vraag

toon tijdelijk verwijderen

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Vanmorgen is eneco een toon komen ophangen in de yogastudio van mijn vrouw. De temperatuur liep daarna terug, en kon ze niet hoger zetten (de ketel slaat niet aan). Eneco gebeld, maar die zeggen dat ze niks kunnen doen omdat het abonnement pas op maandag ingaat(!) Eneco heeft mijn vrouw geadviseerd de oude thermostaat even terug te plaatsen (wat ik dus moet gaan doen zo). Nou heb ik begrepen dat toon een andere aansluiting heeft dan de oude thermostaat, en echt handig ben ik niet, weet iemand waar ik een handleiding of instructie kan vinden om toon van de muur af te halen en te verwisselen?
Mijn vrouw heeft morgen volle lessen, maar moet iedereen gaan afzeggen als ik de verwarming niet aankrijg.

7 Reacties

Goedendag, wat voor merk en type cv-ketel heeft u?
Mvg, Marlon
epbkr wrote:

Vanmorgen is eneco een toon komen ophangen in de yogastudio van mijn vrouw. De temperatuur liep daarna terug, en kon ze niet hoger zetten (de ketel slaat niet aan). Eneco gebeld, maar die zeggen dat ze niks kunnen doen omdat het abonnement pas op maandag ingaat(!) Eneco heeft mijn vrouw geadviseerd de oude thermostaat even terug te plaatsen (wat ik dus moet gaan doen zo). Nou heb ik begrepen dat toon een andere aansluiting heeft dan de oude thermostaat, en echt handig ben ik niet, weet iemand waar ik een handleiding of instructie kan vinden om toon van de muur af te halen en te verwisselen?
Mijn vrouw heeft morgen volle lessen, maar moet iedereen gaan afzeggen als ik de verwarming niet aankrijg.

Hoi @epbkr

Uiteraard vooraf je CV en de adapter van de ketelmodule stroomloos maken!

De grondplaat van Toon is ongetwijfeld anders als je oude thermostaat.
E.e.a. is met een schroevendraaier toch makkelijk te verwijderen, maar eerst moet ook de ketelmodule bij je CV verwijderd worden, want die voorziet Toon van stroom.
Je kan die draden losmaken van deze module en doorverbinden met een kroonsteentje. De polariteit van deze draden is niet van belang.

Toon trek je via de onderrand los van z'n grondplaat en met een schuine beweging naar boven toe komt hij vrij. Houdt Toon goed vast!
Dan zie je een groen aansluitblokje op de grondplaat; schroef de grondplaat los van de muur en schroef de 2 draadjes uit het groene blokje los.
Dan kan je de oude thermostaat weer verbinden met die 2 draadjes en de thermostaat aan de muur bevestigen.
Ik denk dat het iets te maken heeft met de manier waarop de module is opgehangen. De oude thermostaat heb ik nog wel aan de muur kunnen krijgen, maar de ketel sloeg daar ook niet mee aan. Ik wist niet dat de module ook weg moest.

Als deze ketelmodule niet verwijderd wordt dan werkt dd oude thermostaat ook niet.
Heb je deze module nu verwijderd en doorverbonden met een kroonsteentje?
Dat gaat mijn vrouw morgenochtend vroeg zelf doen, is het voldoende om alleen de stekker van de module eruit te halen?
Het is niet voldoende om de stekker van de voeding van de ketelmodule te verwijderen.
Ook die module moet er geheel tussenuit.
Dan pas zal je oude thermostaat weer werken.
Reputatie 2
Badge +1
Ik hoop dat Eneco je nu wel geholpen hebt. Want a) niet normaal dat ze je niet willen helpen als pas 'maandag' je abonnement in gaat en b) dit helemaal niet aan de toon kan liggen, de monteur heeft het gewoon waarschijnlijk niet goed geinstalleerd

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen