Toon release 3.2 | Eneco Community

Toon release 3.2

• 18 november 2015
  • 303 reacties
  • 10264 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

303 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Kan de update nogmaals aan mij toegekend worden? Dit is al eerder gedaan maar ik zie hem nog steeds niet. Bedankt!

@uitbeltje
weet je wel waar in Toon je de update moet selecteren ?
Badge +1
Kan de update nogmaals aan mij toegekend worden? Dit is al eerder gedaan maar ik zie hem nog steeds niet. Bedankt!

@uitbeltje
weet je wel waar in Toon je de update moet selecteren ?

jazeker, bij instellingen > software. Naast de softwareversie zou een updateknop moeten verschijnen maar die is er niet.
Goedzo!

Gebeurt overigens bij meerdere forumleden.
En dan wordt de update een 2e keer gezonden en dan verschijnt de updateknop alsnog.
Reputatie 4
Badge +4
@R Leijten, @Robbies Toon, @uibeltje, @EenF, @R.P. Westra, @Erwinolt,

De update is aan jullie allen toegewezen. Veel plezier met de nieuwe software! 🙂
Reputatie 3
Badge +4
@EvavdZ

Dank voor de snelle response.
Update wordt nu uitgevoerd.
Fijn weekend!
Badge
Bedankt Eva! Hij wordt nu geïnstalleerd 🙂
Graag zou ik de update willen ontvangen. Toon vanmiddag gekregen en draait nog op 2.9. Ik ben benieuwd:-)

mvg Wesley
Reputatie 7
Badge +6
@Wes,

De nieuwe update staat voor je klaar!
@Danielle,

muchos gracias!
@Danielle,

muchos gracias!

Werkt die Toon in Spanje ook dan?:P
@Danielle,

muchos gracias!

Werkt die Toon in Spanje ook dan?:P

Via een vpnnetje;-)
Uiteraard!
Maar VPN is nergens voor nodig, of ben je bang voor inbraak op je data?:P
Badge
Goedendag, ik wil graag mijn mening geven over versie 3.2. Deze heeft bij mij het probleem van het aangeven van een te lage temperatuur na een herstart verholpen. Na een reboot geeft Toon nu min of meer de juiste temperatuur aan en niet 2 á 3 graden te laag.
Waar ik zeker niét tevreden over ben bij 3.2, en wél in 3.1, is dat als Toon naar de slaapstand gaat het scherm één uur blijft branden.

Waarom niet tevreden? Voorheen zag ik vanuit een ooghoek Toon uitschakelen (het scherm ging uit) zodat ik wist dat de verwarming uit gegaan was en de cv dus in slaapstand was gegaan. Dat zie ik nu dus niet meer. Vraag mij dus af of het programma heeft gewerkt of wel aanstond. Daarnaast kost het energie om het scherm aan te houden buiten het feit dat er weinig meer te zien valt als de cv uit gegaan is.

Daarnaast staat bij mij Toon overdag meestal in de slaapstand omdat er nog genoeg restwarmte is. Wil ik dan even op toon kijken (bijvoorbeeld buienradar, files, verbruik vorige dag of gewoon de temp) dan betekent in 3.2 dat het scherm steeds een uur voor niets aan staat. Overbodig en nutteloos dus.

Ik weet ook uit het forum dat er voorstanders zijn dat het scherm een uur aanblijf, maar het is natuurlijk wel opmerkelijk dat de ontwikkelaars er in een vroeg stadium (veel eerdere versie) voor hebben gekozen dat het scherm in de slaapstand wél uit ging. En dat zal niet voor niets zijn geweest en zorgvuldig afgewogen. Met versie 3.2 is dit toch weer terug omdat er kennelijk mensen om vroegen. Ik ben er dus helemaal niet blij mee en vind het zelfs behoorlijk irritant. Had dan een keuze in Toon gemaakt om zelf te bepalen wat je wil. Ik wil graag de oude situatie terug om redenen zoals hierboven omschreven. Kom ontwikkelaars, geef mij de keuze!
Zoals ik al vele malen eerder heb geschreven was de 1 uur wachttijd bij Slapen reeds van af het begin aanwezig. Later hebben de ontwikkelaar bij 3.0 de fout gemaakt en dat verwijderd.
Terecht kregen Eneco het halve forum over zich heen en men wilde dat uurtje wachttijd terug.
En dat is dus ingewilligd. Logisch uiteraard want een ieder die zuinig met gas om gaat weet dat als je daadwerkelijk naar bed gaat dient Toon 1 uur daarvoor op Slapen te gaan. Tegelijkertijd gebruik je de restwarmte nog in de huiskamer!
Ook kan je dan Toon dus nog 1 uur benutten/bekijken. Immers je stroomverbruik gaat nog door en Slimme stekkers en Hue kunnen ook nog aan staan!!

Gaat Toon dan op zwart dan is het dus tijd om naar bed te gaan.

Dus qua historie zit je er geheel naast!
Badge
Misschien dat je de optie scherm uit na een uur kan gebruiken.
ik was een van de gebruikers die gevraagd hebben om het scherm met vertraging uit te laten gaan met dezelfde reden zoals Brandje aangeeft.
Ik vond het vervelend om geen display te hebben direct na het overschakelen op nachtstand
Misschien dat je de optie scherm uit na een uur kan gebruiken.
ik was een van de gebruikers die gevraagd hebben om het scherm met vertraging uit te laten gaan met dezelfde reden zoals Brandje aangeeft.
Ik vond het vervelend om geen display te hebben direct na het overschakelen op nachtstand

Precies, maar jij niet alleen; het forum stond bol van de reacties!
En er werd meteen beloofd in een volgende versie dit te wijzigen.
Was gewoon een foutje van de programmeurs!
Ik riep toen al dat de parameter 0 gewoon weer even op 60x60 = 3600 gezet moest worden.
Hey, ik lees her en der, dat ik moet aanvragen om m'n Toon te laten updaten. Zou iemand mij de nieuwste versie kunnen toewijzen?

Gr.
Hey, ik lees her en der, dat ik moet aanvragen om m'n Toon te laten updaten. Zou iemand mij de nieuwste versie kunnen toewijzen?

Gr.

Nee hoor, er is niet "moeten" bij, want normaliter krijg je de update automatisch toegewezen.
Dat gebeurt in groepen, dus de één is eerder aan de beurt dan de ander.
Sommige kunnen niet wachten en vragen dan een update eerder toegewezen te krijgen; dat is alles.

Dus nog even geduld en een moderator zal je berichtje lezen en het verzorgen; zal wel maandag worden......
Ohh ik, wij zitten nog op 2.nogwatzag dat de yitrol van 3.0 al een tijdje geleden was, dacht dat mijne misschien nog een beetje lui was ofzo...

Bedankt voor je antwoord... En mod alvast bedankt voor t toewijzen
Beste Moderater, ik ben nieuw en heb nu de goede topic gevonden, vanuit de actie en na plaatsing 2 weken geleden is de rookmelder binnengekomen en die wil ik aansluiten, helaas versie 2.9, kan dat verholpen worden
In dit topic lees ik over het fenomeen dat toon 1 graden teveel aangeeft en dat je dat dan evt met temperatuur correctie kan aanpassen.
Ik ben afgelopen week veel wezen trouble shooten en kom tot een zeer merkwaardige conclusie.
Wanneer de CV niet brandt bv smorgens vroeg dan geeft Toon tov een externe temperatuurmeter exact hetzelfde aan, wanneer CV aanslaat in programma om van bv 18 naar 21 graden te gaan dan zegt Toon dat het 21 graden is en houd dat ook netjes zo terwijl het dan op externe temperatuurmeter werkelijk maar 20 graden is. Dit heb ik gemeten met twee externe meters dus die is goed.
Dat Toon kan afwijken dat snap ik maar dan verwacht ik dat ook als CV niet brandt,, toch.

Vr gr
Edwin
Hoi Edwin,

Sinds wanneer ontdek je dit?
Welke versie draai je nu op Toon?

Houdt zoeken naar de oplossing ook in dat je al een harde reset hebt gedaan?
Hoe weet je dat die externe meters geijkt zijn?
Heb je de temperatuur vergeleken in de correctiestand, want dat kan je pas op Toon de graden in tienden aflezen?

Hoe hoog staat de aanvoertemperatuur van je CV-water; maw kan er geen temperatuur boost ontstaan?
Brandje sorry was inderdaad te enthousiast met bericht en vergeet de details.

Dit fenomeen heb ik sinds een week met laatste 3.2 update
Harde reset gedaan doormidden van ketelmodule 1 minuut spanningsloos
Temperatuur heb ik op decimaal nauwkeurig afgelezen in menu correctie temperatuur
Externe meters is er een van mij en om zeker te zijn dat hij goed aangeeft heb ik die van de buurman gekregen.
CV Intergas HR28 aanvoertemp staat op 80 graden, snap dat dit een overschoot kan veroorzaken maar dan nog zal mijn externe meting dat ook hoger moeten meten.
Deze afwijking heeft hij nog steeds als na een uur alles stabiel is.
Het is voor mij technisch onverklaarbaar dat alles gelijk aangeeft als CV uit staat en als je gaat stoken er een afwijking van 1graad ontstaat, deze afwijking zal dan ook 1 graad moeten zijn als het huis niet verwarmd word.

Gr Edwin
Hoi Edwin,

Alles nu (bijna) duidelijk met je nadere info!

Ik zelf heb een Intergas Combi HR 22.
Los van de 1 graad verschil; heb ik dat ook sinds versie 3.2.10, is het niet slim om de aanvoertemperatuur op 80 grd te houden.
Als je er induikt zal je merken dat het rendement het hoogst is als je bij de CV een verschil van 20 grd op retourleiding meet.
Nu met een buitentemperatuur van 6 grd is 65 a 70 grd meer dan voldoende.
Probeer het maar eens uit. Geeft besparing en voorkomt een boost.
Ik bouw de aantal grd zelfs binnen de dag op; begin met 19 en eindig met Comfort op 20,5.

Los van dit alles heb ik dus ook sinds 2 weken een afwijking van 1 graad en heb dat de afgelopen 3 jaar nog nooit gehad.
Nu heb ik simpelweg de correctie mogelijkheid toegepast en ben nu bezig om dat op een tiende af te regelen. Kost wat tijd. Wanneer heb jij die harde reset gedaan?

Overigens heb je de digitale meter toch niet boven Toon hangen hè?
Gewoon er naast op enige afstand!

Ik zou dus een verlaging doen in combinatie met een kleine verlaging.
Brandje,

De digitale meter staat 40 cm onder Toon op een tafeltje.
Morgenochtend ga ik even de aanvoer naar 65 of 70 graden zetten en kijken hoe alles dan weer reageerd.
Een temperatuur correctie in Toon wacht ik nog even mee want wil stap voor stap te werk gaan anders weet je niet wat de reactie van Toon is per handeling.
Als jij zegt dat je die 1 graad verschil ook ervaart, is dat verschil bij jou dan ook met CV in rust, want dat is dus het vreemde wat ik ervaar.

Gr Edwin