Toontje en zonnepanelen.... | Eneco Community
vraag

Toontje en zonnepanelen....

• 9 maart 2014
  • 8 reacties
  • 775 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb een vraag ik wil me graag zonnepanelen op het dak gaan leggen, en ik heb sinds 3weken Toon waar ik tot nu toe zeer tevreden over ben.
Ik heb me wat dingen uitgezocht en ook gelezen dat Toontje niet zo heel graag mee werkt wat betreft terug leveren van stroom,

Wat gaan mijn Toontje precies doen als ik stroom ga terug leveren?
En is er iemand die mij kan vertellen wanneer de update uit gaat komen wanneer Toontje hier wel mee om kan gaan.

Gaat dit nog lang duren?? we betalen er uiteindelijk allemaal genoeg voor, dan lijkt het mij niet moeilijk om  hier een stel geleerde op te zetten die dit stukje software even gaat aanpassen... 

Bedankt alvast voor de reacties

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

8 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hallo,

Toon kan inderdaad niet overweg met terug leveren van energie. Doordat Toon niet overweg kan met teruglevering zullen er ook in de grafiek gekke waardes ontstaan en kloppen die dus ook niet meer. Vroeger gaf de app een -waarde voor stroom, echter sinds 3 updates terug hebben ze dit er afgehaald en is meer terug leveren, dan gebruiken altijd 0

Dan het geschikt maken van Toon voor zonnepanelen en teruglevering inzichtelijk maken ligt in de lijn der verwachting dat dit een keer wordt geinplanteerd. Ook is bekent dat er een aantal pilots lopen ter test. Echter een defenitieve release datum wordt niet gegeven. Dit kan zomaar in de volgende update zitten, maar kan ook nog goed 2 jaar worden of langer. Eneco doet daar ( door sommige heel erg jammer en vervelend gevonden ) geen mededelingen over.

meer info is hier in dit topic te vinden
Reputatie 7
Badge +6
@Wasteproberen

In het topic dat jvp laat zien heb ik gemeld gemeld dat we hopen voor deze zomer, Toon geschikt te maken voor zonnepanelen.Dit is wel afhankelijk van de uitkomst van de pilot die momenteel loopt.
Reputatie 3
Badge
Ik snap niet dat jullie niet gewoon mensen die het toch al hebben, zonnepanelen, dat jullie die niet gewoon die test versie geven, ook al werkt het nog niet 100%, zo ziet men wel dat er daadwerkelijk iets mee word gedaan in plaats van 'voor de zomer' want dat word al lang gezegd :)

Als Eneco door wilt blijven gaan met Toon lijkt het me dan ook verstandig eens te kijken bij de buren 'Kiek' heeft al een hoop meer functionaliteit.
Reputatie 7
Badge +6
@mbnn

Kiek is onderdeel van een R&D project van o.a. Quby waar Eneco ''Toon displays'' voor beschikbaar heeft gesteld. Dit kun je ook lezen in dit topic.
Gisteren de klantenservice gesproken en de software en hardware welke nodig is om met de Toon ook de opbrengst van de zonnepanelen zichtbaar te maken wordt getest op dit moment. De verwachting is dat de hardware binnen 2 maanden beschikbaar is.
Reputatie 4
Badge +4
Blij maken met een dooie mus? Eerst zien dan geloven.
Reputatie 6
Badge +1
Het zal er echt wel van gaan komen. Immers blijft zonnepanelen een hot item en mag deze functie nooit gaan ontbreken in Toon. Echtr ben ik het wel met de meeste eens dat deze functie eigenlijk prioriteit numero uno zou moeten hebben.
Reputatie 7
Badge +7
Het zal er echt wel van gaan komen. Immers blijft zonnepanelen een hot item en mag deze functie nooit gaan ontbreken in Toon. Echtr ben ik het wel met de meeste eens dat deze functie eigenlijk prioriteit numero uno zou moeten hebben.

Dat is nu juist het probleem , zou het wel prioriteit hebben bij Eneco.
we wachten nu al zowat 1,5 jaar op de (loze) belofte,s van Eneco.