Toon verwarmingsprogramma uitbreiden | Eneco Community

Toon verwarmingsprogramma uitbreiden

• 9 oktober 2012
  • 2 reacties
  • 719 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4
Je kan er meer sckakelmomenten tussen zetten ik heb er per dag 2 bij gezet ik heb 6 sckakelmomenten per dag . Dit doe je in het menu programma > dag> wijzigen>dan het + teken en je sckakelmomenten invullen .  Hoop dat jullie dit bedoelen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik begrijp dat jij een topic hebt geopend aangezien meerdere mensen vragen hebben over extra schakelmomenten?

Je kunt inderdaad tot 6 programma's zoals het boekje van toon aangeeft invoegen. rekening houdend dat ern minimaal 30 minuten tussen moeten zitten tussen 2 programma's.
Ik had vroeger een wandthermostaat Chronotherm die had ook 6 schakelmomenten per dag.
Ik kon per schakelmoment een temperatuur kiezen.
Helaas kan dat bij Toon niet, want de keuze voor "Thuis" is niet variabel.
Waarom zou ik dat graag gewijzigd zien, omdat ik schakelde alsvolgt:

opstaan                  18,5 
thuis       11:00 uur 19:0
thuis       14:00 uur 19,5
comfort  18:00 uur  20.0

Waarom ik dit zo belangrijk vind?
Als je begint met een iets lagere temperatuur dan voelt dat veel aangenamer; later op de dag wen je aan de (opstaan) temperatuur en dan gaat de temperatuur automatisch weer een 0,5 grd omhoog tot de comfort temperatuur is bereikt.
Helaas is dit met de huidige mogelijkheden van Toon niet mogelijk!!
Als de software gewijzigd zou worden naar bv thuis en thuis1 en thuis2 is variabele temperatuur mogelijkheden per schakelmoment mogelijk......
Uiteraard is er nu geen ruimte in/tussen de nu gebruikte velden. Maar drukken op het veld thuis zou een sub-veld kunnen openen met de keuzes:
thuis1 temperatuur XX,X
thuis2 temepratuur XX,X
thuis3 temepratuur XX,X

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen