Toon ketel combinatie | Eneco Community
beantwoord

Toon ketel combinatie

• 6 december 2015
  • 7 reacties
  • 245 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Is er een verschil in functionaliteit wanneer er bij de start instellingen CV of het specifieke keteltype wordt ingevuld?

Leo C
icon

Beste antwoord door EvavdZ 9 december 2015, 12:24

@L.C. van de Berg,

Hierbij het antwoord wat ik van onze softwarebeheerders heb ontvangen:

1. Nee, er is geen verschil in functionaliteit bij CV en keteltype, dit is puur ter registratie.
2. Toon kan, voor zover bekend, geen invloed hebben op de nalooptijd van de pomp
3. Wij zijn er van op de hoogte dat het vlamsymbool niet altijd even goed synchroon loopt, dit is iets wat we in de toekomst willen verbeteren.
4. Je kan bij verwarming in instellingen de tapwater-opties instellen in het geval van een Opentherm ketel.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

7 Reacties

Daar is Eneco nooit duidelijk over geweest.
Op welk gebied er ECHT verschil zit, is op het forum niet bekend.

Nu heeft de monteur soms ook niet het juiste merk en type voorhanden bij installatie.

Voorheen in 2013 hadden we die keuze niet eens en het werkte ook goed.

De belangrijkste keuze kan je altijd na installatie van Toon toch wijzigen, zoals OT; keuze warmteafgifte radiatoren e.d.
Reputatie 2
Badge
Hoi Ton,

Had i.d.d al behoorlijk gezocht maar kon weinig concreets vinden!
Vandaar de gestelde vraag!
Het zou fijn zijn als de techneuten van Eneco daar wat meer over zouden kunnen zeggen! (Moderator)?

Het zelfde geldt voor onderwerpen zoals overschoot/undershoot en Vlamsymbool, hierop zijn vele vragen en opmerkingen geweest.

Leg het in 1 keer uit dan weet men het!

Mijn achter liggende gedacht is dat er nog een aantal zaken bij mij beter kunnen:
1 nalooptijd pomp wordt door Toon overruled (was 5 min nu soms 45)
2 vlam symbool toon loopt niet synchroon met brander bij cv modulerend, wel bij tapwater
3 Instellen van tapwater-opties van uit Toon

Dus de uit daging blijft, hopelijk met wat meer support van Eneco!

En mede door de reacties en support van leden van het forum, werkt mijn cv nu modulerend op een watertemperatuur 50 gr en een stabiele kamertemperatuur van +en - 0,1 Gr

Bedank voor je reactie

Leo C
Reputatie 4
Badge +4
@L.C. van de Berg,

Ik kan me voorstellen dat je graag duidelijkheid wil over het invullen van de startinstellingen. Zelf kan ik je niet direct antwoord geven, maar ik vraag het voor je na bij de software ontwikkelaars. Zodra ik meer weet, verneem je dat,
Hoi Ton,

Had i.d.d al behoorlijk gezocht maar kon weinig concreets vinden!
Vandaar de gestelde vraag!
Het zou fijn zijn als de techneuten van Eneco daar wat meer over zouden kunnen zeggen! (Moderator)?

Het zelfde geldt voor onderwerpen zoals overschoot/undershoot en Vlamsymbool, hierop zijn vele vragen en opmerkingen geweest.

Leg het in 1 keer uit dan weet men het!

Mijn achter liggende gedacht is dat er nog een aantal zaken bij mij beter kunnen:
1 nalooptijd pomp wordt door Toon overruled (was 5 min nu soms 45)
2 vlam symbool toon loopt niet synchroon met brander bij cv modulerend, wel bij tapwater
3 Instellen van tapwater-opties van uit Toon

Dus de uit daging blijft, hopelijk met wat meer support van Eneco!

En mede door de reacties en support van leden van het forum, werkt mijn cv nu modulerend op een watertemperatuur 50 gr en een stabiele kamertemperatuur van +en - 0,1 Gr

Bedank voor je reactie

Leo C

Hoi Leo,

Ik was vergeten nog even te reageren op je 3 punten.

Uiteraard heb je gelijk hier zeker in jouw situatie naar te vragen, maar bij alle 3 jouw punten met mijn Intergas Kombi HR 22 kan ik mij niet indentificeren.

Zo zie je maar hoe de verschillende CV's anders reageren op het OT protocol.

Ik weet alleen dat bij mijn merk alleen de HRE uitvoering vwb punt 3, wel keurig reageert op de ingestelde waarde op Toon.

Overigens voor mij van geen enkel belang; je stelt het eenmalig in en dat was het.

Dus ik denk dat er ook een algemeen antwoord terug komt in de trant van dat is CV merk afhankelijk, want we weten inmiddels dat iedere fabrikant het vastgelegde OT protocol gebruikt/aanpast op de manier hoe zij dat willen en interpreteren. Dat kunnen ze makkelijk omdat ze een thermostaat erbij leveren die optimaal met elkaar werken.
En Toon moet hier met z'n zijn vastgelegde OT protocol maar doorheen zien te "fietsen"

Overigens fijn dat m.b.v. de leden op het forum je tot een acceptabele fine-tuning bent gekomen.
Reputatie 4
Badge +4
@L.C. van de Berg,

Hierbij het antwoord wat ik van onze softwarebeheerders heb ontvangen:

1. Nee, er is geen verschil in functionaliteit bij CV en keteltype, dit is puur ter registratie.
2. Toon kan, voor zover bekend, geen invloed hebben op de nalooptijd van de pomp
3. Wij zijn er van op de hoogte dat het vlamsymbool niet altijd even goed synchroon loopt, dit is iets wat we in de toekomst willen verbeteren.
4. Je kan bij verwarming in instellingen de tapwater-opties instellen in het geval van een Opentherm ketel.
Reputatie 2
Badge
Beste Eva,

Hartelijk dank voor je informatie!

Punt 1 zal voor voor velen een eye-opener zijn.

Punt 2 en 4 Zou je van kunnen zeggen dat mijn Nefit met converter type 2 nog niet volledig volgens het OT protocol werkt!

Punt 3 fijn om te weten dat hieraan wordt gewerkt.

Nogmaals dank

Leo C
Hoi Leo,

Punt 1 is een bekend gegevens. Ik meldde je toch hoe dat in de Toon in het begin was geregeld?
De monteur kiest bij installatie tegenwoordig het merk en type en soms is het niet aanwezig dan neemt hij iets wat er op lijkt.
Geen enkel beletsel, behalve de hier bekende, om dat te doen.
Bij sommige merken is een aanvullende converter nodig en bij andere wordt de Aan/Uit stand gekozen.

En wat punt 4 betreft is de info niet geheel juist.
Ook als een CV voldoet aan het OT protocol dan toch zijn er CV's, zoals de mijne Intergas Kombi HR die totaal niet reageren op de tapwater instelling van Toon.
Daar dient namelijk een electronisch circuit in de CV voor aanwezig te zijn. Vandaar dat Intergas met z'n HRE type daar nu wel aan voldoet.