Toon thermostaat instellingen | Eneco Community
vraag

Toon thermostaat instellingen

• 4 februari 2015
  • 12 reacties
  • 901 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
Gisteren 03-02-2015 toon geïnstalleerd, nu zie ik in de gebruiksaanwijzing dat je deze op opentherm kan kiezen maar deze blijft op aan en uit staan, en wat ik begreep is dit veel duurder in het stoken, de oude situatie stond deze wel op opentherm
Ik heb een Nefit Ecomline HR classic met hier voor thermostaat moduline 30. Ik had begrepen toen ik dit besteld heb geen probleem is. Graag advies of oplossing hier voor.

Zie jullie gebruiksaanwijzing van toon internet pagina 27 en 90
Zie jullie gebruiksaanwijzing van toon boekje pagina 19 en 40,41

Ik hoor graag jullie bevindingen, ik heb al op form gekeken daar zie je fout aan gesloten of steker draaien, Ik hoor wel wat ik moet doen.

Misschien zie ik het wel fout, maar niet gezien bij de installatie toe de monteur bezig was, anders had ik het meteen gevraagd.

Ook vandaag blijft er de drie vlammetje branden ik heb vloerverwarming dus volgens mijn hoeft de ketel niet continu te branden

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

12 Reacties

Heb je de zoekfunctie gebruikt?

We hebben net een uitgebreide discussie in een topic gehad over Nefit Ecomline.

Volgens mijn gegevens is Aan/Uit de enig mogelijke instelling.
Bij instellingen bij toon verwarming staat opentherm of aan/uit en crontrolen, hij staat op aan/uit en is niet te verzetten. Het is volgens mijn toch beter om op opentherm te branden dat is zuiniger dacht ik.
Hij brand nu ook continu met drie vlammetje dus hoog branden.
Bij instellingen bij toon verwarming staat opentherm of aan/uit en crontrolen, hij staat op aan/uit en is niet te verzetten. Het is volgens mijn toch beter om op opentherm te branden dat is zuiniger dacht ik.
Hij brand nu ook continu met drie vlammetje dus hoog branden.

Ik zou eerst even reageren als ik jou was op m'n vorige reactie, anders wordt de dialoog wel wat lastig...............
Ik heb voor de zekerheid het topic zelf maar even opgezocht:

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/nefit-ecomline-hrc30hv-8253

M.i. staat daar toch duidelijk dat het NIET kan.
Oké bedankt gelezen dus kan niet met nefit en toon, stook ik nu duurder of maakt dat niet uit. Heeft dit ook te maken met de drie vlammetjes die constand branden dus vol vermogen de ketel brand.
Oké bedankt gelezen dus kan niet met nefit en toon, stook ik nu duurder of maakt dat niet uit. Heeft dit ook te maken met de drie vlammetjes die constant branden dus vol vermogen de ketel brandt.

Mooi ben blij dat je nu goed geïnformeerd bent.
Ja, dat heeft er ook mee te maken, immers het moduleren werkt niet.

Of jouw ketel dan vol vermogen werkt kan ik niet beoordelen; dan zou je bij de ketel moeten kijken, als dat al lukt, want tegenwoordig kan je bijna de vlammen niet meer zien.
Dan zou je het kunnen monitoren door per dag een tijdje de standen op te nemen.
Oke bedankt voor je antwoorden, dus ik moet bij de ketel gewoon op display gaan kijken hoe die brand, ik kan inderdaad geen vlam zien. Maar je hebt kans dat hij gewoon brand maar fout in display weer geeft als ik jou goed begrijp.
Oke bedankt voor je antwoorden, dus ik moet bij de ketel gewoon op display gaan kijken hoe die brand, ik kan inderdaad geen vlam zien. Maar je hebt kans dat hij gewoon brand maar fout in display weer geeft als ik jou goed begrijp.

Zou kunnen dus! Ik weet onvoldoende hoe Toon op dat gebied op je Nefit reageert.
Vandaar mijn advies houdt de komende dagen je gasverbruik even in de gaten, omdat je het idee hebt dat je verbruik hoger is.
Ik denk dat dat allemaal best meevalt.
De nefit ketels kunnen op hoog en laag niveau stoken. Je zult merken dat de cv de ruimte eerst maximaal verwarmt op hoog niveau, en wanneer de temp. gehaald is zal deze gaan pendelen tussen 3 verschillende niveaus. Afhankelijk hoe groot de ruimte is, buitentemperatuur, en hoe snel het weer afkoeld in de woning

Hoe langer toon in gebruik is des te beter leert hij de ketel
Oké bedank voor dit antwoord dus je hoeft niet van nefit ( Moduline Easy Connect adapter ten behoeve van OpenTherm toestellen (7746901787) tussen te plaatsen, ik weet niet of dit helpt of werkt, gewoon zo verder laten begrijp ik van energiek toon leert het van zelf.
Ik hoor graag wat wijs heid is,
Volgens mij heb je dan toch de eerdere berichten niet goed begrepen; je begint nu weer over OpenTherm.
Maar die mogelijkheid is er voor jouw ketel toch niet?
Oké ik dacht dat het wel mogelijk was met een module er tussen, maar kan gewoon helemaal niet op mijn ketel, dat is nu voor mijn duidelijk, dus dan is voor mijn dit onderwerp gesloten, bedankt iedereen voor de reactie en het mee denken, misschien tot de volgende keer met een ander vraag.