beantwoord

Toon op Intergas Extreme 36

Reputatie 1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 7 reacties
Ik heb het forum redelijk doorgespit, maar ik kom niet echt een antwoord tegen op mijn vraag? Ik ben een redelijke leek, maar ga het toch proberen:

Ik heb een intergas extreme 36 ketel met 2 thermostaten.
1 in de woonkamer en 1 op de eerste verdieping.
De woonkamer is voorzien van een vloerverwarming zonder eigen pomp.

We willen graag TOON, maar bij het telefonisch aanmelden bleek dit niet te mogelijk volgens de medewerker aan de telefoon. Uiteraard ben ik gaan spitten op het internet. Er zijn wel mogelijkheden, maar dan moet je met kleppen werken? En hier gaat het mis, dat gaat mijn kennis te boven.
De installateur kan me ook niet helpen. Ik hoop dat iemand hier me kan helpen,
Zodat ik de installateur kan vertellen wat hij moet aanleggen.

Oh ja, ik zag wel een honywell klep (grijs kastje op de leiding?) onder mijn cv ketel hangen. En ik las in de installatiehandleiding dat er 2 aparte ingangen voor thermostaten zijn. en zone instellingen of groepen te maken zijn (met kleppen)

Beetje warrig verhaal misschien, maar ik hoop dat iemand dit op wil pakken, zodat ook wij weer TOON in huis kunnen halen. We waren echt super tevreden gebruikers (in ons oude huis hadden we ook TOON).

gr. Demeck
icon

Beste antwoord door Berny 23 juli 2018, 22:30

Ik ben mee eens dat de aanvoer al gesplitst is in 2 zones met de klep na de eerste Tstuk. Ik zou dan verder niks veranderen, Toon erbij plaatsen en kijken als de klep bediend wordt bij de juiste thermostaat T1 of T2. Waarschijnlijk moet je nog iets in de parameters van de ketel veranderen voor 2 thermostaten.
Aanvoer op 50, warmwater op 55 en warmhoudfunctie Off.
Wat @Commandeur zegt is wel waar, dit is niet echt een zoneregeling systeem waar je per vertrek kan regelen. Hij verwarmt alles of alleen wat achter de klep zit. Toch beter dan steeds het hele cv systeem onnodig op te warmen.