Toon voor 60 euro | Eneco Community

Toon voor 60 euro

• 13 december 2012
  • 38 reacties
  • 2505 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 225 reacties
Op dit moment wordt er een mailing rond gestuurd naar Eneco klanten en wordt Toon voor 60 euro en gratis installatie aangeboden!!
Ik vind dit erg lullig ten opzichte van de degene die Toon voor 120 euro gekocht hebben.
Deze klantengroep heeft met veel problemen te maken gehad. Door hen is Toon nu steeds meer een goed werkend product!

Helaas gaat de bonus daarvoor naar een nieuwe klantengroep.

Erg jammer en teleurstellend!

Graag reactie van Eneco!!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

38 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik ben even benieuwd, wat er in deze brief staat? Als het om nieuwe klanten gaat kan dit in plaats van een welkomscadeau zijn.
Reputatie 5
Badge +3
Ik ben even benieuwd, wat er in deze brief staat? Als het om nieuwe klanten gaat kan dit in plaats van een welkomscadeau zijn.

De mail die ik gezien heb is verzonden aan iemand die al jaren Eneco klant is.
Badge
Onze installatie was al gratis omdat wij in die 1e lichting zaten van reservering. In deze situatie zou het niet meer dan fair zijn om de 1e lichting TOON gebruikers een refund te geven van 60 euro.
Daar ben ik het volledig mee eens! Als het zou gebeurden dat ze hem voor die prijs aanbieden denk ik dat Eneco heel wat boze bestaande klantjes aan de telefoon gaan krijgen. Zou zonde zijn!
Lijkt mij ook wel fair om als dit waar is, deze klanten een refund te geven
Reputatie 3
Badge
Dan zou ik deze mail wel eens willen zien. Ik heb tot nu toe op Google zitten zoeken maar niets gevonden. Kan Eneco hier een bevestiging op geven?
Reputatie 2
Badge +1
@allen

Toon wordt sinds dit jaar aangeboden aan klanten en niet-klanten. De actie die nu loopt is een speciaal eindejaarsaanbod voor een beperkte doelgroep. Hierbij kunnen we, omdat het het eind van het jaar is, een speciale korting aanbieden. Vergelijk het met stuntacties van bijvoorbeeld grote warenhuizen, waarbij aan het eind van het jaar ook artikelen in de aanbieding gaan.
Reputatie 5
Badge +3
Geachte mevrouw, heer XXXXXXX,

Uw klantnummer: XXXXXXXXX

De feestdagen staan voor de deur. En daarom bieden we u graag iets speciaals aan: 50% korting op Toon®️ van Eneco (t.w.v € 60) én gratis installatie (t.w.v. € 75). Zo loopt uw voordeel op tot maar liefst € 135! Toon is onze revolutionaire thermostaat, die u via Live Updates inzicht geeft in uw actuele energieverbruik en –kosten.

Wilt u Toon meteen bestellen? Doe dan de ToonTest via onderstaande button en controleer of uw woonsituatie geschikt is voor Toon.
Reputatie 3
Badge
De instalatiekosten waren in de eerste lichting al gratis. Zou ook gratis zijn als Toon nog niet geschikt was maar wel later geplaatst kon worden. Als je maar aangaf interesse te hebben. Nu is hert 75 euro korting op instalatie en 60 euro korting op Toon. Ik ben een redelijk tevreden gebruiker van Toon, maar dit kan je de klanten niet verkopen denk ik.
Als huidige gebruiker van Toon heb ik er niet zo heel veel moeite mee dat deze actie plaats vindt. Iedere aanbieder probeert immers het volk te verleiden tot overstappen. Andersom houdt dit natuurlijk ook in dat Eneco leden om zich heen kunnen(/'moeten') kijken.
Reputatie 3
Badge
Natuurlijk ga ik ook niet zeuren als je Toon aanschaft en pas maanden later een actie komt. Dit gaat overal zo, maar binnen het forum zijn nog redelijk wat problemen die mensen geld hebben gekost en waar nog steeds geen oplossing voor is. Om dat een product in de aanbieding te doen terwijl er nog problemen zijn om op te lossen gaat wel wat ver.

Ook klopt de informatie niet over instalaltiekosten. Prima dat die wederom gratis zijn maar dan had op zijn minst er een periode moeten zijn waarop je wel moet betalen. In mijn ogen zou 120 euro genoeg zijn en instalatie gratis aangezien je ook live updates koopt.
Ik heb geenszins de intentie om Eneco hier te verdedigen, maar alhoewel er op dit forum inderdaad problemen vermeld worden, zal dat in verhouding tot alle geïnstalleerde Toons waarschijnlijk slechts een klein aandeel zijn.

Vergeet niet dat er in deze periode ook veel mensen bij Eneco wég zullen gaan, naar de concurentie.. Dus ik kan me voorstellen dat het aantrekken van nieuwe klanten ook deels een kwestie van moeten zal zijn.
Reputatie 3
Badge
Ik ben het helemaal eens met je bericht, maar...

De klanten die veel problemen ondervinden zouden het fijn vinden als er ook reactie komt op hun vragen ipv het werfen van nieuwe klanten. Ik weet dat Eneco het nooit goed zal doen. Werf je klanten krijg je boze huidige klanten. Werf je ze niet, zal de concurent ze nemen. Het blijft altijd een gedoe om juiste keuzes te maken. Het zou al schelen al bestaande problemen opgelost gaan worden.

Ik ben ook een redelijk tevreden Toon gebruiker. Heb soms ook mijn twijfels en ook ik heb niet altidj reactie gekregen maar mijn Toon functioneerd wel.
Dat Eneco haar huidige klanten moet voorzien van ondersteuning en service ben ik geheel met je eens.. Don't get me wrong 🙂.
Anderzijds, zonder de nieuwe klanten zitten er straks wellicht geen mensen meer om die te kunnen verlenen..
Reputatie 3
Badge
het is natuurlijk wel extra vervelend dat die korting komt het moment dat een belangrijke update is uitgekomen. Ik weet zeker dat een deel voor 60 euro wel had willen wachten 🙂 Aan de andere kant door deze update icm de aanbieding zal het nog drukker worden voor Eneco en de vraag ten opzichte van wat Eneco kan bieden is nu al hoog.
Reputatie 5
Badge +3
Dat Eneco haar huidige klanten moet voorzien van ondersteuning en service ben ik geheel met je eens.. Don't get me wrong 🙂. Anderzijds, zonder de nieuwe klanten zitten er straks wellicht geen mensen meer om die te kunnen verlenen..

Het gaat hier niet om een mail naar nieuwe klanten maar deze mail is gericht aan bestaande klanten!!
Reputatie 3
Badge
Maar ook om klanten die Toon al hebben hangen?
Reputatie 5
Badge +3
Maar ook om klanten die Toon al hebben hangen?

Geen idee, ik weet alleen dat de deze mail gericht was aan een Eneco klant die geen Toon heeft. Aan wie ze de rest gestuurd hebben weet ik uiteraard niet.
Uiteraard doet Eneco haar best om bestaande klanten te behouden.
Dit kan onder andere door het lekker maken met de Toon. Daarnaast zal het financieel ook wel interessanter zijn om deze klanten over te laten stappen op Toon..
Badge
Ik denk dat ze hiermee voor het einde van het jaar een hogere target willen halen. Maar wat een fouten actie eigenlijk en waarom ? Zit de toon zo goedkoop in elkaar dan dat eneco dit soort prijzen kan vragen ? 
Het business model zal ongetwijfeld zo in elkaar zitten dat ze het met €60 voor de toon redden.. Links- of rechtsom.
Badge
Hm dat betekent dat de toon dus nog goedkoper in elkaar zit. In dat geval had ik er dan voor gekozen als bedrijf om er echt een ipadje van te maken, niet met de webcam functies natuurlijk.  Ik denk ook dat de maandelijkse updates kosten per maand ook voor het nodige brood zorgen.
Ik heb geen idee wat de kostprijs is per Toon voor Eneco.. Vind ik ook niet zo heel interessant. :-)
Het zou zelfs zo kunnen zijn dat ze er verlies op draaien.. Maar doordat je genoeg aan gas en licht betaalt wordt dat waarschijnlijk ruim gecompenseerd.

De 'onderhoudskosten'discussie vind ik ook nog steeds een non-discussie. Natuurlijk worden die aan je doorbelast. Dat doet de concurentie ook. Alleen vind ik het opvallend dat Eneco die kosten niet elders in versleuteld heeft..
Badge +1
Dat Eneco nu met een actie komt mbt Toon is zuur maar!!! hoevaak kom je dit niet in de retail tegen!
je koopt een apparaat en vervolgens komt er een week later een folder uit van dezelfde winkelketen , en het apparaat is ineens een stuk goedkoper!!!!
Dit overkomt iedereen meerdere keren per jaar schat ik zo maar even in.

Eneco heeft waarschijnlijk dusdanig veel vertrouwen in het apparaat dat ze deze aanbieding doen, vergeet niet dat veel mensen waar Toon is geïnstalleerd dit forum niet bezoeken omdat hij daar naar behoren werkt.

Dit zal een commerciele aktie zijn, en ik heb er begrip voor. Zo is en gaat het nou eenmaal trek jij de klanten niet naar je toe, dan doet de concurent dit en loop je als bedrijf ineens hopeloos achter.
een heel mooi voorbeeld in de telecom is Nokia, deze heeft even te lang stil gezeten en verliezen de markt nu van Apple en Samsung met alle gevolgen van dien.
Ondernemen is innoveren en risico's nemen, doe je dit niet dan gaat het het vlammetje langzaam uit.

Nee, ik werk niet bij Eneco maar ik begrijp hun strategie.
Ja, maar die leveren een product dat werkt volgens de specs , en toon niet!!!

ik heb het gevoel dat we allemaal een soort beta testers zijn, die gratis info leveren aan eneco. Ook kunnen ze via toon je verbruik mogelijk zien, en als laatste ook nog eens voor 60 euro meer dan nu de aanbieding.
Trouwens heb je ook geen 3 jarig contract met toon, maar een garantie is maar 2 jaar?

dus ik vind dit eigenlijk een beetje 3 dubbel op,

is even kijken wat de consumentenbond hiervan zegt.

en ton, heb jij aandelen eneco

ps met een apparaat wat nog niet flawless werkt , lopen klanten juist weg.