vraag

Toon zon zonnepanelen bijplaatsen (Topic gesloten, bezoek ons nieuwe Toon Forum https://forum.toon.nl/)

G. Fretz
Goedendag,
Ik heb zonnepanelen en toon zon, dat werkt prima. Binnenkort worden er extra zonnepanelen geplaatst. Die krijgen een eigen omvormer en er komt weer een nieuwe groep in de meterkast. Kan na plaatsing zonnepanelen de installatie van toon zon worden aangepast zodat ook de opbrengst van de nieuwe panelen zichtbaar is op Toon?
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Dan is de 1e vraag komt met de 2e groep het Wattage niet boven de maximale toegestane opwek van je huidige verbruiksmeter.
Twee verbruiksmeters op Zon Toon is niet mogelijk.

De 2 groepen zullen van te samen moeten komen en eventueel zal er dus een 3fase verbruiksmeter geplaatst moeten worden.
G. Fretz
Ik heb 7 panelen en er komen er 6 bij, dus dat is volgens mij niet boven de grens. zouden de monteurs die de panelen plaatsen automatisch al het zo regelen dat de 2 groepen samen komen, of specifiek om vragen? Weet trouwens niet waarom de nieuwe panelen niet op de destijds al aangelegde groep er bij mogen, zou het makkelijkst zijn hiervoor, maar zal wel een regel voor zijn. 🙂
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Ik zou eerst maar even de reactie van Eneco afwachten inzake de vereisten voor Zon Toon.
Dan kan wellicht de monteur van je nieuwe panelen daar rekening mee houden.
G. Fretz
Ok, dank. Hoop op een reactie. Zowel de vorige panelen als deze via Eneco besteld. (Inmiddels wel ander bedrijf die ze levert en plaatst), hopelijk heeft dat invloed op de manier van aansluiten zodat het allemaal op Toon te volgen zal zijn. Dank voor de reacties.
Kelly
Reputatie 2
Badge+3
Beste G. Fretz,

Goed je op het forum te zien. Ben je al bekend met het nieuwe Toon Forum? Voor eventuele volgende Toon gerelateerde vragen, kun je daar terecht.

Wat betreft de zonnepanelen en Toon, zolang er max 18 zonnepalen zijn geplaatst en de kWh module op 1 groepenkast aangesloten is, is er geen probleem.