Toon op tablet | Eneco Community
beantwoord

Toon op tablet

• 2 december 2015
  • 14 reacties
  • 476 Bekeken

Heb bijna 1 week Toon via Eneco in huis, heb toon app voor telefoon geinstalleerd (android) die doet het goed,
Vandaag Toon op Tablet geinstalleerd, (ook android) inloggen gaat goed, daarna worden gegevens bijgewerkt en komt de foutmelding:
Er is een onbekende fout opgetreden
Er is een probleem opgetreden met de RRD gegevens

Bekend probleem ?
icon

Beste antwoord door joost56 23 december 2015, 15:18

Bedankt voor de snelle service Folkert, het werkt nu goed.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste A.A, Vivie,

Welkom bij de community. Ik heb het een keer eerder gezien bij een klant, waarbij de zon module nog geplaatst moest worden, is dat bij jouw ook het geval?

Groet,

Folkert
Klopt deels ze moeten nog terugkomen de meter die de opgewekte zonne-energie moet door geven werkte nog niet daar komen ze nog een keer voor terug, ik vond het wel vreemd, omdat de telefoon app het wel doet
Reputatie 4
Badge +4
@A.A. Vivie,

Het probleem wordt opgelost zodra de de installatie van Toon Zon is voltooid.
@EvavdZ:
Misschien beter om de app in dat geval dan een nette foutmelding te laten geven, ik zit zelf in de Software ontwikkeling, dit soort vage meldingen aan de eindgebruiker moeten ten alle tijden voorkomen worden.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb dit probleem ook (op de tab, niet op de telefoon gelukkig), klinkt mij ook erg vreemd in de oren. Eigenlijk zeggen jullie "ja nu heb je toon zon aangevraagd en kan je een maand niet toon op tablet gebruiken"? Als het nou de volgende dag geïnstalleerd is ala maar ik wacht al 2,5week op een belletje om überhaupt een afspraak te maken.
Reputatie 4
Badge +4
@A.A. Vivie,

Omdat het om een bug gaat is hier geen standaard foutmelding aan gekoppeld. Ik ben het met je eens dat een nette foutmelding handig zou zijn. Ik geef dit door als verbeterpunt.
Reputatie 4
Badge +4
@Mattie,

Het is een bug in de app die wij liever ook zien verdwijnen, er wordt aan gewerkt. Het is dus niet onze bedoeling geweest om Toon Zon gebruikers bewust tijdelijk geen gebruik te kunnen laten maken van de app. Om een afspraak te maken voor de installatie van Toon Zon kan je bellen met ons installatiebedrijf, je bereikt ze op het telefoonnummer 088 - 200 0170.
De monteur komt nog een keer langs als het goed is hij vond onze installatie een bijzondere, en wilde graag weten waarom de stroommeter in ons geval niet werkt.
Dus dat komt goed en anders bel ik nog een keer.
Reputatie 2
Badge +1
@Mattie,

Het is een bug in de app die wij liever ook zien verdwijnen, er wordt aan gewerkt. Het is dus niet onze bedoeling geweest om Toon Zon gebruikers bewust tijdelijk geen gebruik te kunnen laten maken van de app. Om een afspraak te maken voor de installatie van Toon Zon kan je bellen met ons installatiebedrijf, je bereikt ze op het telefoonnummer 088 - 200 0170.

Ok duidelijk, ik dacht te begrijpen "we zorgen dat er een correcte foutmelding komt" en niet zozeer "we lossen het probleem op waardoor die foutmelding komt". Helemaal prima dus :)

Wat betreft Toon zon, ik wist niet dat ik zelf kan (moet?) bellen. In de 1e mail stond "binnen 2wk nemen we contact op" en toen ik het vorige week nagevraagd had was er wat "vertraging" ontstaan. Maar dan bel ik morgen zelf even, geen probleem!
Reputatie 2
Badge +1
Zojuist gebeld en a.s. maandag komen ze al de installatie doen! Beetje vreemd dat ik er zelf voor moet bellen maar complimenten dat het dan wel weer zo snel kan 😃
Reputatie 4
Badge
Fijn om te lezen Mattie.

Groet Martijn
Ook ik krijg de melding "probleem met RRD gegevens" heb echter geen zon module aangevraagd, heb wel zonnepanelen.
Wat kan ik doen?
Reputatie 7
Badge +6
@joost56

Welom op de community. Ik zie dat er iets niet helemaal goed staat aan onze kant dit heb ik voor je aangepast. Kun je de Toon een reset geven? Ik hoor graag of dit het probleem oplost.

Groet,

Folkert
Bedankt voor de snelle service Folkert, het werkt nu goed.