beantwoord

Toon slimme stekker kopen

Beste,

Sinds kort heb een de thermostaat, via een verkoper aan de deur heb ik deze aangeschaft. Volgens deze verkoper zou ik minimaal 10% op mijn energiekosten besparen, helemaal top natuurlijk. Naast energiebesparing vond ik de functies van de toon aantrekkelijk, zoals het uitzetten van bepaalde apparaten op afstand. Wat de verkoper alleen is vergeten te zeggen dat apparaten dan ook aangesloten moeten zijn met een slimme stekker. Nu is mijn vraag alleen welke stekkers kan ik hiervoor aanschafffen? Op een blog las ik dat de fibaro wall plug de enige stekker is -> https://www.smarthomeweb.nl/slimme-stekker-toon-koppelen/. Is dit werkelijk de enige stekker? Of zijn er ook nog andere stekkers mogelijk? Persoonlijk vind ik dit best wel prijzig om voor elke apparaat zo’n stekker aan te schaffen. Zijn er misschien nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Vriendelijke groet,
Bas
icon

Beste antwoord door mAiden 29 november 2018, 11:34

Fibaro is zeker niet de enige stekker die te koppelen valt aan Toon.

Op Aliexpress is het mogelijk om Neo Coolcam stekkers te kopen (Kosten ongeveer tussen 18 en 22eur), wel opletten dat je Z-Wave neemt, niet de WiFi uitvoering.

Hier in Nederland zijn onder andere de stekkers van:

• Everspring
Prima te koppelen. Belangrijk om te houden is: Het moet zwave zijn en communiceren op: 868MHz-band

Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Fibaro is zeker niet de enige stekker die te koppelen valt aan Toon.

Op Aliexpress is het mogelijk om Neo Coolcam stekkers te kopen (Kosten ongeveer tussen 18 en 22eur), wel opletten dat je Z-Wave neemt, niet de WiFi uitvoering.

Hier in Nederland zijn onder andere de stekkers van:

• Everspring
Prima te koppelen. Belangrijk om te houden is: Het moet zwave zijn en communiceren op: 868MHz-band
En nog een aanvulling: in de info van de link van @Basblok wordt gesproken over “Geofencing”
Dat wordt (voorlopig) pas mogelijk als je de App Olisto gebruikt en dan zijn er veel meer mogelijkheden, zoals het maken van scènes.??

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen