Toon niet geschikt | Eneco Community
vraag

Toon niet geschikt

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
1-10-2015 was mijn contract afgelopen. Dan verwacht ik dat er bericht komt. Niet dus. Ik ga bellen, en ja er is een fantastisch 3 jarig contract met gratis TOON van 200 euro en gratis installatie van 75 euro. Dat lijkt mij wel wat dus ik ga in op het aanbod. Alles wordt doorgenomen en dan: Ik heb een paar vragen. Is uw meterkast binnen of buiten. Buiten in de hal van ons appartement 11 hoog. Inpandig maar de deur zit op de hal. Dan kan het niet, zegt overigens de aardige mevrouw die ik aan de telefoon heb. Niet? vraag ik nog, nee de signalen van de wifi gaan niet door de muren. Oh wat is dat jammer. Krijg ik nu €275,- korting, nee helaas ik kan u noteren voor 4 vrijkaartjes Diergaarde Blijdorp of een VVV kadobon van 30 euro. Ik zeg nog eens dat ik pas nog geweest ben in de dierentuin van de RABO voor 2 euro maar helaas een ander aanbod is er niet.......Dat is toch veel en veel te mager. En ik geloof niet dat en wifi signaal niet door de muur heen gaat. Als
een woning begane grond is en de meterkast zit voorin bij de voordeur en de thermostaat in de woonkamer dan zitten daar toch ook muren tussen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

15 Reacties

Eén van de installatie-eisen is dat Toon binnen de eigen muren van je woning/appartement gemonteerd MOET worden.

Als dat niet kan dan is het einde verhaal; meerdere malen hier op het forum behandeld!
Reputatie 4
Badge +4
@Mart in:

Heb je slimme meters? Zo ja, dan kan de kabel van de P1-poort gewoon verlengd worden naar de meteradapter in huis. Ik heb zelf een kabel van 20 meter tussen P1 en meteradapter en het werkt prima.

Dat van die 4 kaartjes ( Blijdorp) dat herken ik wel! Nieuwe klanten krijgen 190 euro korting bij een eenjarig contract! Nu snap ik best dat Eneco die 190 euro niet aan een bestaande klant gaat geven, maar tussen 4 kaartjes en 190 euro zit nog wel wat ruimte! Ik zit ook nog te wachten op een reactie/ beter aanbod!!

ppj
Beste Brandje, ik heb helemaal geen boodschap aan dat het "meerdere malen" is behandeld op de site.
Ik heb een probleem en dat plaats ik op het forum. Daarop staat het natuurlijk vrij om op te reageren maar afstraffen, van dat had je kunnen weten, is minder.

Eneco heeft niet de moeite genomen om te reageren. Ik moest opnieuw bellen en werd eigenlijk helemaal niet vriendelijk te woord gestaan. Daarop heb ik via de site op 15 oktober jl. een vraag gesteld, antwoord binnen 5 dagen.....het moet NOG komen.
Daarop heb ik besloten om het aangevraagde contract te herroepen en ik was er klaar mee. Ja en toen....Eneco wordt wakker en bellen "we hebben een NOG beter aanbod" Ja en dan denk ik nog beter laat maar zien en dan inderdaad iets beter het is een verschil van wel 15 euro per jaar. Maarrrr ik krijg ook 100 euro eenmalig bij een 3 jarig contract ter compensatie van TOON. Dat is natuurlijk nog maar het begin want TOON kost wel 275 euro dus er moet nog ruimte zijn. En als niet dan verdwijn ik na 42 jaar naar Energie direct. 1 jaar contract en 300 euro retour.

PPJ, lees je het ook?
mart in wrote:

Beste Brandje, ik heb helemaal geen boodschap aan dat het "meerdere malen" is behandeld op de site.
Ik heb een probleem en dat plaats ik op het forum. Daarop staat het natuurlijk vrij om op te reageren maar afstraffen, van dat had je kunnen weten, is minder.

Hoi mart in,

Bespeur ik enige irritatie; nergens voor nodig en afstraffen doen we(ik) hier niet! Hooguit een tip geven en verwijzen naar de zoekfunctie.

Niemand zal je hier verbieden een topic te starten/reacties te plaatsen; het is immers een openbaar forum..............

Je had het ook zo kunnen lezen: "omdat het meerdere keren op het forum is behandeld en men bij Eneco daar kennelijk niet van afwijkt, kan het dus niet........:P" Een bevestiging dus wat je al telefonisch had gehoord!

Ik reageer immers en leg uit hoe we op het forum daar eerder mee te maken hebben gehad.
De ervaring leert dat de zoekfunctie slecht wordt gebruikt namelijk. Vandaar mijn verwijzing daarna.

Helaas is Eneco niet zo gevoelig voor vele jaren klant; ik zelf zit er bijna 50 jaar; maar als je de bodem hebt bereikt wat kan tja dan houdt het toch op, dan wist ik het wel, dan naar Energie Direct wat je plan is.
De Toon is toch al niet meer interessant, toch........
ppj wrote:

@Mart in:

Heb je slimme meters? Zo ja, dan kan de kabel van de P1-poort gewoon verlengd worden naar de meteradapter in huis. Ik heb zelf een kabel van 20 meter tussen P1 en meteradapter en het werkt prima.

ppj

Hoi ppj,

Natuurlijk is dat een optie, maar de ts zit met een andere installatie-eis van Eneco en dat betreft een meterkast buiten de woning/appartement en uit eerdere situaties is gebleken dat ze Toon dan niet installeren.
Reputatie 4
Badge +4
@ Mart in

Ja ik snap je teleurstelling. Eneco heeft mij inmiddels ook al meerdere malen beloofd dat ze nog met een aanbieding zouden gaan komen. Helaas tot op heden hierover niets vernomen. Erg teleurstellend van Eneco, deze "klantenbenadering"!!!

Eneco heeft wel laten weten dat het inmiddels mogelijk is om een Toon-abonnement te hebben zonder energiecontract bij Eneco.

@ Brandje:

Ton, ik weet dat het standaardbeleid bij Eneco is om, bij een meterkast buiten de woning, geen Toon aan te bieden. In een aantal gevallen zal dit komen doordat de meteradapter ( bij analoge meters) in de kast te ver van de Toon verwijderd is, waardoor er geen verbinding kan worden gemaakt.

Bij slimme meters kun je de adapter gemakkelijk binnen plaatsen d.m.v. verlengen P1-kabel. Eneco zou in dit soort gevallen de Toon dan ook kunnen aanbieden. I.p.v. dus nooit bij een meter buiten de woning, alleen na overleg en indien technisch mogelijk. Via een aantal simpele vrgen aan de klant is dit van te voren te beoordelen.

ppj
ppj wrote:

@ Brandje:

Ton, ik weet dat het standaardbeleid bij Eneco is om, bij een meterkast buiten de woning, geen Toon aan te bieden. In een aantal gevallen zal dit komen doordat de meteradapter ( bij analoge meters) in de kast te ver van de Toon verwijderd is, waardoor er geen verbinding kan worden gemaakt.

Bij slimme meters kun je de adapter gemakkelijk binnen plaatsen d.m.v. verlengen P1-kabel. Eneco zou in dit soort gevallen de Toon dan ook kunnen aanbieden. I.p.v. dus nooit bij een meter buiten de woning, alleen na overleg en indien technisch mogelijk. Via een aantal simpele vragen aan de klant is dit van te voren te beoordelen.

ppj

Kijk ik zou het ook geheel anders opgelost hebben, maar ook ik weet niet of hij slimme meters heeft; ik zou Toon gewoon zelf kopen en de aansluiting zelf verzorgen en dan pas een abo aanvragen.
Opgelost toch.........
Ik ben nieuwsgierig of deze tip wel in goede aarde valt:P
Brandje, ben jij webmaster bij Eneco? Gisteren op TV "TOON nu voor iedereen!" Mooi niet dus. Mijn situatie is overduidelijk de meterkast is binnen mijn eigen muren en de deur tot de toegang is in de hal op de verdieping. Alleen de uitvraagprocedure van Eneco, het script, voorziet niet in deze situatie. Op de vraag is de meterkast binnen of buiten en het antwoord is buiten dan zegt het script kan niet. Overigens ben ik stom verbaasd dat Eneco nadat ik de eerder aangegane 3 jaarsovereenkomst annuleerde belde met we hebben een nog beter aanbod voor u. Nog beter...! ja en het scheelde € 17,- per jaar en eenmalig € 100,- korting. Maar geen TOON. En ja, ik kan goed lezen maar ik lees wat er staat en niet wat er had kunnen staan, zie je eerdere reactie. Nee ik heb geen slimme meters. Zojuist de meterstanden doorgegeven voor de jaarrekening. Een momen van overpei(ij)nzing. Ja het doet zeer maar Eneco laat mij geen keus. Overigens op mijn vraag via het contactformulier van 15 oktober jl. nooit antwoord gekregen. Ben ik toch gewoon klant en een gewone vraag gesteld.
Kennelijk weet je nog niet hoe het forum in elkaar zit, misschien moet je toch wat meer de zoekfunctie gebruiken. Dan zie je vanzelf wanneer er een moderator reageert.

Op het moment dat er binnen of buiten werd gevraagd had je misschien nog wat duidelijker je situatie uit moeten leggen.
Wij kennen hier, zoals ik eerder uitlegde, de standaard filter methode die Eneco hanteert.

Maar volgens mij is dat niet meer relevant, want je gaat toch shoppen of toch niet??

Overigens werkt een Toon ook zonder slimme meters maar dan KAN er een groter probleem ontstaan bij overbrugging grote afstanden met belemmeringen, indien zoals een ander forumlid meldde, de adapter verplaatst moet worden.
Bah, Brandje, we kennen hier (dus je bent Eneco). Met 15277 reacties van Brandje van de 71861 totaal reacties op de site met 5144 Topics en 9885 leden. De toon die je gebruikt is vals!
mart in wrote:

Bah, Brandje, we kennen hier (dus je bent Eneco). Met 15277 reacties van Brandje van de 71861 totaal reacties op de site met 5144 Topics en 9885 leden. De toon die je gebruikt is vals!

Ik moet wel lachen om jou en je reacties!
Misschien werd de toon (vind ik wel een leuke woordspeling) wel gezet na jouw 1e reactie, wat denk jij?
Soms komt iets bij een ander niet welgevallig over; dat is jammer dan; al mijn reacties gaan uit van goede bedoelingen en met respect!
Soms wordt de irritatie opgewekt omdat er een snoepje aan je voorbij gaat........
Reputatie 7
Badge +7
mart in wrote:

xxxxxxxxxx (dus je bent Eneco). Met xxxxx reacties van xxxx van de xxxx totaal reacties op de site met 5144 Topics en 9885 leden. De toon die je gebruikt is xxxx!

Beste @ mart in
even wat uitleggen :
@ Brandje voor de kenners onder ons gewoon Ton
maar daar zijn er meer van 🙂
is geen moderator , dit kun je zien naast zijn foto daar staat iets anders dan moderator
lees en kijk je verder op het forum dan staat bij sommige anderen naast het plaatje/foto moderator .
mss dat het nu duidelijk is ...

mvg,
jan
een forum lid.
Hoi Jan,

Ik denk dat het nog anders is. Toen hij dat dacht, heb ik 'm uiteraard naar het forum in z'n algemeenheid verwezen.
Toen werd hij pas "wakker" en dacht nu kan ik wel even wat getallen rondstrooien.
Ach hij doet maar.
Het snoepje gaat aan hem voorbij en ik heb het gevoel dat 'm dat nog steeds dwars zit.
Terwijl ik nog een poging deed om de "achterdeur" methode te proberen, wat een ieder vrij staat om te doen.

Ps Straks moet ik nog jouw oude voetnoot gaan gebruiken.......
Reputatie 7
Badge +7
Brandje wrote:

Hoi Jan,

Ps Straks moet ik nog jouw oude voetnoot gaan gebruiken.......

haha is toegestaan Ton,
ik hoop alleen niet dat het nodig is.
Dat hoop ik ook Jan.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen