Toon opnieuw laten inleren | Eneco Community

Toon opnieuw laten inleren

• 24 september 2017
  • 24 reacties
  • 956 Bekeken

Kan ik Toon de ruimte opnieuw laten inleren, ik heb namelijk nieuwe radiatoren gekregen en daarbij is het vermogen van de radiatoren verdrievoudigt.
Als de kachel nu aanslaat is het binnen 15 minuten warm en voor die tijd deed hij er 2 uur over.
Hij stookt nu dus veel en veel te vroeg, kan ik dus ergens regelen dat hij zichzelf opnieuw gaat inleren.

24 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
@frank5: Je zou ook de maximale opwarmsnelheid via toon terug kunnen schroeven:

Menu->instellingen->Verwarming->Verwarmingsinstallatie->Handmatig->[kies max aanvoertemperatuur en opwarmsnelheid]. Als je veel overshoot hebt zou je kunnen kiezen om de opwarmsnelheid terug te brengen naar 1 of 2 graden per uur, en/of de maximale keteltemperatuur verlagen naar bijv 65-70 graden.

Uiteindelijk is een thermostaat gewoon een regelaar voor de ketel, als die veel overshoot heeft, is het verstandig om de regelactie (is max opwarming per uur) wat af te zwakken.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Ajram,

Welkom op het het Toon forum. Kun je via Menu-Toon Support de externe toegang klantenservice aanzetten? Dan gaan we ermee aan de slag voor je.

Groet,

Folkert
Hallo, toegang staat aan, klant nr heb ik toegevoegd.
Dit zal ik onthouden, maar laat hem toch maar inleren vanaf 0
Reputatie 6
Badge +2
Gaat waarschijnlijk niet veel helpen, de regelkarakteristiek van toon verandert meer door de instellingen te veranderen dan door de autotuning opnieuw te starten. Overigens is die autotuning een continu proces, dus opnieuw beginnen heeft in 't algemeen niet zoveel zin. In uitzonderlijke gevallen kan de autotuning zichzelf naar een (software)limiet sturen en er verder niet meer uitkomen, zodat je verwarming echt raar gedrag gaat vertonen. Is bij mij een keer gebeurd. Dan is opnieuw beginnen zinvol.
En toch blijf ik het vreemd vinden dat ik voorheen geen overshoot had en nu wel, wat mijn inziens niet als zelflerend kan worden beschouwd. maar ik begrijp dat ik de toegang weer dicht kan zetten want niemand gaat hem resetten ?
Reputatie 7
Badge +6
@frank5

Ik doe een verzoek aan de softwarebeheerders om je Toon opnieuw in te laten leren. Er moet dan wel opnieuw een programma ingesteld worden.
Ok bedankt ik wacht af
Hoi enig idee wanneer dit is ivm de externe toegang
Reputatie 4
Badge
@frank5

Graag de externe toegang nu aan zetten zodat de softwarebeheerders aan de slag kunnen. Als ik een reactie krijg laat ik het je weten en mag je de externe toegang weer uitzetten.

Groet, Emel
Goedemorgen, toegang staat nu aan. Groeten Frank
Hoi, ik zie dat het nog niet is gebeurd, kan iemand assisteren?
Reputatie 6
Badge +1
@frank5

Het advies vanuit de softwarebeheerders is om het programma komende week aan te houden zonder handmatige aanpassingen. Het stoken lijkt zich te verbeteren ten opzichte van vorige week. We ontvangen graag een update over een week.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +6
@frank5

Gaat het nu beter, of ervaar je nog steeds problemen hiermee?
Hoi het lijkt nu enigszins te verbeteren, overshoot is nu nog 0,5 graad.
Reputatie 6
Badge
Hoi @frank5

Dat is inderdaad een aardige verbetering. Blijf het vooral in de gaten houden en we horen het graag als de situatie veranderd.

Groet. Urgel
Zelf het echte inleren opnieuw starten kan niet. Dat kan alleen Eneco op afstand.
Je bent dan ook je ingestelde programma instellingen kwijt.

Het normale inleren is een continue proces. Dus je zou het een paar dagen kunnen aanzien en bv de aanvoertemperatuur ook verlagen.
Bv nu is 50 grd voldoende.
Hoi, ik heb de support open gezet, had nog even gewacht maar de tweede nieuwe hoog capaciteit radiator is nou ook geplaatst, wel een rib uit mijn lijf maat hoop nu op lagere stookkosten?
Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +6
@Ajram

Dank voor je bericht, ik heb de softwarebeheerders gevraagd je Toon opnieuw in te laten leren. Dit betekent wel dat je hierna je programma opnieuw moet instellen.
Thanks, het is zo te zien gebeurd,?
Mijn situatie is dusdanig veranderd dat ik daarom mijn toon opnieuw wil laten inleren.
ketel is omgebouwd naar opentherm(dmv chip) en door het gehele huis nieuwe radiatoren met dubbele capaciteit als voorheen. Heb deze situatie nu ruim 2 weken maar heb nog steeds een overschoot van 1.5 / 2 graden, zal vanavond de externe toegang open zetten, kan iemand de softwarebeheerders vragen om mijn toon te resetten? BVD Frank
Reputatie 6
Badge +1
Beste @frank5

Welkom op het forum! Als vanavond de toegang open staat, laat het dan even weten. We hebben ook je klantnummer nodig. Deze kan je toevoegen aan je profiel.

Groeten Chantal
Beste @frank5

Welkom op het forum! Als vanavond de toegang open staat, laat het dan even weten. We hebben ook je klantnummer nodig. Deze kan je toevoegen aan je profiel.

Groeten Chantal

Hoi Chantal, bedankt voor je snelle reactie. Waar moet ik precies mijn klant nr toevoegen? Groeten Frank
Reputatie 6
Badge +1
@frank5

Klik op je profiel rechts in de hoek (naast Start een topic). Dan ga je naar instellingen. Bovenin zie je : Klantnummer (optioneel, privé) staan. Daar kan je je klantnummer invullen. Alleen moderators en jijzelf kunnen dit zien.

Groeten Chantal

Reageer