Toon zonder Eneco contract | Eneco Community
vraag

Toon zonder Eneco contract

• Anonymous
  • 0 reacties
Binnen 2 maanden zal ik bij Eneco weggaan. Ik heb al jarenlang Toon met Zon. Weet iemand mij te vertellen wat er wel of niet meer gaat werken? Hoe zit het met het abonnement van Toon. Kan of moet je die aanhouden? Ik heb er ooit iets over gelezen, maar kan het item niet meer terug vinden.
Met vriendelijke groet,
ReBeZo

9 Reacties

@Brandje
Bedankt voor deze info. Dit overzicht zocht ik juist. Ik wilde ook van het abonnement van Toon af. Begrijp ik nu goed, dat ik dan geen input meer heb van mijn zonnepanelen? Dat zou wel raar zijn omdat ik destijds voor die uitbreiding €99 voor betaald heb. Hoe zit het eigenlijk met de updates van Toon zelf als je geen abonnement meer hebt.
De rest van de opties zijn mij eigenlijk die €4,50 per maand niet meer waard. Leuk die inzichten, maar zelf doe ik er eigenlijk niet veel mee. Moet je dit abonnement apart opzeggen en waar/bij wie moet ik dat doen?

Gr. ReBeZo
@Brandje
Ik weet niet wat je met App bedoeld. Als dat te maken heeft met een smartphone zijn we snel klaar: die heb ik niet. Ik kijk op Toon zelf voor grafieken. Die vervallen dus, maar ik kan dus nog wel dagelijks zien, hoeveel vermogen de zonnepanelen leveren en wat mijn huidige verbruik is.
Bedankt voor alle info. Ik ga dit rustig bekijken voordat ik iets opzeg.
ReBeZo
Reputatie 6
Badge +1
Hey @rebezo,

Jammer dat je bent overgegaan naar een andere leverancier. Zoals @brandje laat weten is er een opzegtermijn van een maand. Wat betreft het inzicht in de opwek van de zonnepanelen is het zo dat alleen de opwek op dat moment zichtbaar zal zijn in het hoofdscherm. Dit zal dus niet worden opgeslagen en is dan ook niet meer zichtbaar in de grafieken. Dit geldt voor al het verbruik als je geen abonnement meer hebt op Toon.

Groeten Chantal
Toon®️ op Zon is niet Eneco gebonden.
Wel is een abo nodig; dat abo staat los van je energiecontract en kan je dus gewoon laten doorlopen.
In het abo zijn de volgende zaken opgenomen:

Nou dat gaat meer over de aanvullende zaken zoals de App; ook was bij aanschaf van het pakket Zon op Toon verplicht om een abo te hebben.
Maar in je nu bestaande situatie blijft Toon wel met Zon op Toon bestaan, maar zonder abo werkt de App dus niet meer en ook je grafieken op Toon zullen uitvallen.

Het abo moet je idd apart opzeggen, maar dat kan gewoon hier op het forum.
Er zit een opzegtermijn van 1 maand op; als een moderator jouw reactie leest kan hij/zij dat voor je regelen.
rebezo wrote:

@Brandje
Ik weet niet wat je met App bedoeld. Als dat te maken heeft met een smartphone zijn we snel klaar: die heb ik niet. Ik kijk op Toon zelf voor grafieken. Die vervallen dus, maar ik kan dus nog wel dagelijks zien, hoeveel vermogen de zonnepanelen leveren en wat mijn huidige verbruik is.
Bedankt voor alle info. Ik ga dit rustig bekijken voordat ik iets opzeg.
ReBeZo

Met App bedoel ik dus idd een App die je op je smartphone zet, in dit geval de App Toon op Afstand en dan kan je veel functies van Toon via die App gebruiken/bedienen.

Het deel waar Zopn op Toon de prestaties laat zien, daar ben ik niet 100% van overtuigd of die ook zonder abo op Toon beschikbaar blijven omdat je zou kunnen rederen dat valt onder het kopje grafieken.

Daar zal hopelijk straks een moderator op reageren.
Suc6 met je uiteindelijke keuze.
@ChantalS
Omdat er zonder abonnement toch wel een vrij "kale" Toon overblijft, heb ik besloten voorlopig het abonnement door te laten lopen. Ook vind ik dit forum prima om mee te communiceren.
€54 p/j is gewoon aan de te hoge kant voor wat ik er mee kan doen en om voor die andere mogelijkheden daar nu een smartphone voor aan te schaffen....?
Dat ik bij Eneco weg ga ligt echt aan hun energieprijzen, ook de vaste leveringskosten liegen er niet om. Dan maar iets minder functionaliteit op Toon.
Groeten, ReBeZo
Reputatie 6
Badge +1
@rebezo

Geen probleem dan laten het abonnement doorlopen. Kan mij goed voorstellen dat je geen smartphone wil aanschaffen voor het gebruik te kunnen maken van de app.
Ik heb ook net besloten om na 3 jaar bij Eneco weg te gaan vanwege de hogere energie prijzen.
Ook vind ik het jammer dat het abonnement voor Toon 4,5 euro/maand is geworden.
Mi veel te veel voor een paar grafiekjes, waarvan enkele ook door mijn zonnepanelen worden verstrekt.
Wellicht had ik het verschil in energieprijs voor lief genomen indien Toon voor de Eneco klanten gratis was geweest. Zo zou Eneco trouwe klanten kunnen binden.

mvrgr

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen