Toon release 3.2 | Eneco Community

Toon release 3.2

• 18 november 2015
  • 303 reacties
  • 10205 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Beste forumleden,

We hebben goed nieuws voor Zon op Toon klanten: vanaf vandaag is de 3.2 software-update beschikbaar!
Deze update is groter dan normaal, het volledige schermdesign is namelijk vernieuwd.
Toon wordt hiermee persoonlijker: je kunt nu bijvoorbeeld jouw eigen homescherm samenstellen.

Het voelt bijna alsof je een nieuwe Toon hebt. Ook kun je na deze update gebruik maken van de Rookmelder op Toon.
Hiermee koppel je Toon aan slimme rookmelders. Een uitgebreide beschrijving en uitleg over de aanpassingen volgen later in de bijbehorende release-notes op Toon Support.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn over deze update, dan vernemen we het graag.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

303 Reacties

Hoi Eva,

Bedankt voor deze fijne verrassing! Inderdaad menige Toon Zon gebruiker zal verwonderd staan.
De update geeft een hele nieuwe dimensie aan je Toon.

Prachtig zijn de Zon mogelijkheden; ik ben er erg blij mee!

Een compliment gaat wat mij betreft ook uit naar onze veldtesters!
Misschien is door inschakeling van hen deze versie wel versneld.....

Nu is eindelijk het lange wachten beloond, want alle data, die ik sinds juli 2015 met Toon Zon versie 2.10.12 had opgebouwd is nu volledig geïntregeerd in deze versie 3.2.10!

Erg fijn is de tegel "Zonnepanelen" met in 1 keer een overzicht qua levering en teruglevering en totale levering!

Opvallend was dat na de opstart de temperatuur op Toon ongeveer 1 graad hoger in kwam; dit in tegen stelling tot andere versies waar meestal Toon 2 grd lager inkomt na een harde reset.

Ik heb tot nu toe geen vreemde zaken waargenomen!
Reputatie 3
Badge
Krijgen mensen zonder zon op toon deze update naar 3.2 ook 9f zijn er verder geen wijzigingen na de 3.1.22?
Mooi, kunt u hem voor mij doorpushen? of toekennen? alstublieft, ik heb het al een paar keer gevraagd in een ander topic maar zonder succes ik hoop dat het nu wel lukt. Ik zit nog te wachten op de rookmelder maar krijg de code binnenkort hoop ik.
Krijgen mensen zonder zon op toon deze update naar 3.2 ook 9f zijn er verder geen wijzigingen na de 3.1.22?

Het is een reguliere update, met inderdaad als speerpunt Toon Zon, maar uiteraard krijgt iedere Toon gebruiker deze update automatisch.
Alleen zal net als vroeger de uitrol in groepen gaan.
Reputatie 5
Badge +3
Dat klinkt goed.
Kunnen jullie de update voor mij klaarzetten?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Eva,

Bedankt voor deze fijne verrassing! Inderdaad menige Toon Zon gebruiker zal verwonderd staan.
De update geeft een hele nieuwe dimensie aan je Toon.

Prachtig zijn de Zon mogelijkheden; ik ben er erg blij mee!

Een compliment gaat wat mij betreft ook uit naar onze veldtesters!
Misschien is door inschakeling van hen deze versie wel versneld.....

Nu is eindelijk het lange wachten beloond, want alle data, die ik sinds juli 2015 met Toon Zon versie 2.10.12 had opgebouwd is nu volledig geïntregeerd in deze versie 3.2.10!

Erg fijn is de tegel "Zonnepanelen" met in 1 keer een overzicht qua levering en teruglevering en totale levering!

Opvallend was dat na de opstart de temperatuur op Toon ongeveer 1 graad hoger in kwam; dit in tegen stelling tot andere versies waar meestal Toon 2 grd lager inkomt na een harde reset.

Ik heb tot nu toe geen vreemde zaken waargenomen!

Hoi Ton,

Veel plezier met 3.2.9!

Ben benieuwd of je nog bepaalde zaken tegen komt.
Volgens mijn mening is het een zeer stabiele versie geworden.
Ik ben tenminste geen rare dingen meer tegen gekomen.
Hoi Harro,

Nee geen 3.2.9! Het is inmiddels al weer 3.2.10

Heerlijk om alle oude data weer onder de nieuwe versie beschikbaar te hebben.
Ik ervaar de versie als heel stabiel. Ik heb geen vreemde zaken kunnen vinden.
De nieuwe tegels voor Toon Zon vind ik erg prettig!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ton,

Kijk aan! Alweer versie 2.3.10!
Het loopt lekker snel, en de tegels daar ben ik ook héél tevreden over.
Was eerst wel even wennen, maar na de diverse testversies ben ik er wel in thuis.
Het heeft even geduurd eer de versie 3.2 Toon met Zon live kwam.
Maar ik ben er heilig van overtuigt dat het lange wachten het waard is geweest!
Hoi Ton,

Kijk aan! Alweer versie 2.3.10!
Het loopt lekker snel, en de tegels daar ben ik ook héél tevreden over.
Was eerst wel even wennen, maar na de diverse testversies ben ik er wel in thuis.
Het heeft even geduurd eer de versie 3.2 Toon met Zon live kwam.
Maar ik ben er heilig van overtuigt dat het lange wachten het waard is geweest!

