Toon® Slimme Stekkers zijn live! | Eneco Community

Toon® Slimme Stekkers zijn live!

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

161 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Jvp,

Er kunnen 8 Slimme Stekkers aan Toon gekoppeld worden.
Reputatie 3
Badge
@Danielle,

Word dit aantal nog d.m.v. update's verhoogd of blijft het bij 8?
Reputatie 6
Badge +1
Dank je wel voor je snelle bericht.

Is het niet misschien een idee, om dit, bij een volgende update, te vermelding in het aanmeldscherm van de slimme stekker. ( net zoals bij de repeateraanmeldingen ) direct koopt iemand meer slimme stekkers en komt hij er dus achter dat er maar 8 gekoppeld kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +6
@Pieterzegwaard,

Het is nog niet bekend of het aantal door de loop van de tijd verhoogd wordt. Mocht er vraag naar zijn, wordt het verder bekeken.

@Jvp,

Goed dat je meedenkt. Ik geef het door als verbeterpunt.
Reputatie 1
Badge
Hallo,
Op bijgaande foto zie je het verbruik van mijn diepvries vandaag.
Ik heb geen idee of dit verbruik hoog is. Mijn voorkeur zou zijn dat ik naast het wattage ook het bedrag in € kan zien. Op de Toon zelf zie ik ook het €-bedrag
Ha,

Ik had mezelf ingeschreven maar heb tot op heden nog geen code ontvangen. Moet ik nog langer wachten of zijn alle emails met codes al verstuurd?

Alvast bedankt,
A.J
PixM wrote:

Ha,

Ik had mezelf ingeschreven maar heb tot op heden nog geen code ontvangen. Moet ik nog langer wachten of zijn alle emails met codes al verstuurd?

Alvast bedankt,
A.J

Er is in een ander topic door Eneco medegedeeld dat alle Toon gebruikers uiteindelijk een aanbieding krijgen.
Bedankt voor het snelle antwoord. Dan wacht ik even af.
PixM wrote:

Bedankt voor het snelle antwoord. Dan wacht ik even af.

Graag gedaan!
Ik las dat die in september komen.
Dus nog even geduld!
Reputatie 4
Badge
Zou je de code die je al heb gehad nog een keer kunnen gebruiken?
Ik wil nog wel een slimme stekker.
Dank brandje, Wel jammer had ze eigenlijk al willen bestellen en was ook ruim op tijd met de voorinschrijving.
Is er geen mod die inzicht heeft op deze korting code emails?
PixM wrote:

Dank brandje, Wel jammer had ze eigenlijk al willen bestellen en was ook ruim op tijd met de voorinschrijving.
Is er geen mod die inzicht heeft op deze korting code emails?

Als ik jou was zou ik een pbtje sturen naar Danielle want als je je aangemeld hebt bij voorinschrijving had je hier al een reactie moeten hebben.
Reputatie 3
Badge +1
Zo, wij zijn inmiddels ook weer een aantal weken in het bezit van een slimme stekker. Leuk ding hoor, hebben alles eens nagelopen en het valt toch wel op dat sommige dingen meer verbruiken dan je verwacht en anderen weer helemaal niets. Zo dachten wij altijd dat onze S*ms*ng TV in standby energie zou slurpen (omdat het lampje aan staat), maar dat is helemaal niet zo. Als die uit is dan is hij ook helemaal uit (dus in standby). Dat vonden wij toch wel erg fijn om te zien. Wat wel weer opviel is dat de decoder van Z*gg* veel energie slurpt als die op standby staat (kan je ook niet gewoon uitzetten).

Nu we alles hebben getest en gezien hebben we hem aangesloten op een lampje, kunnen we die op afstand aan en uit zetten, ook leuk. Wel jammer dat je op TOON nog geen tijden kunt aangeven dat je deze aan/uit wilt zetten. Nu moet je dat nog met de hand doen en het zou mooier zijn als er ook een tijd schakelaar in zit. En laat ik nu net hebben gelezen op een website dat Eneco hier druk mee bezig is.

Dit hebben we gelezen: Eneco wil op termijn ook schakelschema's aan Toon toevoegen die compatibel zullen zijn met Hue. Dan maar hopen dat dit ook mogelijk is voor de Slimme Stekker!!

*= wil geen reclame maken 🙂 (beetje dan)
Reputatie 2
Badge
Waar ik (en volgens mij velen meer) op wachten is de update van de mogelijkheid om slimme stekkers niet uit te schakelen (om bijv tussen koelkast, vriezer, wasmachine, droger, nas, etc aangesloten te worden) en om ze getimed te schakelen (bijv. verlichting bij het niet thuis of op vakantie zijn).

Wanneer kunnen we dit verwachten?
Reputatie 3
Badge +1
Ik moet zeggen dat het leuk is om te zien wat iets verbruikt. Maar om dit nu elke keer te moeten weten, dat lijkt me niet. Op een lampje, die je liever aan en uit wil zetten, en het liefst ook nog op een timer, hoeft van mij niet op een schakelaar dat mij ook zegt wat die verbruikt. Als ik dat 1x heb gedaan dan weet ik dat wel. Natuurlijk best leuk om aan het einde van het jaar te zien wat die verbruikt heeft, maar beetje overbodig want ik moet hem toch aan doen.

Dus eigenlijk hoop ik dat ENECO met een schakelaar komt die zo'n meter niet in zich heeft maar gewoon aan en uit kan via TOON. Dat is vast veel goedkoper en aantrekkelijker om te gebruiken. Daarnaast is 8 niet zoveel, dat zou ook best omhoog mogen (als je alles wil meten).

Maar we wachten rustig af op een update en hopen dat daar de mogelijkheid in zit om ook op TIJD te kunnen schakelen 🙂
JSE wrote:

Waar ik (en volgens mij velen meer) op wachten is de update van de mogelijkheid om slimme stekkers niet uit te schakelen (om bijv tussen koelkast, vriezer, wasmachine, droger, nas, etc aangesloten te worden) en om ze getimed te schakelen (bijv. verlichting bij het niet thuis of op vakantie zijn).

Wanneer kunnen we dit verwachten?

Hoi JSE,

Heb je dit gelezen?
https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-verbeterpunten-113/schakelklok-functie-voor-toon-eneco-slimme-stekkers-worden-toegevoegd-7502/index2.html#post66861

Dat is m.i. het laatste wat Danielle over de zg scenes heeft gemeld.
Reputatie 2
Badge
Ja, dat had ik gelezen. Maar... dit wordt opgeleverd in 2015. De informatie volgt in Q1 2015...
Daarmee heeft Eneco nog steeds Q2, Q3 en Q4 om het daadwerkelijk uit te rollen...

Blijf het een veeeel te lange tijd wachten vinden, voordat Eneco met updates/stappen van innovatie komt.
Ze mogen dan bijna 100.000 Toon's in NL hebben uitgerold, ze worden met rasse schreden ingehaald door concurrenten. En voornamelijk door diegene die energielevering niet als core-business hebben.

De update van de tablet app, zoals door Eneco zelf aangekondigd in het nieuwsbericht kan ook niet snel genoeg komen...
Reputatie 3
Badge
@JSE ziet er leuk uit die Screenshot foto ben benieuwd waar neer dit idd word uitgerold .

En ook de tijdschakeling voor de slimme stekker mag voor mij al komen.
Reputatie 6
Badge +1
JSE wrote:

Blijf het een veeeel te lange tijd wachten vinden, voordat Eneco met updates/stappen van innovatie komt.
Ze mogen dan bijna 100.000 Toon's in NL hebben uitgerold, ze worden met rasse schreden ingehaald door concurrenten. En voornamelijk door diegene die energielevering niet als core-business hebben.
.

Ja dit is al vaker aangekaart. Hopelijk doet het open zetten van de api een snelle vooruitgang boeken.
Reputatie 3
Badge
Wat vinden jullie van deze Z-Wave stekkerdoos ?
http://www.controlliving.nl/product/greenwave-6-voudige-stekkerdoos/

Zal dit al werken via Toon of pas met de update naar 3.0
Het zal ongetwijfeld (gedeeltelijk) werken op Toon. Het is tenslotte zWave.
In de info over Toon versie 3.0 komt zo'n stekkerdoos ook voor.
Ik wacht voor de zekerheid daar toch maar op.
Goeie dag mede toon gebruikers

Ik heb ook 1 slimme stekker gekocht om elk gebruik in kaart te brengen .
Daar naast gebruik ik x10 protocol (marmitek) om alles te schakelen .
Heb nu meer als 32 schakel units ,als ik die nu moet vervangen voor slimme stekkers word wel een hele dure aan gelegenheid .en daar komt bij dat ik er tot nu toe maar 8 kan schakelen via toon .
Dus nu ik alles in kaart breng met 1 slimme stekker ,schakel ik het vervolgens met x10 stekkers is à.veel goedkoper als een slimme stekker en b.kan ze programmeren .aangezien ik toch weet wat een apparaat of meerdere aperaten op 1 stekkerdoos gebruiken (slimme stekker).
Misschien een idee om voor de toon gebruikers een domme stekker te ontwikkelen (alleen schakelen en of programmeerbare schakel tijden)want ze weten ondertussen dmv de slimme stekker toch wat iets verbruikt .

Gr rik
Zeker een goed idee. Ik zag de oproep al eens eerder voorbij komen. Eneco maakt gebruik van 3e partijen, zoals www.fibaro.com.
Eigenlijk zou je daar ook je oproep moeten plaatsen.
Reputatie 3
Badge
Ik stoor me aan de led ring die in de slimme stekker zit.

hij moet volgens Fibaro ook uit kunnen.

"Een echte eyecatcher in je huis. Of juist niet want de gekleurde ring kan nl. ook uitgeschakeld worden"

Wanneer komt deze update naar Toon.
Badge +5
pieterzegwaard wrote:

Ik stoor me aan de led ring die in de slimme stekker zit.

hij moet volgens Fibaro ook uit kunnen.

"Een echte eyecatcher in je huis. Of juist niet want de gekleurde ring kan nl. ook uitgeschakeld worden"

Wanneer komt deze update naar Toon.

Pieter, bij mij ging dat van de week pardoes, druk even iets langer op de drukknop van de slimme stekker en hij schakelt de ledring uit.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen