Triggi is live! Dus API Toon® is te gebruiken! | Eneco Community

Triggi is live! Dus API Toon® is te gebruiken!

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

416 Reacties

Hoi Theo,

Fijn dat het nu werkt.
En nu lekker stoeien en je inventiviteit er op los laten!
Vandaag ben ik nu 10 dagen verder na de schoningsaktie en migratie naar de Cloud
De speciale koppeling voor API Triggi op Toon®️ is nog geen enkel keer uitgevallen of een Trigg niet uitgevoerd.

Dit ziet er voor de toekomst toch wel heeeel hoopvol uit.
De stabiliteit is perfect.
Zou de migratie inderdaad afdoende zijn geweest om de irritante afgelopen storingen sinds oktober 2016 te ondervangen?
Natuurlijk is het App gebruik minder; het stookseizoen is bijna over; oktober dit jaar zal de toename gebruik App's een mooie test case zijn.

Voor de time being is het gebruik van Triggi in ieder geval nu een feestje!
Na het vele gemopper hierover is een wel een keer leuk een positief bericht nu te plaatsen!
Reputatie 3
Badge +1
@Ton en @Peter-Paul, vandaag was ik afwezig vanwege het in bedrijfstellen van een beveiliging.
In de tussentijd is door Triggi het probleem bij Triggi gelokaliseerd en verholpen. Waarom dat bij mij alleen gebeurde is daar niet duidelijk geworden maar zoals het er nu uitziet werkt het.
Inmiddels een kanaal Now toegevoegd en deze ingesteld om alles in een keer als Widget uit te kunnen schakelen zoals op Toon®️.
Dus Hue beneden en de stekkers in een beweging uit maar dat werden twee bewegingen. Wat eraan mankeert is denk ik een te korte response tijd en je ziet bovendien niet dat je de button goed raakt omdat er een animatie ontbreekt. Ik ga daarmee verder aan de slag op Triggi en zie jullie misschien daar.
Bedankt zover voor jullie steun en ik houd jullie op de hoogte. Groet, Theo.

De Animatie is iets waar men aan gaat werken is mij reeds verteld
Reputatie 2
Badge +1
Had vanavond 1 stekker die weigerde ..
De Trig even uit en weer aangezet en de lamp ging branden.
Had vanavond 1 stekker die weigerde ..
De Trig even uit en weer aangezet en de lamp ging branden.

Hoi Robin,

Was grappig ik had op het forum van Triggi een topic daarover lopen omdat ik bang was dat de zomertijd misschien een probleem op zou leveren.
Gister was Zon onder om ongeveer 19:00 uur en nu dus bij de ene Trigg Hue ging de zaak aan om 20:02 en de 2e Trigg deed mooi niks.
Was dus daar een reactie over aan het schrijven en alsnog 3 minuten later ging de zelfde soort Trigg, maar nu voor de Toon®️ Slimme Stekker toch af.
Waarom er nou 3 minuten tussen zit is mij niet duidelijk, misschien dat via Triggi daar nog een antwoord op komt.
Reputatie 2
Badge +1
Had ik misschien ook iets langer moeten wachten. Trig is 10 min voor zonsondergang . Mijn 2e slimme stekker / lamp deed het om 20:02 nog niet. Misschien iets te ongeduldig geweest .
Oké, probeer het morgen anders nog een keer en laat het nog even weten.
Overigens staat die waarde bij mij op O.
Maar dat mag mi niet uitmaken.
Reputatie 1
Tot nu toe werkt triggi veelbelovend met toon samen voor de simpele dingen, voor de toekomst heb ik echter 2 wensen:
1. Binnen een trigg ook een OF status naats de Als en Dan.
2. Mogelijkheid om naar toon toe niet alleen een temperatuur te sturen, maar ook een stand (afwezig, slapen, aanwezig, comfort.) en ook om deze standen uit te lezen naar triggi toe.

Mvg,

Patrick.
Tot nu toe werkt triggi veelbelovend met toon samen voor de simpele dingen, voor de toekomst heb ik echter 2 wensen:
1. Binnen een trigg ook een OF status naats de Als en Dan.
2. Mogelijkheid om naar toon toe niet alleen een temperatuur te sturen, maar ook een stand (afwezig, slapen, aanwezig, comfort.) en ook om deze standen uit te lezen naar triggi toe.

Mvg,

Patrick.

Klopt Patrick,

Die laatste is ook mijn wens; m.i. komt die er zeker.

Maar om je wensen beter en sneller kenbaar te maken zou ik Triggi benaderen.
En wel op 2 manieren. Of via Triggi zelf op het inlogscherm zie je staan Hulp. Klik die aan en schrijf je bericht.
Je mag het ook op het forum schrijven van Triggi:

www.triggi.com en dan onderdeel Community
Reputatie 2
Badge +1
Oké, probeer het morgen anders nog een keer en laat het nog even weten.
Overigens staat die waarde bij mij op O.
Maar dat mag mi niet uitmaken.

Het was weer dezelfde stekker die weigerde het licht aan te doen.
Wat me wel verbaasde dat de trigg aangaf de stekker ingeschakeld te hebben.
Zojuist de stekker verwijderd uit Toon en weer opnieuw verbonden.
Ook de trig verwijderd en opnieuw gemaakt.
Morgen maar weer eens afwachten of het werkt.
Hoi Robin,
Hoeveel slimme stekkers laat jij tegelijkertijd via die Trigg schakelen?
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Robin,

1 stekker per trigg
Hoi Robin,

1 stekker per trigg

Hoi Robin,

Oké, dat moet probleemloos werken.
Ik had eerder een Trigg met 3 stuks en steeds bleef 1 slimme stekker on-geschakeld, Trigg gaf aan: geschakeld, maar Toon®️ nam de schakeling niet over.
Meteen heb ik die gesplitst, dus 2 in 1 Trigg en 1 in 1 Trigg.
Allemaal met Zon onder Aan.
Sinds die tijd werkt het probleemloos.

Als het morgen weer mislukt zou je dus Tom of Frank via Hulp op Triggi even kunnen inschakelen.
Reputatie 1
Badge
Als ik het goed begrijp is triggi gewoon een ifttt clone?
-edit- Ik ziet het al. Eindelijk een if this AND this than that!
Reputatie 7
Badge +7

:8
Badge +5

Nou, dat is een belediging zeg! Heb je wel eens geprobeerd in IFTTT een actie aan een statusmelding te koppelen?
Als je geluk hebt werkt het binnen vijf minuten maar het kan ook zijn dat het niet werkt en daar hoor je dan niets van.
Ik heb heel wat pogingen gedaan dit systeem naar mijn hand te zetten maar ik vind het een gedrocht.
Een eenvoudige manier om een recept zoals dat in IFTTT te maken gaat als je programmeervaardigheden hebt en als je dan om hulp vraagt krijg je die niet. Een hoop geschreeuw en weinig wol.
Dat is met Triggi toch wel even anders en een verschil van dag en nacht.