Ik maakte even een fout en heb dat inmiddels gewijzigd.
De versie is dus 3.2.10

In mijn 1e bericht na het openingsbericht van Eva heb ik dus wel het juiste versienr genoemd: versie 3.2.10.
Reputatie 5
Badge +5
Ach, foutje is snel gemaakt.
Het was mij nog niet eens opgevallen.
Je moet echter je handtekening noch wel even aanpassen.
Of ben je zo onder de indruk van de nieuwe release?:P
Ach, foutje is snel gemaakt.
Het was mij nog niet eens opgevallen.
Je moet echter je handtekening noch wel even aanpassen.
Of ben je zo onder de indruk van de nieuwe release?:P

Heel goed van jou!
Door alle drukte dat vergeten! Ja ik was wel onder de indruk; niet zo zeer van versie 3, want daar had ik een jaar geleden op de Hackathondag al meegespeeld, maar van de integratie Toon Zon op versie 3!!

Ga ik meteen ff profiel wijzigen!
Zouden jullie de update voor mij ook klaar willen zetten?

Dankjewel
Reputatie 4
Badge +4
Graag ook de update voor mij? Is het probleem met schakelen tussen 23.30 uur en 00.00 uur meegenomen? Dit vind ik super irritant.

Alvast bedankt.

ppj
Reputatie 5
Badge +5
Nee, dit is niet meegenomen in de nieuwe release.
Je kunt op de volgende dag wel een periode toevoegen.
Maar tussen 23.30 en 0.00 niet.
Puntje voor de toekomst toch wel, of vroeger naar bed?:(
Reputatie 5
Badge +5
Ik heb deze vraag even voor je uitgezet.
Graag ook de update voor mij? Is het probleem met schakelen tussen 23.30 uur en 00.00 uur meegenomen? Dit vind ik super irritant.

Alvast bedankt.

ppj

Het staat ook niet in het openingsbericht van Eva genoemd; 't zal dus ongetwijfeld doorgeschoven zijn.
Badge +1
Alle Toon zon bezitters "proficiat" met de door jullie zolang gehoopte update, het is geweldig wat een positieve berichten ik in deze thread lees, ik heb dan wel geen zon , maar ik geniet met jullie mee 🆒
Maar het is niet alleen Toon Zon maar ook kunnen de Toon Zon gebruikers nu pad een of meerdere rookmelders aansluiten.

En de volgende zeer grote wens is er ook:

We willen scenes hebben op onze reeds in september 2014 gekochte Slimme Stekkers.
Badge
Hierbij ook een verzoek van mij voor het klaar zetten van de update naar 3.2.10
Badge
Goed nieuws. Zojuist gekeken, kan nog geen update draaien.
Verzoek om voor mij ook de update klaar te zetten.
Reputatie 5
Badge +3
Update geeft een snellere Toon met flexibel in te stellen schermen.
Ziet er goed uit!!
Badge
Graag voor mij ook de update 3.2 bij voorbaat dank
Graag ook voor mij de update ivm Toon Zon.
Reputatie 4
Badge +4
Nee, dit is niet meegenomen in de nieuwe release.
Je kunt op de volgende dag wel een periode toevoegen.
Maar tussen 23.30 en 0.00 niet.
Puntje voor de toekomst toch wel, of vroeger naar bed?:(

Tsja, laat ik voorop stellen dat ik blij ben voor alle collega's met zonnepanelen, dat de opbrengst hiervan nu eindelijk geregistreerd wordt in Toon.

Tegelijkertijd constateer ik dat voor een aantal andere bekende problemen ( schakelmoment 23.30-00.00 uur, de grafische weergave gasverbruik per uur en de scenes voor de slimme stekkers) nog steeds geen oplossing is geïmplementeerd of wordt aangegeven wanneer dit gaat gebeuren.

Ik heb zelf een ICT-achtergrond en heb al eerder aangegeven dat Quby kennelijk niet over voldoende expertise beschikt om het product Toon goed weg te zetten. Ik zie dit een Philips, Honeywell of Siemens niet doen (zo lang nodig hebben om een aantal oplossingen voor problemen/uitbreidingen te realiseren).

Dus ook een foute keuze van Eneco om met dit bedrijf door te gaan/ het over te nemen!

ppj
Badge

Ik moest de temperatuur met 6 graden in de min aanpassen t.o.v. de stand zoals deze was vóór deze update zodat TOON niet de hele dag gaat stoken. Ik hou dit nog even streng in de gaten.

Tevens schakelt het programma van 'thuis' naar 'slapen' als het scherm in de dimstand gaat.

Mijn slimme stekkers werden niet meer gevonden en koppelen lukt tot op heden niet meer.

In het MENU...als ik op een willekeurige snelkoppeling klik dan kom ik steeds weer terug in het hoofdscherm.

Hmm...Eens kijken...tegels zonnepanelen...geen gegevens terwijl ik online gewoon de panelen kan uitlezen.

Hier is de update verre van stabiel. Helaas te vroeg een upgrade gedaan.