Toon verbinding met router | Eneco Community
beantwoord

Toon verbinding met router

• 18 januari 2015
  • 11 reacties
  • 366 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Kind aan huis (level 12)
  • 61 reacties
toon heeft al een tijd geen verbinding met mijn router, heeft altijd goed gewerkt.
In mijn router staat alles nog het zelfde, mac adres staat er ook goed in.
bij zoeken op toon scherm vindt deze geen netwerk bij mij thuis. via verborgen netwerken gegevens ingevoerd, kan ook geen verbinding tot stand krijgen. kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen.

groet

Marcel
icon

Beste antwoord door Brandje 18 januari 2015, 14:07

Ohhh ik dacht dat je dat wel wist.

Gewoon even naar je CV lopen en de module van Toon die daar onder hangt 1 minuutje stroomloos maken.

Ook dus even met je router doen!
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

11 Reacties

Ohhh ik dacht dat je dat wel wist.

Gewoon even naar je CV lopen en de module van Toon die daar onder hangt 1 minuutje stroomloos maken.

Ook dus even met je router doen!
Hoi M,

Graag gedaan!
Prettige zondag en geniet verder van je Toon!!
Zit je wel op de juiste frequentie?
Toon werkt alleen op de 2,4.
Misschien dat je router op 5,8 staat?

Je mac adres staat er ook goed in; bedoel je dat dat mac-adres gekoppeld is aan het IP-adres voor Toon, zodat het IP-adres van Toon statisch is/blijft?
Maak je SSID gewoon zichtbaar, voor de veiligheid hoef het het niet te doen; stelt niets voor.
Staat wellicht je security niet goed? WPA2 (AES) moet werken.

Werkt andere WiFi apparatuur wel?
maar m.baks zie je wel Wi-Fi van de Buuren of die ook niet
beste Brandje,

mijn router staat ingesteld zoals deze al een paar jaar staat, en er is niet gewijzigd de laatste maanden.

instelling in de router staat.

ik heb mijn router op mac adres beveilig, ik moet dus het mac andres van de toon ingeven deze staat er nog in van de installatie door de monteur.
mijn SSID is zichtbaar in mijn telefoon en laptop, ipad, komt deze ook zichtbaar naar voren.
mijn security staat op WPA2.

dus volgens mij staat alle goed.

Dan zou ik Toon maar even een harde reset geven.
Hoi M,

Nee hoor, alle data en instellingen in Toon blijven ongewijzigd.
Ik hoop alleen dat Toon opnieuw z'n vast gelegde IP adres gaat opzoeken.

Ik zou voor de zekerheid ook je router even resetten.
Reputatie 2
Badge
Beste Brandje

je bent een topper, bedankt voor de snelle reactie en oplossing.

ik ben happy en super bedankt.
Reputatie 2
Badge
beste Brandje,

mijn router staat ingesteld zoals deze al een paar jaar staat, en er is niet gewijzigd de laatste maanden.

instelling in de router staat.

ik heb mijn router op mac adres beveilig, ik moet dus het mac andres van de toon ingeven deze staat er nog in van de installatie door de monteur.
mijn SSID is zichtbaar in mijn telefoon en laptop, ipad, komt deze ook zichtbaar naar voren.
mijn security staat op WPA2.

dus volgens mij staat alle goed.
Reputatie 2
Badge
beste Willem lensink,

mijn toon ziet totaal geen wifi deze zag hij eerder wel, dus totaal een verbindingen zichtbaar op toon
Reputatie 2
Badge
Beste Brandje

zijn dan al mij gegevens, instellingen en overzichten eruit van de laatste maanden.
Reputatie 2
Badge
Beste Brandje

ik heb gezocht hoe ik hem een harde reset kan geven kan het niet vinden. alleen fabrieks instellingen.
maar dan ben ik alles kwijt volgens de handleiding.

hoor graag van u.