Toon weer van de muur gehaald | Eneco Community
vraag

Toon weer van de muur gehaald

• 24 februari 2016
  • 5 reacties
  • 677 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Na 2 maanden geprobeerd te hebben,heb ik mijn oude vertrouwde Remeha thermostaat er weer op gezet.Met Toon krijgen we het niet warm.De temperatuur van Toon moeten we veel hoger zetten dan van onze oude thermostaat.En Toon geeft de goede temperatuur aan,dit hebben we met meerdere meters opgemeten.Kortom met Toon zijn we niet voordeliger uit.De gevoelstemperatuur is sinds Toon er op gekomen is veel lager.met de thermostaat van Remeha kun je de graden per 0.2 veranderen en met Toon met een halve graad.Dus de Remeha geeft een constante temperatuur a minder.Naar mijn mening laat Toon de temperatuur te ver zakken waardoor je het veel sneller koud gaat vinden.kan Toon dit ook software matig aanpassen?Dus dat je andere waardes kan instellen?Misschien hebben meer mensen hier last van?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik weet het niet hoelang Toon al bij u is. Toon leert continue.. Hij leert hoe snel de temperatuur zakt in u huis. Hij leert hoelang u ketel ervoor nodig heb, om het op een specifieke tijd die aantal graden te hebben.. Als u Toon net pas heeft, dan was het verstandiger om Toon even de tijd te geven tot leren..
Reputatie 7
Badge +7
zo te lezen heeft de topic starter Toon een kleine 2 maanden.
maar hij geeft niet aan welke software er in Toon staat ?
staat Toon op opentherm ?
wel merk en type cv ?? denk Remeha type ?

en wat hij al geprobeerd heeft om het probleem op te lossen
op een thermometer vergelijk na dan.?

eventueel vloerverwarming ?

instellingen Toon ( zie gebruiksaanwijzing en forum ) voor de desbetreffende software versie,s
zoek functie op het forum gebruiken .

en 0,3 graden verschil ik betwijfel of je dat merkt
dan kun je dat met de temperatuur correctie in Toon bijstellen.

forum.eneco.nl/search.php?q=Remeha
Ik denk dat een harde reset en een kleine temperatuur correctie genoeg zou moeten zijn.
Ik zat nog even naar de installatiedatum te kijken en Toon hangt er dus geen 2 maar 3 maanden.
De ketel is een Remeha Avanta uit 2007.De installatie is door een monteur van Eneco gedaan.Het hele systeem is al een keer gereset. Ook hebben we in de keuken vloerverwarming liggen daar was dus Toon ook op ingesteld.De keuken is 3x7m. Toon had ik een temperatuurcorrectie gegeven van 0.5 graden.De laatste software versie zat er ook al op.En of Toon op opentherm stond weet ik eigenlijk niet.Maar wat ik eigenlijk wil zeggen,en dat is niet om Remeha te promoten o.i.d. Met de Remeha thermostaat blijft de temperatuur constant.De ketel slaat steeds aan als de temperatuur ook maar iets afwijkt.Het geeft dus een warmer gevoel.(Hopelijk duidelijk uitgelegd)Nu moet ik er ook nog bij vermelden dat de slimme meters ook nog niet geplaatst zijn.Daar zitten we ook nog op te wachten.Misschien heeft dit ook invloed?
Kijk nu geef je een beter beeld en is e.e.a veel duidelijker.
De plaatsing van slimme meters heeft geen enkele invloed op de werking van Toon; het enige wat stabieler dan werkt is de weergave van je energieverbruik.