedere beschikbare stap en als je voor Thuis of Comfort kiest gaat het scherm niet uit maar dimt.
Ik heb mijn temperaturen niet op 15 °C gezet en begrijp niet zo goed waarom je dat doet. Bij mij staan de temperaturen nog hetzelfde als van het voorjaar.

Hoi Theo,

Ook zomers laat ik Toon z'n programma afwerken, zodat rond 23:00 uur Toon op zwart gaat en 's-morgens rond 10:00 uur weer actief wordt.
Tervoorkoming van een aanslaande CV staan de instellingen Thuis en Comfort dus dan op 15 grd.

Op deze wijze is Toon volledig automatisch ingesteld.
Badge +5
Hoi Theo,

Hoi Theo,

Ook zomers laat ik Toon z'n programma afwerken, zodat rond 23:00 uur Toon op zwart gaat en 's-morgens rond 10:00 uur weer actief wordt.
Tervoorkoming van een aanslaande CV staan de instellingen Thuis en Comfort dus dan op 15 grd.

Op deze wijze is Toon volledig automatisch ingesteld.

Ton, bedankt. De nieuwe release went zo snel dat je de details van de vorige vergeet. Ik vond de vorige manier van dimmen vwb tijd wel prettiger! Niet alles is in z'n voordeel verandert.
Badge
Alle bedankt voor de reacties. De reactie van @Brandje klopt.

"Zodra Slapen actief wordt blijft Toon 60 minuten in dimstand actief en gaat daarna op zwart.

Alleen in de Weg stand gaat Toon meteen op zwart."

Ik vond dit zeker een hele goede optie en eigenlijk zeer wenselijk. Op deze wijze blijft het verbruik zichtbaar bij het naar bed gaan. Dat is het moment om te checken of er nog "stroomverbruikers" aan staan. Noem het visueel management...als deze optie niet terugkomt is dat een gemiste kans.. en sluit ik niet uit dat men de kachel langer aan laat staan dan gewenst.
Badge +5
Alle bedankt voor de reacties. De reactie van @Brandje klopt.

"Zodra Slapen actief wordt blijft Toon 60 minuten in dimstand actief en gaat daarna op zwart.

Alleen in de Weg stand gaat Toon meteen op zwart."

Ik vond dit zeker een hele goede optie en eigenlijk zeer wenselijk. Op deze wijze blijft het verbruik zichtbaar bij het naar bed gaan. Dat is het moment om te checken of er nog "stroomverbruikers" aan staan. Noem het visueel management...als deze optie niet terugkomt is dat een gemiste kans.. en sluit ik niet uit dat men de kachel langer aan laat staan dan gewenst.

Menno, je slaat de spijker op z'n kop. Even zien of er nog wat aan staat is er nu niet bij inderdaad.
Van mij krijg je een duimpje voor je reactie!
En dat duimpje heb ik ook gegeven.
En natuurlijk klopt mijn visie. ("Zei hij eigenwijs")
Menno bedankt voor de bevestiging.

En zeker een gemiste kans in versie 3.0. Eigenlijk onbegrijpelijk dat er uit gehaald is, hopelijk krijgen we van een moderator vandaag uitsluitsel daar op en liever nog een melding dat deze dimoptie na het actief worden van Slapen, terug komt!!

Ik ben nieuwsgierig!!
Badge
Hier sluit ik mij ook bij aan.
Ik zou het ook prettig vinden als de dimoptie bij het overgaan naar de slaapstand weer terug komt.
Misschien moet deze vraag ergens anders gesteld worden maar dat weet ik niet.
Of zoals Brandje aangaf misschien pakt een moderator dit op.
Badge
Hier sluit ik mij ook bij aan.
Of zoals Brandje aangaf misschien pakt een moderator dit op.

Ga ik wel van uit. Anders zal ik het formeel aan Eneco kenbaar maken... Hier kan je niet "tegen" zijn. Of het technisch op korte termijn is te realiseren kan ik alleen maar hopen 🙂
Reputatie 4
Badge +4
@allen,

We hebben aan de ontwikkelaars van Toon doorgegeven dat jullie de dim optie bij het overgaan naar de slaapstand terug willen hebben. Ik hoop dat deze funtie spoedig terug komt op Toon!
Badge +5
@allen,

We hebben aan de ontwikkelaars van Toon doorgegeven dat jullie de dim optie bij het overgaan naar de slaapstand terug willen hebben. Ik hoop dat deze funtie spoedig terug komt op Toon!

Je doet ons daar een groot plezier mee Eva. Hoop dat het kan.
@allen,

Nou de wijziging moet een fluitje van een cent zijn.
De parameter 0 wordt op 216.000 gezet en klaar is Kees (Toon)

Dus kan makkelijk nog even in de versie 3.1 geïmplementeerd worden.
Badge
Nog mooier zou zijn als je zelf kan kiezen(instellingen) hoe lang de TOON nog even z'n "gezicht" laat zien. bijvoorbeeld: uit, 30, 60,90, 120min.
Ben natuurlijk al blij als de oude instelling weer terug is...liefst voor de winter 🙂 maar mogelijk voor een volgende versie een mooie aanvulling.
Reputatie 4
Badge +4
@Allen,

Ik heb goed nieuws: de dimoptie na het overschakelen naar de slaapstand komt in software 3.2 terug! :)

@Menno99,

Jouw verzoek om zelf te kiezen hoelang Toon in de dimstand blijft, geef ik door aan de ontwikkelaars van Toon. Wellicht wordt deze wens meegenomen voor de ontwikkeling in de toekomst.
Hoi Eva,

Ik ben blij dat het in de versie 3.2 zit.
Deze relatief simpele wijziging werd door menigeen node gemist.
Top voor het snel oppakken van deze wens!
Badge +5
@Allen,

@Menno99,

Een goed bericht Eva. Goed dat er gehoor gegeven wordt aan de wensen van menig forumlid.
Badge
Super!:)
Reputatie 6
Badge +2
in versie 3,2,14 nog steeds dat het scherm dimt na 1 uur en 1 uur voor het programma aangaat
ik vindt dit niet prettig ,ik het prettig zou vinden de druk van de cv te kunnen aflezen in Toon
op het ogenblik komen er alleen optie,s waar een gemiddelde toon gebruiker weinig aan heeft of jem oet er flink gaan betalen voor je dit kunt gebruken (lees aanschaffen)
Hier dimt het scherm na 1,5 minuut.....(instelbaar ook 0,5 of 1 minuut)

En in de stand Slapen gaat Toon keurig na 60 minuten van dim op zwart.

Werkt perfect!
Badge
Scherm dimstand op 3 minuten gezet en bij het overgaan naar slapen nog een uur display dan op uit.

Wat mij betreft niets meer aan veranderen of evt. die 60 minuten ook instelbaar maken.

Werkt wat mij betreft nu ook goed.