Toon voor stadsverwarming en warmwater | Eneco Community

Toon voor stadsverwarming en warmwater

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Wanneer komt Toon beschikbaar voor afnemers van stadsverwarming en warmwater ? Ik will best als test persoon fungeren.

Groet Arie

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

20 Reacties

Wanneer komt Toon beschikbaar voor afnemers van stadsverwarming en warmwater ? Ik will best als test persoon fungeren.

Groet Arie

IDEM
Ik ben overgestapt naar ENECO speciaal voor TOON
Nu lees ik dat TOON (vooralsnog ?) niet werkt met Stadsverwarming .....!
Ik mag aannemen dat dit wel komt.
Mijn vraag is: wanneer ?
Reputatie 2
Badge +1
Beste Arie en Obrigado,
Hartelijk welkom op het forum.
Allereerst mijn excuses voor de late reactie.
Toon ondersteunt op dit moment inderdaad geen stadsverwarming. Wel loopt er op dit moment een test waar we helaas geen nieuwe testers voor zoeken.

De verwachting is dat in het najaar Toon beschikbaar zal zijn voor stadsverwarming. Via het forum houden we jullie op de hoogte.
Beste mensen,,

Inmiddels is het 2013 en zie dat stadsverwariming nog steeds niet wordt ondersteund. Er is al geen marktwerking op het gebeid van stadsverwarming en Eneco stelt zijn stadsverwarming klanten ook nog eens achter door Toon stadsverwarming niet te laten ondersteunen.

Wanneer is Toon nu geschikt voor stadsverwarming?

Zijn er alternatieven? De Wattcher en Q-box mini ondersteunen het tenminste ook niet.

Is de meter voor stadsverwarming een zgn. slimme meter? Bij zit een digitale meter van ABB maar zie geen LED knipperen of iets dergelijks waarnee een sensor overweg zou kunnen.
Is het al bekend wanneer Toon beschikbaar is voor stadsverwarming?
Reputatie 2
Badge +1
@HenkJan @Sander

Naar aanleiding van de testen die zijn uitgevoerd ziet het er niet naar uit dat Toon op korte termijn beschikbaar zal zijn voor stadsverwarming. Er zijn meerdere complicaties naar voren gekomen bij bijvoorbeeld het registreren van het verbruik en het aansturen van de stadsverwarmingsunit.
Ook ik heb direct na introductie van Toon gevraagd naar de aansluiting van Toon op de stadsverwarming. Als antwoord gekregen dat dit het najaar het geval zou zijn. Ik heb daarom een offerte voor een Ecobee thermostaat in combinatie met een Honeywell klep (voor aansturing van de stadsverwarming) geanuleerd. Ik baal er inmiddels van om in een koud huis thuis te komen. Het antwoord in het forum geeft geen enkele indicatie wanneer Eneco het wel voor elkaar heeft.
Slechte zaak dat Eneco niet in staat is om haar eigen voorzieningen binnen een jaar tijd zo te ontwikkelen dat het voldoet aan de behoefte van de klanten. Misschien pleit dit ook wel voor een splitsing van Eneco net als bij de stroomvoorziening. De marktwerking zal de ontwikkelingen dan wel versnellen.
Ik vind dit een merkwaardige manier van Eneco hoe ze dit communiceren.
Ik heb me opgegeven voor Toon en men heeft duidelijk aangegeven dat in het najaar van 2012 Toon beschikbaar zou zijn voor gebruikers van stadsverwarming
Nu moet ik in een forum lezen dat dit dus NIET gaat gebeuren voor stadsverwarming gebruikers.

Waarom heb ik me dan opgegeven voor de wachtlijst. Dat heeft dus geen enkele zin gehad.
Graag dus aangeven waarom wij niet worden geinformeerd en hoe verder nu, want m.i. heeft elke klant toch recht op dezelfde produkten en service?
Ik zit klem want ik kan niet bij iemand anders stadsverwarming afnemen.

@HenkJan @Sander

Naar aanleiding van de testen die zijn uitgevoerd ziet het er niet naar uit dat Toon op korte termijn beschikbaar zal zijn voor stadsverwarming. Er zijn meerdere complicaties naar voren gekomen bij bijvoorbeeld het registreren van het verbruik en het aansturen van de stadsverwarmingsunit.

Waarom wordt dit dan niet gecommuniceerd naar de stadsverwarmingklanten die zich hebben opgegeven voor Toon. Er is namelijk wel aangegeven dat dit in najaar 2012 beschikbaar zou zijn. Waarom staat dit niet op de website. De communicatie stelt me zeer teleur
Wat is nu het alternatief?
Reputatie 3
Badge
[QUOTE=want m.i. heeft elke klant toch recht op dezelfde produkten en service?.[/quote]

Ik heb geen facebook. ik kan dus ook aan veel voordelen tegenwoordig niet mee doen. op dat gebied ben ik het dus niet helemaal met je eens.

Toch kan ik me je reactie wel voorstellen. Ik baal er ook wel is van dat er voordelen zijn voor mensen die facebook hebben. Ik wil er niet aan en heb dus regelmatig pech. Ik baal maar laat het verder rusten.

Jij hebt nu de positie dat toon niet beschikbaar is. daar baal je van. maar eneco heeft natuurlijk wel gekeken hoe toon voor de grootste groep beschikbaar kan komen. helaas moet jij nog wachten en dat klikt als toongebruiker heel lullig uit mijn mond. :)

Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden. dat dit beter gecommuniceerd had mogen worden ben ik met je eens.
[quote]
want m.i. heeft elke klant toch recht op dezelfde produkten en service?.[/QUOTE wrote:

Ik heb geen facebook. ik kan dus ook aan veel voordelen tegenwoordig niet mee doen. op dat gebied ben ik het dus niet helemaal met je eens.

Dat is appels met peren vergelijken. Ik heb ook geen facebook en dat is mijn eigen keus. Ik loop dus de aanbiedingen maar mis.
Voor Stadsverwarming heb ik geen keus, ik moet dit afnemen bij Eneco dus ben overgeleverd aan de grillen/service van Eneco en daar zit nou juist het pijnpunt. En dan hebben ze ook nog mooie innoverende produktenals Toon  maar niet voor klanten die stadsverwarming hebben... Waarom iedere keer dit verschil?
Of kan Facebook dit voor me oplossen.......
Reputatie 3
Badge
sorry die laate opmerking is een beetje vreemd?! Maar ok, we zijn hier om elkaar te helpen. Ik begrijp dat je niet anders kunt dan bij eneco iets afnemen en je mag niet verwachten dat je dit huis laat schieten omdat je geen keus had in het kiezen van een andere maatschappij. Dit was een nadeel bij het aangaan van de koop.

Dat toon dan net voor jou niet beschikbaar is, is vervelend maar daar blijft het bij. Wanneer je een HELE OUDE gasmeter hebt kan je ook geen gebruik maken van toon en als je net een slimme meter hebt geplaatst die ook niet geschikt is mag je bij je netbheerder ook geen nieuwe aanvragen.

Eneco probeerd een grote groep gebruik te laten maken van toon en ja ik was daar gelukkig 1 van.

appels met peren vergelijken vind ik niet. ik kies idd bewust niet voor facebook omdat er dus nadelen aanzitten als ik een account aanmaak. die discussie over privacy ga ik hier niet voeren. je kunt zeggen. jou kues om dit niet te nemen. ja dat klopt. maar ik kies er ook niet voor dat alle voordeeltjes tegenwoordig vaak via een facebookaccount lopen.

het is te hopen dat toon snel beschikbaar gaat komen. en straks komt toon versie 2.0 misschien wel (ik blijf gissen) en zit ik met een oude toon. dan ben je blij dat je hem nu niet genomen hebt. maar goed dit laatste is een gedachten.

sorry die laate opmerking is een beetje vreemd?! Maar ok, we zijn hier om elkaar te helpen. Ik begrijp dat je niet anders kunt dan bij eneco iets afnemen en je mag niet verwachten dat je dit huis laat schieten omdat je geen keus had in het kiezen van een andere maatschappij. Dit was een nadeel bij het aangaan van de koop.

Dat toon dan net voor jou niet beschikbaar is, is vervelend maar daar blijft het bij. Wanneer je een HELE OUDE gasmeter hebt kan je ook geen gebruik maken van toon en als je net een slimme meter hebt geplaatst die ook niet geschikt is mag je bij je netbheerder ook geen nieuwe aanvragen.

Eneco probeerd een grote groep gebruik te laten maken van toon en ja ik was daar gelukkig 1 van.

appels met peren vergelijken vind ik niet. ik kies idd bewust niet voor facebook omdat er dus nadelen aanzitten als ik een account aanmaak. die discussie over privacy ga ik hier niet voeren. je kunt zeggen. jou keus om dit niet te nemen. ja dat klopt. maar ik kies er ook niet voor dat alle voordeeltjes tegenwoordig vaak via een facebookaccount lopen.

Eneco heeft beloofd dat Toon ook beschikbaar komt voor Stadsverwarming klanten.
Ik lees in het forum dat er vertraging is, maar nu lees ik uit jouw opmerkingen dat Toon dus helemaal niet beschikbaar komt.
Ik ben toch benieuwd wanneer Eneco mij hiervan op de hoogte brengt. Immers, ik sta op een lijst van stadsverwarming gebruikers en die zouden door Eneco op de hoogte worden gebracht hierover.

Tja, en keuzevrijheid heb ik niet he, maar jij vergelijkt dit met iets waarin je wel kan kiezen en m i. is dit dus gewoon appels met peren vergelijken.....
Verder was ik niet van plan een discussie te starten over Privacy in relatie tot facebook. Ik heb zelf geen woord gerept over Privacy. Jij brengt dit voorbeeld zelf in.....
Zullen wij bij het onderwerp blijven en dat is Toon!!!!
Reputatie 3
Badge
ik wil niet zeggen dat toon niet beschikbaar komt. ik ben ook geen medewerker en weet niet hoever ze achter de schermen zijn maar ik zie wel de berichten hier en de moderator geeft aan dat er nog problemen zijn om op te lossen en deze niet op korte termijn zijn opgelost.

ik wil niet zeggen dat toon niet beschikbaar komt. ik ben ook geen medewerker en weet niet hoever ze achter de schermen zijn maar ik zie wel de berichten hier en de moderator geeft aan dat er nog problemen zijn om op te lossen en deze niet op korte termijn zijn opgelost.

Check, duidelijk, we wachten wel af wat Eneco gaat communiceren.
Reputatie 3
Badge
Ik kan je frustratie wel begrijpen hoor. Het zijn mijn woorden wat ik nu zeg maar als gadgetfreak is toon een leuk ding die daarbij in mijn ogen wel ene bijdrage levert bij besparen. Toch kan je ook zonder toon besparen. Maar ik doe hem niet vrijwillig meer de deur uit. Musschien kan een moderator nog even aangeven wat niet op korte termij is???
Badge
Ik begrijp niet dat het allemaal zo lang moet duren.
We kunnen wel landen op de maan, maar Toon voor stadsverwarming is allemaal te ingewikkeld.
Het lijkt me verstandig dat Eneco eens een ander bedrijf in de arm neemt om de laatste problemen te verhelpen.
Of komt uberhaupt geen Toon voor stadsverwarming?
Dag 

Is Toon nu al beschikbaar voor stadsverwarming 

gr sandra 
Reputatie 3
Badge
Nee, het is ook nog niet bekend hoelang het gaat duren. althans niet dat ik hier via het forum heb kunnen lezen.
Reputatie 7
Badge +6
@ Allen,

In dit topic staat het laatste nieuws over Toon i.c.m. stadsverwarming.

@ Sandragreven,
Toon is daar nu niet geschikt voor en wanneer het wel zover is, zullen we dit communiceren.
Reputatie 3
Badge
Dan kan dit topic toch beter gesloten worden?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen