Toon voor 60 euro | Eneco Community

Toon voor 60 euro

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

38 Reacties

Badge +1
[quote]Ja, maar die leveren een product dat werkt volgens de specs , en toon niet!!!

ik heb het gevoel dat we allemaal een soort beta testers zijn, die gratis info leveren aan eneco. Ook kunnen ze via toon je verbruik mogelijk zien, en als laatste ook nog eens voor 60 euro meer dan nu de aanbieding.
Trouwens heb je ook geen 3 jarig contract met toon, maar een garantie is maar 2 jaar?

dus ik vind dit eigenlijk een beetje 3 dubbel op,

is even kijken wat de consumentenbond hiervan zegt.

en ton, heb jij aandelen eneco

ps met een apparaat wat nog niet flawless werkt , lopen klanten juist weg.

Nee zoals vermeld niet werkzaam en ook geen aandelen.
Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is wat mogelijk de reden of strategie van eneco is.
Tonaatje begrijp me goed, ik heb ook wat vreemde dingen gemerkt aan Toon, dit is nu niet meer het geval en bij mij werkt hij nu goed. Ik weet zeker dat er nog mensen zijn die klachten hebben over het disfunctioneren van Toon, het forum laat dit zien.
natuurlijk vind ik ook dat er op veel vragen geen of te weinig feedback komt van Eneco op dit forum.

En ik heb geen idee hoelang het contract is met het afsluiten van toon, slordig? misschien wel ja.

En op je laatste opmerking dat het apparaat nog niet naar behoren werkt, Toon is geplaatst bij mij en 2 collega's van mij.
ik heb in het begin wat problemen gehad, mijn collega's niet.
Bij hoeveel mensen zou Toon goed werken? Het grootste deel zal je niet op dit forum vinden.
Ton , die aandelen waren natuurlijk maar een grapje hè,

toon van mij doet t gelukkig ook goed, en inderdaad heb je gelijk dat marketing zo werkt. 

Ik vind wel als deze 60 euro waar is voor bestaande klanten, dat dit het voor de klanten die toon reeds hebben besteld,

- zonder app, wel aangegeven (nu eindelijk wel)
- een hoop bugs (lijk wel een beta tester)
- 3,50 per maand (heeft iedereen)
- volgens mij drie jarig vast contract volgens mij (weet ik niet zeker moet het even navragen). Dit terwijl energie prijs omlaag gaat, en de garantie 2 jaar is.

niet echt goed te verkopen is.

Maar ja , het is niet anders! Hopen maar dat er nog veel verbeterd word aan toon!

gr
Badge +1
Ik hoop het ook Tonaatje!
groet Ton
Reputatie 3
Badge
Misschien heeft Eneco Toon v2.0 ontwikkeld en willen ze van de oude hardware af  :-)
Inderdaad erg zuur om te lezen dat Toon nu voor 60 euro wordt aangeboden. Ik heb er nogal achteraan moeten zitten om hem te kunnen kopen, 1e lichting ging mis 2e bijna ook. Nu heb ik hem en sinds deze week werkt hij ook eindelijk zoals het hoort en dan wordt er deze maand op de 24e  120 euro afgeschreven......:(
Badge
Eerst moeten wachten op "Toon"
Dan moeten wachten op de installatie
Dan moeten wachten op een vervangende "Toon"
Dan moeten wachten op de app
Dan moeten wachten op de update
En nu wachten om die 60,= euro terug te krijgen.

Als wij die 60,= euro terug kunnen krijgen is dat een vergoeding van wachtgeld:)
Badge
Ik heb Toon pas 3 tot 4 weken. Dan had ik die tijd ook nog wel even kunnen wachten toch?

Maar goed, 3 tot 4 weken kun je niet echt over zeuren. Zoals aangegeven gebeurd dit ook in de retail-business, maar als het dan binnen 2 weken is kun je teruggaan en je krijgt het tegoed terug. Dus tsja, dan maar wat minder kerstkadootjes 😉
zeer zuur inderdaad. Ik heb Toon net 2 weken in huis. Vind dit
jammer van Eneco. Ik heb, vanwege Toon mijn contract verlengd.
Reputatie 6
Badge +5
Ik ben hier ook niet echt over te spreken ... Ik wil ook 60euro terug ,,,
Tja, ik had het al min of meer zien aankomen. Een korting van 50% is gewoon uitverkoop.
Het is en blijft een apparaat met een hoog gadget-gehalte, maar wel voor een zeer beperkte groep.
Eneco is onder druk van andere energieleveranciers met te hoge verwachtingen van start gegaan. Op papier is het een prachtig apparaat met een veelheid aan functies, meer dan de apparaten van welke andere energieleverancier dan ook.

Er is alleen een grote beoordelingsfout gemaakt. Eneco is in zee gegaan met Quby. Op zich niet fout, maar ze hebben Quby verplicht om het display exclusief voor Eneco op de Nederlandse markt te brengen. Quby heeft op last van Eneco bepaalde functionaliteit in Toon moeten uitschakelen, namelijk netwerkfunctionaliteit, webinterface en uitleesbaarheid van opgeslagen data. Dat moest allemaal via het Eneco Service Center, want dat maakt met de live updates onderdeel uit van het verdienmodel van Eneco.

Een andere foutieve inschatting betreft de expertise van Quby. Die is vooral gericht op energiemonitoring, maar Quby heeft absoluut geen historie en ervaring met thermostaten.
Waarschijnlijk zou de daarvoor benodigde kennis/(praktijk)ervaring van Eneco moeten komen, maar daar is die kennis niet, want dat blijkt wel uit het feit dat de beantwoording van vrijwel alle vragen op het forum daarover onbeantwoord blijven. Meermaals heb ik gevraagd om een document waarin wordt vermeld welke CV-ketels geschikt zijn voor samenwerking met Toon en hoe die aansluiting dan moet zijn. Andere thermostaatleveranciers stellen die aansluittabellen gewoon vrij ter beschikking. Een link van mij die naar zo’n voorbeeld verwijst, is gewoon als zijnde in strijd met de huisregels verwijderd.
https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/aansluittabellen-cv-ketels-4766/
(Antwoord op mijn laatste bijdrage in dat topic is geheel uitgebleven)

Vanwege de door Eneco geëiste exclusiviteit kan Quby zijn display ook niet aan andere leveranciers ter beschikking stellen, dus ook via die weg kan Quby geen kennis/ervaring met betrekking tot thermostaten verkrijgen.
Toch is dat de hoofdfunctie van Toon. Veel van de Toon-gebruikers, waaronder ikzelf, hebben om die reden Toon aangeschaft. De energiemonitoring was een leuke bijkomstigheid.

Helaas doen de grootste problemen zich voor bij juist die thermostaatfunctie. Heel veel CV-ketels zijn door de gebrekkige kennis van de installatiemonteurs via de aan/uit-modus geschakeld, terwijl die ketels vaak wel via OpenTherm kunnen werken.
Die gebruikers zouden uit een oogpunt van energiebesparing waarschijnlijk beter af geweest zijn met een thermostaat van het eigen ketel-merk of van thermostaatleveranciers die al heel wat langer met dat soort producten op de markt zijn.

Veel van de Toon-gebruikers met problemen van de thermostaatfunctie hebben waarschijnlijk vol verwachting uitgekeken naar de recent uitgebrachte update.
Weliswaar focust vrijwel iedereen zich op de gadget Toon op afstand, maar dat onderdeel heb ik bewust nog niet geactiveerd om eerst goed zicht te krijgen op verbeteringen van de basisfunctionaliteit.
Mijn conclusie is dat de zend- en ontvangstkwaliteiten van het Wifi-gedeelte in ieder geval niet zijn verbeterd. Ook in de thermostaatfunctie heb ik geen verbetering kunnen vinden.
Ik ben dan ook bang dat de gebruikers met thermostaatproblemen door de update teleurgesteld gaan worden.

Terug naar de uitverkoop. De grootste run van gadget-liefhebbers onder Eneco klanten en overstappers is wel achter de rug, maar het doorzetten naar het grote publiek blijft achter bij de verwachtingen. Er is een voorraad aangelegd en een organisatie opgetuigd, maar de klanten blijven weg.
Wat doe je dan. Precies wat iedere kledingzaak ook doet, je gooit het tegen de laagst mogelijke prijs op de markt om toch nog iets van je kosten goed te maken. Bovendien gaat iedere koper toch verplicht deelnemen aan je live-update-verdienmodel en als je dan nog tekort komt, gooi je de prijs daarvan omhoog.
Als ze eenmaal in jet net gevangen zijn, kunnen ze zich daar vrijwel niet meer uit los maken.

Dat alles heet dan economie, marktwerking, ondernemerschap, etc. en de klant is in dat soort processen altijd het lijdend voorwerp.
Ja dat is wel een verhaal zeg, maar zou je je klanten hier echt mee houden?

Ik ben meer van de oude economie, de klant is koning.

ik verbaas me wel enorm, aangezien tegenwoordig psychologie een belangrijke rol speelt in verkopen van producten. Zeker als je toekomstgericht in de markt wil blijven.

Om het laatste blijf ik het vreemd vinden, dat je je vaste klanten een blijkbaar toch te duur, apparaat verkocht hebt. Aangezien je deze nu 6 maanden na start, al met 50% korting krijgt.
Reputatie 3
Badge
Het feit dat je geen installatiekosten hoefde te betalen klopt gewoon niet. Wij hebben (omdat we in de eerste lichting zaten) geen installatiekosten betaald. Nu bij de WINTERSALE is weer een korting van 100% op de installatiekosten. Er is dus geen periode geweest waarin het wel moest. Althans, niet hier bekend. Klanten zijn dus al bij voorbaar gelokt ermee. Je zou verwachten dat je helemaal nergens voor betalen zou moeten qua installatie.

In principe is 120 euro nier duur. Ook 3.50 per maand voor een service die steeds meer ontwikkeld wordt is in mijn ogen een redelijke prijs. Moet zeker niet duurder worden. Ook mag je dan verwachten dat er meer ontwikkeld wordt.

Fouten en Bugs horen erbij. Het is een NIEUW project van Eneco en begrijp dat dit niet altijd zonder fouten kan gaan. Dat het aantal testers in de periode ervoor maar 10 man zijn geweest zoals ik vernomen heb, is erg weinig. Maar goed dit staat niet vast en laat ik even in het midden.

Waar loop ik tegen aamn?

In het begin van mijn aanmelding merkte ik dat het langzamerhand drukker begon te worden. Vragen werden dubbel gevraagd en er kwam steeds minder overzicht. De moderators wezen mij erop dat iedereen zijn eigen topic mocht hebben. Ik vond het prima. Ben geen medewerker Eneco. Wel klopt het niet met wat de huisregels ons vertellen. Maar ok, laten we niet moeilijk doen.

Ik heb een bericht gestuurd PRIVE mbt de drukte. Nieuwe moderators zouden komen. Rieneke is een aantal weken actief geweest maar zie ik nu nooit meer. Hebben wij als klant niets mee te maken maar het wordt steeds drukker en er wordt steeds minder gereageerd.

Dat vragen niet beantwoord worden is 1 (overzicht kwijt???) maar dat er ook geen overzicht gemaakt wordt zoals topics samenvoegen en dergelijke is 2. Nu is Eneco er hard mee bezig maar tot nu toe nergens reactie op.

Ik ben maar klant en heb nog steeds vol vertrouwen in Toon en de medewekers van Eneco die stuk voor stuk hun best doen, maar op dit moment verzuipen ze in het forum (als we het even hier bij houden) en veranderd er weinig.

Als ik maar ook andere tot 40x toe mensen verwijzen moeten naar 1 vraag. Er wel 4 of 5 topics zijn over ontwikkeling van Toon. Ja ik kan me voorstellen dat zelfs klanten die vragen willen stellen er niet meer uit komen.
Ik begreep dat je deze ook nog gratis kreeg, maar ik heb de actie nog steeds niet gezien :(

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen