Toon nu ook beschikbaar in Domoticz :) | Eneco Community

Toon nu ook beschikbaar in Domoticz :)

Reputatie 3
Badge
  • Kind aan huis (level 12)
  • 84 reacties
Hallo all, sinds vandaag is Toon nu ook uit te lezen vanuit Domoticz (opensource domotica systeem).

O.a. de temperatuur (huidig en ingesteld), gas verbruik en energie verbruik is allemaal te koppelen en in te lezen met domoticz. Even de laatste beta installeren en go go go :)

domoticz.com

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

82 Reacties

Ik heb Toon voor domoticz geinstalleerd, en hij wil koppelen met een usb1 van mijn Raspberry PI , moet toon dan hardwarematig gekoppeld worden?

mvg Ruud
Reputatie 3
Badge
Nee je hoeft niks te koppelen, dat loopt via internet.

Eerst zorgen dat je de laatste nieuwe beta hebt, 1.1.862.
Daarna naar Setup > Hardware. Onderin Toon Thermostat, je gebruikersnaam en wachtwoord en dan add.
Daarna naar Setup > Devices. Hier zie je 4x iets van Toon staan (Gas, Energie, Temperatuur en Programma) deze allen toevoegen (groene pijltje induwen).

Als dat gedaan is vind je de onderdelen terug onder Temperature en Utility.
Heb ik dan geen probleem met mijn p1 adapter die op de usb 1 poort van de pi zit?
Reputatie 3
Badge
Nee hoor, werkt gewoon naast elkaar 🙂
Het Werkt:-)
Kan ik eindelijk Toon via een omweg aan mij Fibaro Hc2 knopen
Hoop echter dat het nog een keer directer kan ,intern via ip.

Groet Ruud

ps las laatst dat eneco energie plugs gaat uitbrengen ( Fibaro) dus misschien later intergratie met Hc2 ?

ps las laatst dat eneco energie plugs gaat uitbrengen ( Fibaro) dus misschien later intergratie met Hc2 ?

Klopt Eneco start half augustus met de verkoop van slimme stekkers!
Reputatie 4
Badge
Hallo all, sinds vandaag is Toon nu ook uit te lezen vanuit Domoticz (opensource domotica systeem).

Klinkt leuk, ga ik dadelijk gelijk eens proberen.
Werkt top!
Toegwvoegd zoals omschreven maar helaas geen 4 opties bij devices. Iemand een idee?
Toegwvoegd zoals omschreven maar helaas geen 4 opties bij devices. Iemand een idee?. het werkt inmiddels meer dan naar behoren!
Reputatie 3
Badge
top programma 😃
Reputatie 2
Badge
Ik heb in mijn kerstvakantie ook maar eens een Domoticz systeem opgezet.
En inderdaad, top programma!.
Vooral grappig om te zien dat Domoticz op 0,1 graad nauwkeurig Toon kan uitlezen!
Grafieken van het verbruik en temperatuurverloop zijn daardoor nauwkeuriger af te lezen dan op Toon zelf.
Ik heb ook al mijn Hue lampen toegevoegd in Domoticz. Ook dat werkt een stuk eenvoudiger dan op Toon zelf. Ideaal dat mijn lampen nu automatisch inschakelen bij zonsondergang!
Reputatie 3
Badge +2
Inmiddels ben ik ook aan het werk met Domoticz. Toon erop aangesloten en daarbij ook nog eens een input van PI direct op mijn raspberry PI (Splitted P1). Werkt perfect. Het gemak van Toon gecombineerd met de mogelijkheid van Scripting op Domoticz.
Reputatie 3
Badge
bernard, dat is exact hoe ik het ook heb, gewoon P1 splitten en dan eentje naar Toon en andere naar Domoticz, en domoticz meet in en uit.
Reputatie 3
Badge +2
Zit alleen 1 maar aan en dat word opgelost : de waarden via Toon worden anders opgeslagen dan de waarden via P1(USB).
Reputatie 3
Badge +2
Vandaag is er een nieuwe Beta van Domoticz uit. DIt system had al Toon Support maar nu kunnen ook de slimme stekkers in Toon worden bestuurd en gemonotord
Reputatie 4
Net de nieuwe Beta geïnstalleerd en het werkt idd top 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Bernard of Wiersma : op welk apparaat hebben jullie domoticz draaien, want ik heb nu via Synology NAS en zie daar niet de switches staan. Wel een apparaat lichting 2, maar heb geen idee wat die in of uitschakelt. Hulp is welkom
Reputatie 4
Ik maak gebruik van een Raspberry Pi met Razberry voor overige Z-wave schakelaars, brandmelders enz.
Na de update van Domoticz, Toon verwijderen en daarna weer toevoegen. Daarna waren bij mij de slimme stekkers zichtbaar.
Badge
Heb inmiddels ook Domoticz, is er een mogelijkheid om de temperatuur in te stellen via Domoticz?
Reputatie 4
Badge +1
Heb inmiddels ook Domoticz, is er een mogelijkheid om de temperatuur in te stellen via Domoticz?

Heb gisteren ook even (snel) Domoticz geinstalleer, om mee te spelen.
Je kunt de temperatuur instellen via het device 'Room Setpoint'.

Mooie van Domoticz is dat je je werkelijke termperatuur kunt monitoren, dat kan Toon zelf helaas (nog) niet weergeven. Ook is het mooi dat ik met Domoticz straks ook mijn zonnepanelen installatie kan uitlezen.
Moet Toon eigenlijk alleen nog netjes negatieve waardes gaan doen op het moment dat je teruglevert en dan heb ik geen Toon en Zon nodig a €99

Misschien dat ik nog wel een losse P1 data logger ga aanschaffen (goedkoper dan Toon en Zon), ben ik helemaal klaar.
Reputatie 4
Badge +1
Komt nog bij dat je vanuit Domoticz dus je Toon kunt aansturen.
Binnenkort maar eens kijken of ik een Geofencing systeem in elkaar kan zetten.

Als Eneco/Quby het maar niet zelf bouwt en de API maar niet vrijgegeven wordt probeer je andere methodes.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Wiersma. heb intussen ook met een Raperry Pi Domoticz geinstalleerd en de Figaro switches staan met een beta release inderdaad in beeld.
Echter alleen als on/off en geen energy indicatie. Herken je dat of moet ik dan een subswitch instellen.

Heeft iemand idee om de buitentemp, die Toon laat zien, ook in het dashboard te krijgen?
Reputatie 4
Badge +1

Heeft iemand idee om de buitentemp, die Toon laat zien, ook in het dashboard te krijgen?

Je kunt een 'Forecast IO (Weather Lookup)' toevoegen als Hardware.
Wel even een API Key aanvragen

Vervolgens zou je het 'Weather' of 'Wind' device van Forecast IO kunnen gebruiken als buiten temperatuur.
Aanvullende informatie.

In mijn geval werkte het niet, maar ik was verhuisd en had de Toon op het oude adres laten hangen.
Deze stond nog wel aan mijn account, eneco gemaild om deze te laten ontkoppelen.

En via de app onze 'nieuwe' Toon als default gemarkeerd.

Volgende dag werkte Toon wél in Domoticz. (Default actie was mss ook al voldoende)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen