Toon voor stadsverwarming | Eneco Community
vraag

Toon voor stadsverwarming

• 19 februari 2015
  • 28 reacties
  • 2593 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

28 Reacties

Ik heb vorige week een mail naar Eneco gestuurd, omdat ik het ook vreemd vind dat er mensen tevreden zijn met toon en OOK stadsverwarming hebben. Ik begrijp daarom ook niet dat dit voor sommige mensen dus niet mogelijk is. Heb gevraagd om uitleg. Indien ik antwoord heb op mijn mail (binnen 5 werkdagen!), zal ik ook de uitkomst melden.

Ik hoop dat de heer Folkert ook iets voor ons kan betekenen???
Heel vaag allemaal. Op de site staat tot de dag van vandaag het volgende:

Werkt Toon ook met stadswarmte?
Vanaf eind januari 2015 is Toon ook geschikt voor woningen met warmte van Eneco. Hierbij is het belangrijk dat u een individuele warmte-installatie in uw woning heeft, uw energiemeters (elektriciteitsmeter en warmtemeter) zich in een ruimte bevinden en dat u een centrale kamerthermostaat in uw huiskamer heeft.
Toon is helaas niet geschikt voor andere vormen van warmte, zoals blokverwarming, warmtepompen of een moederhaard.

Ik wilde dus vandaag ook Toon aanvragen, gezien de positieve berichten van mijn buurman. Eneco heeft het begin dit jaar bij hem geïnstalleerd en hij gebruikt het sindsdien naar volle tevredenheid.
Bij hem hebben ze alleen een andere meter moeten installeren.

Dus ik vandaag in contact met Eneco, krijg ik te horen dat Eneco sinds 1 oktober gestopt is met installeren van Toon, omdat er teveel klachten zouden zijn...

Ik ben uitermate teleurgesteld. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het bewijst maar weer dat een monopolie fnuikend is voor de service gerichtheid.

Ik wilde dus vandaag ook Toon aanvragen, gezien de positieve berichten van mijn buurman. Eneco heeft het begin dit jaar bij hem geïnstalleerd en hij gebruikt het sindsdien naar volle tevredenheid.
Bij hem hebben ze alleen een andere meter moeten installeren.

Dus ik vandaag in contact met Eneco, krijg ik te horen dat Eneco sinds 1 oktober gestopt is met installeren van Toon, omdat er teveel klachten zouden zijn...

Ik ben uitermate teleurgesteld. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het bewijst maar weer dat een monopolie fnuikend is voor de service gerichtheid.

Exact dat is de reden dat Eneco is gestopt met Toon.
Dat heeft uiteraard niets met monopolie te maken, maar meer met voorkoming van vele klachten, omdat het niet werkt.
Zo simpel is dat!
Als jij een voorbeeld hebt (via de buurman) dat het naar volle tevredenheid werkt, dan zou er misschien via jouw melding hier nog even extra naar gekeken kunnen worden.

Dus even wachten tot een moderator nog even z'n licht er over laat schijnen.