Uitbreiden zonnepanelen | Eneco Community
vraag

Uitbreiden zonnepanelen

• 10 november 2017
  • 12 reacties
  • 218 Bekeken

Badge +1
Hallo allemaal
Woensdag krijg ik een uitbreiding van mijn zonnepanelen van 7 stuks naar 13 stuks volgens mij hoef ik alleen maar mijn nieuwe vermogen opbrengst aan te passen, of moet er nog meer gebeuren?
Vriendelijke groeten Sietse

12 Reacties

Ook de uitbreiding loopt dus via de bestaande kWh-verbruiksmeter van Zon op Toon?
Zo ja , dan heb je helemaal gelijk.
Badge +1
Ja klopt, hartelijk dank voor de snelle reactie, dan gaat het helemaal goed komen
Ja klopt, hartelijk dank voor de snelle reactie, dan gaat het helemaal goed komen

Oké graag gedaan en veel plezier van je extra uitbreiding.
Denk je er ook even aan om een moderator te vragen je geschatte jaarverbruik daarna opnieuw even naar je Toon te laten pushen?
Badge +1
Begrijp niet helemaal wat je met het laatste bedoeld
Begrijp niet helemaal wat je met het laatste bedoeld

Als je opwek stijgt, ga je minder stroom uit het net gebruiken.
Je huidige ingeschatte jaarverbruik dient dan aangepast te worden.
Zelf kan je inderdaad de opwek op Toon aanpassen, maar het andere niet.
Op je pagina Status maand verbruik wordt dan anders verkeerde berekeningen gemaakt.
Badge +1
Mmmm heel apart, waarom zouden ze mijn verbruik schatten, ze kunnen het toch uitlezen.
De pagina met maand verbruik werkt niet, telt alleen maar af naar de eerste van de volgende maand en doet dat de volgende maand weer..........
Om op de status pagina een berekening te maken wil Toon je huidige verbruik afzetten/vergelijken met je jaarverbruik.
Daartoe wordt iedere maand afhankelijk van zomer of winter een geschat maand verbruik daar vermeld.
Daaraan gekoppeld zit het duimpje bv.

Je jaarverbruik bepaalt wat je voorschotbedrag zou moeten zijn.
Dus op die statuspagina kan Toon voor je berekenen of je dus in de pas loopt met je maandelijkse voorschotbedrag, zodat je een jaarnota krijgt zonder bv grote bijbetalingen.
Maar misschien heb je je daar verder nooit in verdiept of vind je het niet relevant.
Dat kan natuurlijk. Dan gaat het over.
Badge +1
Ik kan daar niks invoeren, heb wel interesse, maar ben niet heel technisch. Heb voor de rest geen idee wat ik moet doen, de tegel telt alleen maar af naar de eerste van de maand
Klopt, dat je daar zelf niets kan invoeren.

Dat geschatte jaarverbruik berekend Eneco voor je en stuurt dat naar je Toon toe in maandelijkse porties.

Dat doen ze automatisch als je een jaarnota krijgt; in alle andere gevallen moet je dat (die aanpassing dus) bv via dit forum apart aan ze vragen.

Mijn advies zou zijn start na de plaatsing van die extra panelen een nieuw topic;
Geef even aan wat je geschatte opwek van je PV nu is, dan gaat een moderator wel met je overleggen en Toon qua jaarverbruik ook up-to-date voor je maken.
Dan heb je een goed werkende statuspagina die je inzicht heeft en waar je Toon uiteindelijk mede voor gemaakt is.

Hopelijk heb ik je intetesse hier nu voor getriggerd.
Zonde om het niet te gebruiken.
Badge +1
Oke, in december krijg ik de jaar afrekening dat is m'n eerste jaar bij eneco dus dan zou het goed moeten komen.
Wel raar dat dat pas na een jaar kan, ze kunnen toch real time uitlezen, daarvoor heb je toch een slimme meter? Lijkt mij, maar ja ik ben blond, dat zal wel te simpel zijn. Thnx in ieder geval.
Oke, in december krijg ik de jaar afrekening dat is m'n eerste jaar bij eneco dus dan zou het goed moeten komen.
Thnx in ieder geval.

Dat is te kort door de bocht, simpel weg omdat ze jouw uitbreiding van je PV niet weten.
Dan gaat Eneco na de jaarnota volgende maand wel het geschatte jaarverbruik bepalen, maar dat is dan alsnog onjuist..............

En overigens je slimme meter heeft hier verder niets mee te maken; het gaat immers om een berekening (status bepaling en duimpje), om je huidige verbruik te vergelijken met je ingeschatte verbruik.
Je voorschotbedrag is toch ook maar een schatting.....
Reputatie 7
Badge +6
@Sietse13

Wanneer je je maandbedrag bij ons niet aanpast is het niet nodig om een nieuw jaarverbruik naar Toon te sturen, mocht je het wel willen aanpassen, omdat je verwachte verbruik lager wordt dan sturen we een nieuw maandverbruik naar je Toon toe.

Reageer