vraag

Uitlezen “vandaag” grafiek

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
Ik heb een vraag. Zowel op de Toon als in de app heb je een tweetal grafieken die heten “gas vandaag” en “stroom vandaag”. Gaandeweg de dag lopen deze balken verder vol. Is er een manier om deze balken te lezen?
Met andere woorden; als de balk half vol is, betekend het dan dat je de helft van het geschatte verbruik hebt opgebruikt?
Of moet ik deze grafieken anders lezen?

4 Reacties

Het belangrijkste is dat deze balk reageert (de mate van uitslag naar boven toe) op het gemiddelde gebruik van de laatste 7 dagen.
Dus als je eerder veel minder hebt verbruikt en nu vandaag opeens (voor welke reden ook) meer verbruikt dat zie je een uitschieter naar boven toe.
Met het ingeschatte maand cq jaarverbruik heeft het dus op zich niets te maken.
Voor dat laatste is je Status ingericht, die altijd je verbruik gaande de maand afzet tegen het ingeschatte maandverbruik.
Badge
We hebben het dan wel over hetzelfde? Heb afbeelding bijgevoegd.
Dus als ik het goed begrijp is dit een gemiddelde van de voorgaande 7 dagen. Als ik dus halverwege de balk eindig zit ik op het gemiddelde?

Het gemiddelde is de streep in het midden. Zit je daar boven dan gebruik je meer dan het gemiddelde.
Met het verbruik van vandaag zit je onder het gemiddelde, dus is je verbruik mooi onder het gemiddelde.
Je moet eea kunnen controleren door je grafiek in de dagmodus te zetten en 7 dagen terug te kijken.
Badge
Duidelijk. Bedankt. 👍

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen