Toon release 3.2 | Eneco Community

Toon release 3.2

• 18 november 2015
  • 303 reacties
  • 10265 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

303 Reacties

Nee dat geen verschil in rust heb ik niet bemerkt.
Ik zal morgen extra opletten.
Dat je in stappen actie neemt is heel goed, dan kan Toon daar steeds op acteren.

Tip: zet de extra digitale thermometer op ooghoogte, dit ter voorkoming van mismeting.
Mijn digitale meter heb ik gewoon naast Toon ook op ooghoogte hangen!
Brandje,

De digitale meter staat 40 cm onder Toon op een tafeltje.
Morgenochtend ga ik even de aanvoer naar 65 of 70 graden zetten en kijken hoe alles dan weer reageerd.
Een temperatuur correctie in Toon wacht ik nog even mee want wil stap voor stap te werk gaan anders weet je niet wat de reactie van Toon is per handeling.
Als jij zegt dat je die 1 graad verschil ook ervaart, is dat verschil bij jou dan ook met CV in rust, want dat is dus het vreemde wat ik ervaar.

Gr Edwin

Ik ben net even wezen kijken in de huiskamer.
De temperatuur is daar 17,9 op zowel Toon als op de externe temperatuurmeter.
Let op: ik heb Toon dus 1 hele graad gecorrigeerd.
Dus bij mij blijft Toon consequent 1 grd te hoog aangeven, dus zowel laag als hoog in temperatuur.
Vandaag aanvoer temperatuur op ketel in eerste instantie op 70 graden gezet maar kwam er al snel achter dat het heel lang duurde voordat de 21 graden werd gehaald op de externe temp meting.
Dit komt bij mij volgens mij door mijn grote convectorput die ik heb in de huiskamer samen met nog twee radiatoren. Die convectorput werkt duidelijk een stuk minder op lagere ketel temperaturen.

Aanvoertemperatuur dus weer terug gezet en Toon daarna 1 graad naar beneden gecorrigeerd.
Nu loopt de temperatuur netjes en vrij rap op naar de gevraagde 21 graden op de externe temperatuur meter. Nu alleen morgen ochtend even kijken wat de temperaturen op de Toon en Externe meter zijn als CV in rust is.
Word vervolgt............

Gr Edwin
Oke CV nu in rust en Toon geeft 18,9 en de externe meter 19,9.
Toon geeft dus met 1 graad correctie in rust 1 graad te laag aan maar loopt nu wel door naar de gevraagde 21 graden op Toon en Externe meter.
Net weer met Eneco gebeld en gaan een ticket openen voor het software bedrijf van Toon.
Kan niet zo wezen dat ik de hele dag naar een graad te weinig zit te kijken op Toon.

Heb zojuist correctie weer op nul gezet en warmte vraag op 21 gezet, na 15 min is de gemeten temperatuur van Toon al 20,6 graden en op externe meter nog steeds 20,0.
Dat stomme Toon apparaat staat zichzelf volgens mij te verwarmen want waarom loopt temp in Toon wel op en op externen meter niet...... Onbegrijpelijk.
P.s. Radiatoren blijven ook nagenoeg koud, dus ketel slaat niet echt aan.
Word vervolgd,

Gr Edwin
Reputatie 7
Badge +7
@ Ocene737

Staat Toon wel ingesteld op convector ( en eventueel daar de instellingen qua temperatuur ingesteld ?)
en is de convector put en convector goed schoon.
en kan deze zijn warmte goed kwijt , dus voldoende lucht circulatie.
@ Ocene737

Staat Toon wel ingesteld op convector ( en eventueel daar de instellingen qua temperatuur ingesteld ?)

Hoi Jan,

Nu is de standaard instelling op 4 grd per uur; dus vrij hoog
Dat aantal aantal kan je toch niet wijzigen, want er komt bij mij als ik die instelling kies geen potloodje bij...
Jvdl,

Toon staat niet op convector maar gewoon op radiatoren, dit heeft altijd prima gewerkt.
Weet ook zeker dat deze instelling in Toon niet dit probleem veroorzaakt, zoals je in mij. Voorgaande berichten kunt zien gaat het erom dat ik in rust een gelijke temp heb met externe meting en als ik warmte vraag loopt de gemeten temperatuur gewoon op terwijl de werkelijke temperatuur in de kamer nagenoeg hetzelfde blijft.

gr Edwin
Reputatie 7
Badge +7
@ Ocene737

je zou het eens kunnen proberen of het helpt als je Toon instelt op convector ?
of het nu prima gewerkt heeft of niet.
we gaan ook naar de winter toe dus dan veranderd het een en ander ook.

de externe meter zal niet het zelfde reageren als Toon
dat is niet te vergelijken.

gekalibreerd , hoe en waar gekalibreerd
plaatsing naast / boven Toon of op een heel andere plaats
hoogte van de externe meter , enz.

mvg,
jan
Reputatie 7
Badge +7
@ Ocene737

Hoi Jan,

Nu is de standaard instelling op 4 grd per uur; dus vrij hoog
Dat aantal aantal kan je toch niet wijzigen, want er komt bij mij als ik die instelling kies geen potloodje bij...

klopt Ton,
kan alleen maar bij hand instelling foutje bedankt:)
Jvdl,

Voor ik het vergeet, bedankt voor het meedenken!

Gisteren werd ik teruggebeld door Eneco en vertelde dat software bedrijf ermee bezig is maar ze wilde ook graag foto's van temperaturen van Toon en externe temp meter met CV in rust en als hij ging verwarmen naar gevraagde temperatuur.
Gisteren middag kwam ik uit mijn werk en stond meteen klaar met IPhone om alles op foto vast te leggen, maar wat schetst mijn verbazing, alles stond op 0,2 graad na stabiel op 21 graden zonder enige temp correctie in Toon.
Vanmorgen vroeg gekeken en alles stond op 19,5 graden gelijk.
Schiet mij maar lek..........
In eerste instantie kon ik de opmerking van Brandje niet ondersteunen wat betreft het laten inlezen van Toon en Toon tot rust laten komen, kon mij gewoon niet voorstellen dat een gewone temperatuur meting iets met inkeren van Toon te maken had.
Maar Brandje het lijkt er toch een beetje op dat die opmerking wel degelijk op waarheid berust is.
Tot dusver ook bedankt voor het meedenken Brandje.

Fingers crossed zal maar zeggen, ga vanmiddag weer kijken en dan wellicht het ticket sluiten..
Ohja Jvdl,

Ga toch ook nog wat proberen met Convector instelling.

Wat doet Toon daar dan precies mee, met zoveel graden per uur verwarmen met bv 55 graden?

In eerste instantie kon ik de opmerking van Brandje niet ondersteunen wat betreft het laten inlezen van Toon en Toon tot rust laten komen, kon mij gewoon niet voorstellen dat een gewone temperatuur meting iets met inkeren van Toon te maken had.
Maar Brandje het lijkt er toch een beetje op dat die opmerking wel degelijk op waarheid berust is.
Tot dusver ook bedankt voor het meedenken Brandje.

Fingers crossed zal maar zeggen, ga vanmiddag weer kijken en dan wellicht het ticket sluiten..

Graag gedaan!
Fijn dat je me toch op waarde kan inschatten...........

P.s. ik vertel hier altijd de waarheid:P
Badge
In het begin toen ik pas op het forum kwam omdat wij best wel ook problemen hadden werd ik ook direct benaderd door Brandje met allerlei vragen over instellingen die hij wilde weten toen dacht ik ook wie is dat.
Maar door zijn doorvragen en de doorverwijzing naar een moderator ben ik uiteindelijk heel goed geholpen.
Bij deze mijn dank nog hiervoor
Het inlezen van de temp na een reset is nu ook voor mij wat duidelijker geworden want ook ik heb zitten klooien met de temperatuur correctie en als je dit weet kijk je er toch anders tegen aan.
Ik denk dat je het nu wel weet hè?
Gewoon maar een forumlid wat ivm zijn passie voor Toon met jullie meedenkt...........:D
Duimpje verdiend!
Reputatie 7
Badge +7
Ohja Jvdl,

Ga toch ook nog wat proberen met Convector instelling.

Wat doet Toon daar dan precies mee, met zoveel graden per uur verwarmen met bv 55 graden?

je kan dan de temperatuur hoger instellen en het aantal graden per uur opwarming instellen.
dus je convector kan dan meer warmte afgeven in een bepaalde tijd

mits hij deze warmte kwijt kan ( dus voldoende lucht stroming)

als het goed is moeten er ook gegevens op je convector staan
mahja hoe kun je dat zien , op de kop in de put:)

je kan dan de temperatuur hoger instellen en het aantal graden per uur opwarming instellen.
dus je convector kan dan meer warmte afgeven in een bepaalde tijd

Let op hè Jan, bij die instelling (convector) heb je niet de vrijheid om het aantal grd per uur te kiezen!
vrienden van Toon,

Helaas was de pret van korte duur want Toon is weer volledig van slag en geeft weer onverklaarbare temperatuur verschillen. Nadat ik afgelopen week de softwarebeheerders van foto's van mijn situatie gestuurd heb, hebben zij mijn probleem volledig erkent en weten zij niet hoe dat komt. Het ligt nu serieus bij de software makers en verwachten dat het een bug is in de software waar waarschijnlijk een software update voor komt.
Begrijp alleen nog steeds niet dat ik dit alleen heb terwijl er al meer mensen 3.2.10 versie draaien.
Volgens Helpdesk zijn in het verleden al vaker software updates geweest die niet voor alle Toon's golden.
We gaan het zien, voorlopig red ik mij wel met Toon

Vr Gr
Edwin
Graag ontvang ik de laatste release. Ik zou namelijk graag mijn rookmelder willen koppelen.
Klinkt erg goed.
Heb sinds Maandag ook de toon en verbaasde me dat ik nog versie 2.10.15 heb.
Ik zou graag de nieuwe update willen.
Reputatie 4
Badge
@dany87 en F. Schaap, ik heb jullie de update reeds toegestuurd.

Groet Martijn
Bedankt.
Ik ga hem vanavond gelijk installeren.
Mvg
Bij deze ook graag een update van Toon naar de nieuwste versie. Ik heb nog 2.10.15 en wil graag de rookmelder verbinden...
Reputatie 4
Badge +4
@rfidder,

Welkom op de Community!

Ik heb de nieuwe software aan je toegewezen. Zodra je de update hebt uitgevoerd, kan je de rookmelder aan Toon verbinden.
Dank voor de snelle reactie!

Zonet de update naar 3.2.14 uitgevoerd en wat een verschil met versie 2.10.15.

Het reageert sneller, interface is mooier, plus de externe zaken (slimme stekkers, Hue, etc) zijn veel beter te bedienen en in te stellen.
De Hue scenes zijn nu ook bedienbaar, deze waren er eerst niet.
Ik ben er erg blij mee!
hoe krijg ik de nieuwe update, gisteren is toon geïnstalleerd maar heeft nog de oude versie 2.10.15,
effe geduld hebben?