Toon met gasmeter niet dicht bij slimme meter | Eneco Community
beantwoord

Toon met gasmeter niet dicht bij slimme meter

• Anonymous
  • 0 reacties
Voor een vriend van mij vraag ik of het mogelijk is om de Toon te gebruiken waarbij de gasmeter niet in buurt zit van de electriciteit meter. Daar zit ruim 30 meter tussen.
Is het mogelijk om de 2.5mm minijack aansluiting van de metermodule te verlengen zodat de gas sensor van de metermodule alsnog op de gasmeter kan aangesloten worden?
30 meter is ver, maar niet onoverbrugbaar lijkt me. Gewoon een wat dikkere koperkabel met een 2.5mm minijack female en male, en klaar lijkt mij. Is daar ervaring in? Of zijn er andere dingen mogelijk die ik over het hoofd zie?

Ook heeft hij een zonnepanelen installatie maar die zit op een PV-verdeler op een schuur en komt dus niet als losse groep binnen bij de electricteits meter. Ook hier zou ik dan dezelfde oplossing willen gebruiken. De apparte kWh meter van Zon op Toon dus bijplaatsen in de PV-verdeler en dan vanaf de metermodule een verlengde kabel (2.mm minijack male-female) naar de schuur.

Dus wat ik dacht:
- metermodule bij meterkast (P1 aansluiting)
- lange kabel (2.5 mm minijack female/male) naar gasaansluiting en daar met analoge sensor de gasmeter meten
- lange kabel (2.5 mm minijack female/male) naar losse kWh meter in PV-verdeler van de schuur om Zon op Toon te meten
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 april 2018, 08:26

Ik heb inmiddels via een betrouwbare bron begrepen dat Eneco bezig is om meerdere meetmodules op een Toon toe te laten waardoor je afzonderlijk van elkaar de electriciteit, gas en zon kan meten. In de situatie zoals ik hierboven beschrijven heb ik dus drie meetmodules nodig. Een voor p1 bij de electrameter, een analoog bij de gasmeter en een analoog bij de kWh meter in de schuur voor zon op toon.

Deze optie zou al op korte termijn mogelijk zijn maar mijn bron kon me niet vertellen wanneer. Dus daarom de vraag hier dan. Wanneer gaat dit komen? #durftevragen

Bekijk origineel

2 Reacties

Ik heb inmiddels via een betrouwbare bron begrepen dat Eneco bezig is om meerdere meetmodules op een Toon toe te laten waardoor je afzonderlijk van elkaar de electriciteit, gas en zon kan meten. In de situatie zoals ik hierboven beschrijven heb ik dus drie meetmodules nodig. Een voor p1 bij de electrameter, een analoog bij de gasmeter en een analoog bij de kWh meter in de schuur voor zon op toon.

Deze optie zou al op korte termijn mogelijk zijn maar mijn bron kon me niet vertellen wanneer. Dus daarom de vraag hier dan. Wanneer gaat dit komen? #durftevragen
Niemand? @Brandje @mAiden?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen