Toon voor stadsverwarming | Eneco Community
vraag

Toon voor stadsverwarming

• 19 februari 2015
  • 28 reacties
  • 2593 Bekeken

Wij hebben sinds vandaag Toon voor stadsverwarming geinstalleerd gekregen. Ben er super blij mee. Werkt goed via telefoonapp, ipad enz..
Toon werd zeer netjes geinstalleerd door de technicus. Kwam voor mij zeer deskundig over. Technicus was ook vriendelijk. Kortom ben nu al zeer tevreden.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

28 Reacties

Reputatie 3
Badge +3
P. Gruppe, Welkom op het Eneco Forum.

Goed op te zien dat er weer een tevreden Toon gebruiker is.
Wij hebben sinds vandaag Toon voor stadsverwarming geinstalleerd gekregen. Ben er super blij mee. Werkt goed via telefoonapp, ipad enz..
Toon werd zeer netjes geinstalleerd door de technicus. Kwam voor mij zeer deskundig over. Technicus was ook vriendelijk. Kortom ben nu al zeer tevreden.

Mooi zo, dat is goed om te horen!
Ook positieve ervaringen, want die zijn al zo spaarzaam.

Eindelijk zijn (bepaalde) stadsverwarmingsklanten nu ook bij de Toon "club"
Badge
@P. Gruppe, wat voor soort stadsverwarming hebben jullie in gebruik?

Bij mij werd net verteld dat Toon i.c.m. stadsverwarming niet mogelijk is toen ik afspraak wou inplannen..
P.Gruppe heeft vrijwel zeker een thermostaat voor de bediening van zijn stadverwarming en dat is voor de installatie van Toon een vereiste!
Reputatie 7
Badge +6
@KKC,

Je bent niet goed geïnformeerd, de afspraak wordt gepland voor Toon i.c.m. warmte in jouw situatie. Als het niet kon, was de aanvraag al niet gelukt.
Het komt in orde! Sorry dat het allemaal zo is gelopen in ieder geval.
Badge
@Danielle afspraak staat! 🙂 Zie andere topic. Nogmaals hartelijk dank voor het snelle handelen.🆒
Reputatie 7
Badge +6
@KKC

Top! 😃 Graag gedaan.
Is het nu dan zover dat er voor de stadsverwarming ook toon is?
Ik heb me toen aangemeld dat ik bericht zou krijgen zodra hij beschikbaar is, maar niet dus.
Weljammer want we willen graag een toon
Reputatie 7
Badge +6
@Ingrid1974,

Leuk dat je interesse hebt in Toon i.c.m. warmte. Uit de gegevens blijkt dat jouw situatie helaas niet geschikt is. Toon kan niet bij jou worden geïnstalleerd, mogelijk heb je daarom (nog) geen bericht ontvangen.
Hoe kan ik een check doen of Toon voor mij al mogelijk is? Als ik via de site probeer door te klikken krijg ik errors?!
Reputatie 7
Badge +6
@Ammo4711,

Leuk dat je interesse hebt in Toon. :)
Zat je op deze site? Die is speciaal voor onze warmte klanten. Het aanbod is daar te zien en de Toon test kun je doen om te kijken of je situatie geschikt is.
@Ammo4711,

Leuk dat je interesse hebt in Toon. :)
Zat je op deze site? Die is speciaal voor onze warmte klanten. Het aanbod is daar te zien en de Toon test kun je doen om te kijken of je situatie geschikt is.

Gelukt! Bedankt Danielle!
Dat klinkt interessant! Ik wil, na 13 jaar trouwe stadsverwarmingsklant, ook wel graag Toon hebben. Wel een aanvullende wens, het zou fijn zijn als mijn zonnepanelen dan ook via Toon kunnen lopen 😉. Is deze combinatie al mogelijk?
Reputatie 4
Badge +4
@A.M. Lubbers,

Wat leuk dat je interesse hebt in Toon. Toon is helaas niet geschikt voor jouw woning, omdat je warmte en zonnepanelen hebt. Deze combinatie werkt niet samen met Toon. Wellicht dat er in te toekomst meer mogelijk wordt.
Als ik een check doe via de site kan in Toon bestellen maar als ik contact opneem met Eneco dan kan het niet. rara, wie heeft er nu gelijk? Mijn woning voldoet aan de eisen van een centrale kamerthermostaat icm stadsverwarming.
Als ik een check doe via de site kan in Toon bestellen maar als ik contact opneem met Eneco dan kan het niet. rara, wie heeft er nu gelijk? Mijn woning voldoet aan de eisen van een centrale kamerthermostaat icm stadsverwarming.

Nou dat is vragen naar de bekende weg!
Een digitale check probeert zoveel mogelijk zaken te vangen en bij menselijk contact kan er een verfijning plaats vinden.
Hebben ze niet uitgelegd wat de reden is, want je hebt persoonlijk contact toch gehad?

Had het niet te maken met je warmwatervoorziening voor tapwater?
Nee dat hebben ze niet uitgelegd. Maar het is jammer dat ergens exact staat wat de eisen en beperkingen zijn. Zijn deze ergens te vinden? En hoe kan ik erachter komen of mijn woning wel geschikt is?
Hoe je daar achter kan komen is simpel.
Je hebt nu hier in het forum daar vragen over gesteld.
Een moderator zal vandaag ongetwijfeld reageren en je een nadere uitleg geven.

Dus nog even geduld.

Overigens jammer dat je tijdens het persoonlijk contact geen uitleg hebt gehad.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Robheid,

Welkom op de community! Ik ga voor je uitzoeken waarom we de melding krijgen dat Toon niet geschikt voor je situatie is en of deze melding terecht is. Ik kom er zo spoedig mogelijk op terug.

Groet,

Folkert
Reputatie 7
Badge +6
@Robheid

Ik kan de aanvraag voor je in orde maken, er is geen reden waarom het systeem dit afwijst, ik heb dit intern aangekaart. kun je me een pb sturen met met welk contract je de aanvraag wil voldoen?
@Folkert

Ik heb zojuist ook een tijd aan de telefoon gezeten om met mijn contractverleniging ook gelijk Toon aan te schaffen ( voor stadsverwarming ) maar volgens diegene gaat dat niet.
Zou je misschien ook voor mij kunnen uitzoeken of het wel kan. Zou Toon graag willen hebben

Groeten, Marco
Goedemiddag,

Ook ik ben op de site aan het kijken of ik toon kon aanschaffen. Enkele maanden geleden zou dit ook mogelijk zijn met stadsverwarming, echter nu wordt er aangegeven dat het niet kan. In de eerdere reacties hierboven zie ik dus dat het wel mogelijk is met stadsverwarming. Ik zou ook graag toon willen hebben, kunt u dit ook voor mij uitzoeken of het mogelijk is.

Vriendelijke groet, Marion
@Robheid

Ik kan de aanvraag voor je in orde maken, er is geen reden waarom het systeem dit afwijst, ik heb dit intern aangekaart. kun je me een pb sturen met met welk contract je de aanvraag wil voldoen?

Goedemiddag, ik heb ook een reactie geplaatst net. Kunt u dit ook voor mij nagaan?

Vriendelijke groet, Marion.
Ik lees nogal wat verschillen of het wel of niet mogelijk is om toon te installeren in combinatie met stadsverwarming.

Ook ik heb te horen gekregen via de klantenservice dat mijn aansluiting niet geschikt zou zijn voor Toon.
Ik heb een kamerthermostaat en een energiemeter in de meterkast voor het gebruikte warme water.

Zou iemand van Eneco mij hier kunnen uitleggen waarom Toon voor mij niet geschikt zou zijn?
Postcode: 3356EJ, nr: 36.

Alvast bedankt
Idem hier. Klantenservice zegt instructies te hebben dat vanwege aanhoudende bugs ongeacht locatie levering van Toon niet kan i.c.m. stadsverwarming, terwijl op dit forum diverse mensen naar tevredenheid gebruik maken van Toon. Ze wilden bij de klantenservice geen postcode check doen en heb vanwege verhuizing noodgedwongen even een jaarcontract afgesloten zonder Toon.

@Mods: misschien goed om hier op de site duidelijkheid over te scheppen? Als ik het goed begrijp is Toon volledig van de baan voor stadsverwarming? Zo ja, dan ga ik even op zoek naar een andere slimme thermostaat.

p.s. Folkert: ik heb je een PM gestuurd met postcode/huisnummer, maar zet dit ook even hier neer omdat andere mensen misschien soortgelijke ervaringen hebben met de klantenservice.