Toon Tablet App | Eneco Community

Toon Tablet App

Vanmorgen in de mail:

"Later dit jaar: Toon®️ op Tablet
De ontwikkelaars van Eneco bedenken continu nieuwe functionaliteiten, waarmee uw Toon nog handiger wordt. Zo werken we nu hard aan een unieke Toon op Tablet: een ‘tweede scherm’. Handig, want zo kunt u vanaf de bank of op afstand gebruikmaken van uw Toon. Met precies dezelfde functies én meer... Zo krijgt u persoonlijke bespaartips, die op uw energieverbruik gebaseerd zijn. Ook kunt u grafieken en overzichten nog gedetailleerder bekijken. Toon op Tablet komt in de loop van 2014 beschikbaar (voor iOS en Android-tablets)."

Lijkt me een geweldige aanvulling

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

100 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
zeker wel leuk maar wat al meer dan een jaar geleden belooft werd,
nl terug levering van zonne energie zichtbaar op Toon ,
nog steeds niets
en dat heeft dan toch wel voorrang of zie ik dat verkeerd !

gaan we wedden op het verkeerde paard ?
Reputatie 4
Badge +4
jvdl wrote:

zeker wel leuk maar wat al meer dan een jaar geleden belooft werd,
nl terug levering van zonne energie zichtbaar op Toon ,
nog steeds niets
en dat heeft dan toch wel voorrang of zie ik dat verkeerd !

gaan we wedden op het verkeerde paard ?

Ik ben het hier volledig mee eens. De ontwikkelaars van Eneco kunnen bedenken wat ze willen maar ik vind dat er nu voorrang moet worden gegeven aan een volledige integratie van de teruglevering van de panelen naar Toon. Wat ik begrepen heb is de pilot hier omtrent afgelopen en Eneco niet verwacht dat er voor de zomer een teruglevering via Toon te zien zal zijn. Nu gebruik ik Toon alleen als thermostaat en opbrengst/verbruik via PC c.q. tablet (wat omslachtig is). Toon heb ik ontkoppelt van mijn slimme meter (P1 poort) waardoor er geen verbruik van gas en elektriciteit te zien is op het display.

Zou het er ooit van komen?
Reputatie 7
Badge +6
@jvdl

Toon op tablet en Toon icm met zonnepanelen zijn op zich zelfstaande projecten waar gelijktijdig aan gewerkt wordt, dit wordt ook getest door verschillende testgroepen.
Voor huidige Toonbezitters is Toon op tablet het meest interesante aangezien deze in de meeste gevallen niet over zonnepanelen beschikken.
Wel begrijp ik dat het erg lang wachten is voor mensen die wachten op Toon in combinatie met zon, zodra er meer nieuws is over de opleverdatum zullen we dat zeker mededelen.
Benieuwd naar deze functionaliteit

MVG

Bart
Badge +5
Kijk ernaar uit en hoop dat hij eerst heel goed getest wordt.
Reputatie 3
Badge
https://www.eneco.nl/actie/toon-op-tablet/
Badge
Leuk!

maar waarom die functies ook niet in de telefoon app? of komen die nog?
Reputatie 6
Badge +1
FunFair wrote:

Leuk!

maar waarom die functies ook niet in de telefoon app? of komen die nog?

Het zou me niet verbazen als deze app direct ook geschikt word gemaakt voor de telefoon.
Maar het zou ook zomaar kunnen dat ze de app voor de telefoon zo laten, en de site eneco.nl/toonopafstand aanpasen, zodat je via die manier ook dezelfde functies krijgt als via de tablet.
Want volgens mij is de tablet app een grote dataverbruiker wat weer ten laste komt en nadelig is voor de mobile databundel.
Reputatie 7
Badge +6
@FunFair,

De Toon op Tablet App is enkel geschikt voor een Tablet. Niet alle functies op de Tablet App passen op een smartphone, omdat het scherm er niet groot genoeg voor is.

Op Toon op Afstand worden in de toekomst functies toegevoegd die vanaf een smartphone goed te bedienen zijn. Daarbij kijken we of we het passend kunnen krijgen op een kleiner schermen.
Badge
Klopt het dat je op dit moment niet kunt inloggen via de app op de tablet?

Ik heb net een nieuwe Toon gekregen, maar kom niet op de app, zowel tablet als smartphone. Of moet ik meer geduld hebben?
Reputatie 7
Badge +6
@DonRobberto,

Zou ik je nieuwe displaycode mogen? Dan kunnen we meer achterhalen.Ik verwacht dat het even afwachten is, maar we kijken het voor de zekerheid graag voor je na.
Badge
@Danielle

Mijn displaycode is: Eneco-001-053185

Ook klanttoegang staat aan
Badge
@Danielle

De apps doen het nog steeds niet. Het lijkt erop of mijn oude Toon nog aan mijn account gekoppeld is of de de nieuwe nog niet aangemeld is?
Reputatie 7
Badge +6
@DonRobberto,

We gaan het e.e.a. aanpassen, want de oude en nieuwe Toon staan actief. De App pakt als eerste de verbinding op met de oude Toon. We gaan er verandering in brengen en als het in orde is, laat ik het je weten.
Badge
@ Danielle

Apps doen het weer op tablet en smartphone, bedankt 😃
Reputatie 7
Badge +6
Goed om te vernemen! Graag gedaan 😉
Reputatie 3
Badge +1
Wij hebben de TOON app op de tablet en het ziet er allemaal prima uit.
Alleen hebben wij 1 probleem en dat is de Sluipverbruik button.

Op de button klikken heeft geen zin, alleen de instellingen op die button. Dan kan ik een tijd aanpassen, meer niet. En op de button blijft maar staan: Morgen resultaat beschikbaar. Maar als ik morgen kijk, staat er weer Morgen resultaat beschikbaar.

Iemand die mij advies kan geven wat ik moet doen? Waarom werkt het bij ons niet?

Ps: ik ken een cafe waar staat: Morgen is de bier gratis! (je snapt hem al)
Reputatie 7
Badge +6
@EnergieBoy,

Apart dat je die functie niet kunt gebruiken en die melding krijgt. We laten je meer weten als we erachter zijn wat er aan de hand is.
Reputatie 3
Badge +1
Danielle wrote:

@EnergieBoy,

Apart dat je die functie niet kunt gebruiken en die melding krijgt. We laten je meer weten als we erachter zijn wat er aan de hand is.

Ik heb inmiddels al wel informatie gevonden op de Tablet.
Iemand vertelde mij hier op de forum dat ik de app moest verwijderen en weer opnieuw moest installeren. Dat heb ik gedaan en nu heb ik wel iets op het scherm. Echter is het wel vreemd, gisteren stond hij op 3 Watt gebruik en deze nacht zouden wij 0 Watt gebruik hebben. Dat is natuurlijk wel een beetje vreemd :)

Die info staat hier:
https://forum.eneco.nl/energie-besparen-94/jouw-minimale-stroom-sluimer-verbruik-7305/index3.html#post62330

Weet niet waar je de topic hier dan over door wil zetten. Maar het is volgens mij toch niet helemaal goed 🙂
Reputatie 7
Badge +6
@EnergieBoy,

Goed dat je de Tablet App opnieuw hebt geïnstalleerd. Alleen jammer dat het sluipverbruik niet goed gaat. Wat zou je sluipverbruik moeten zijn als je in de grafiek kijkt van vannacht en de nacht ervoor? Zou je misschien de klantenservice toegang op Toon aan kunnen zetten? Dan gaan we het verder onderzoeken.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb, als ik in de grafiek kijk afgelopen nacht 100 / 200 Watt gehad met een uitschieter naar 600 Watt (komt door de kook kraan). En volgens de tablet krijg ik nu te zien 1 Watt in totaal voor sluipverbruik. Volgens mij klopt dit niet helemaal?!

Moet ik hem dan nu open zetten voor de klantenservice? Dat jullie kunnen mee kijken?
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb even een ander probleem met de app toon op tablet in combinatie met ander, niet slimme stekker.

Ik heb even een andere z wave stekker op toon toegevoegd. 1 die geen stroomverbruik meet.
Als ik nu het tegeltje " alle stekkers" gebruik, dan blijft de app zoeken naar het verbruik van die stekker, die geen verbruiksinzichten geeft.
Je zou verwachten dat hij daar een keer mee stopt, maar hij is nu al een half uur aan het denken en daardoor slaat als het ware de hele app vast. Het rondje draait rond, en andere functies werken niet. App geheel afsluiten en opstarten werkt wel, maar dat betekend dat er in de toon configuratie dus geen z wave stekkers mogen zitten die geen verbruik doorgeven.

Dat is minder, als je meer z wave stekkers in toon wilt verwerken, zonder inzicht. Deze zijn namelijk ook iets goedkoper en misschien geschikt voor het doel.
Reputatie 6
Badge +1
Vandaag een slimme stekker binnengekregen in geinstaleerd. En waarrempel is het probleem op de tablet ook opgelost.
Reputatie 3
Badge +1
jvp wrote:

Vandaag een slimme stekker binnengekregen in geinstaleerd. En waarrempel is het probleem op de tablet ook opgelost.

Hoe kom je daar nu dan al vandaan?
Eneco heeft nog geen voorstel toegezonden 😞
Reputatie 6
Badge +1
Bij mij wel hoor. Ik heb mijn voorstel gehad op dinsdag en meteen op dinsdag besteld.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen