Toon registreert tijdens zonuren niets meer | Eneco Community
beantwoord

Toon registreert tijdens zonuren niets meer

• 29 juli 2019
  • 9 reacties
  • 223 Bekeken

Als mijn zonnepanelen aangaan registreert Toon niets meer, als de zonnepanelen uit gaan zie ik wel mijn energieverbruik maar verder niets. Weet iemand wat ik moet doen.
icon

Beste antwoord door Brandje 29 juli 2019, 19:57

Kijk die controle dat bedoelde ik dus eerder en vandaar mijn vragen daaromtrent.
Als het blauwe licht van de sensor blijft knipperen, dan “pakt” de sensor niet de frequentie/knipperen van het rode ledje.
Als dat wel lukt stopt het blauwe knipperen namelijk.

Vrijwel altijd dient er dan met nieuwe fixatie stickers een herpositionering van de sensorhouder plaats te vinden.
Bekijk origineel

9 Reacties

Hoi Marco,

Ik ga er van uit dat je op je Toon de uitbreiding Zon op Toon hebt.
Zo niet, dan zie je idd als je PV teruglevert geen verbruik van stroom op je Toon®️.

Heb je wel Zon op Toon, dan is meestal even enkele tellen je meetmodule in de meterkast uit het stopcontact halen voldoende.

Knippert het ledje op de kWh-verbruiksmeter in je meterkast wel, als bewijs dat je opwek/productie hebt?
Ik heb inderdaad de Zon op Toon uitbreiding. Stekker heb ik er heel wat malen uitgehaald op aanraden van Toon medewerker, bel namelijk al uren met ze. Niemand bij Toon kan me helpen en zeggen dan na 3 kwartier dat ze het ook niet meer weten
Oké duidelijk.

Knippert het ledje van je kWh verbruiksmeter als bewijs dat je PV stroom opwekt?
Heb je een plaksensor, zie je blauw licht uit de sensor komen?
Reputatie 6
Badge +2
@marcovdstelt

Welkom op het forum. Ik snap dat je graag het inzicht wilt hebben in je zonnepanelen. Zeker nu in de zomer.
Voeg even je klantnummer toe aan je profiel. Dan kijk ik graag voor je verder. Zet ook gelijk even de externe toegang aan via Menu - Toon support - Externe toegang AAN.

Groeten Chantal
Klantnummer xxxxxx (verwijdert door moderator)
en toon support staat aan
hij zegt hele dag Sensoren worden ingeregeld
Reputatie 6
Badge +1
@marcovdstelt

Bedankt voor het aanzetten van de Support. Ik heb je klantnummer in je profiel gezet en uit jouw reactie verwijdert. Er is inderdaad sinds juni geen opwek zichtbaar in Toon. Heb je gecontroleerd of de sensor blauw licht geeft zoals @Brandje adviseerde? Heb je een plaksensor? Controleer dan ook of deze goed vastzit. Als deze namelijk loslaat of verschuift kan er niets gemeten worden.

Groeten, Tina
Ja rood licht brand langzaam, blauw licht knippert snel. Op toon zien je de tekst sensoren worden ingeregeld, maar er gebeurt verder niets
Reputatie 6
Badge +1
@marcovdstelt

Heb je ook gecontroleerd of de sensor goed vastzit op de kWh verbruiksmeter? Zit het oogje van de sensorhouder ook op de goede plek? Zo niet probeer deze beter op de meter te plaatsen. Ik zag dat mijn collega al fixatiestickers voor je besteld heeft

Het probleem kan ook in de sensor zelf zitten. Haal deze van de kWh verbruiksmeter of haal het stekkertje uit de sensor. Hierna herstart je de meetmodule door deze kort van de stroom af te halen. Steek het stekkertje weer in de sensor en plaats de sensor weer terug in de houder en wacht tot de blauwe led uitgaat.

In dit topic is een zelfde soort storing ook goed opgelost. Misschien heb je hier wat aan.

Groeten, Tina
Kijk die controle dat bedoelde ik dus eerder en vandaar mijn vragen daaromtrent.
Als het blauwe licht van de sensor blijft knipperen, dan “pakt” de sensor niet de frequentie/knipperen van het rode ledje.
Als dat wel lukt stopt het blauwe knipperen namelijk.

Vrijwel altijd dient er dan met nieuwe fixatie stickers een herpositionering van de sensorhouder plaats te vinden.

Reageer