Toon kan toch modulerend werken met een Bosch ketel 30 HRC? | Eneco Community
beantwoord

Toon kan toch modulerend werken met een Bosch ketel 30 HRC?

Toon eerste bericht

84 Reacties

Nog even een filmpje gemaakt voor @Pointer.
Moet je alleen nog voor dat je de ketel aan zet de draden omsteken van 1, 2 naar OT, en de weerstand op 7 parkeren of weghalen. Et voilá!🤓
Bah, destijds 3000 euro voor dit ding betaald , en ik heb die module niet.
@EduardNL op MP kan je ze vinden.
ik heb een bosch hrc 35 als ik deze aansluit volgend de manier zo als hier vermeld wordt krijg ik een A8 storings code

wat doe ik verkeerd of vergeet ik??
Toon verbinding controleren en op Opentherm zetten.
Ik heb toon 10keer laten zoeken maar ik kan hem nog steeds niet op opentherm zetten
Berny bedoelt ook de schakelaar even omzetten door even het schuifje te verschuiven.
Wat foto's van hoe en waar het is aangesloten kunnen ons ook helpen om mee te denken. Zo blijft het roken...
Ketel en Toon uitzetten (stekker naar de module uit de stopcontact) en daarna eerst de ketel starten en als laatste de Toon, heb je dat ook gedaan?
Die begreep ik gelukkig
Maar dat wilt de toon niet
Ok. Sorry, zonder meer info weet ik het ook niet wat aan de hand is...
Succes.
Die begreep ik gelukkig
Maar dat wilt de toon niet

Welke versie heeft je Toon?
De Toon heeft versie 4.8.25
De Toon heeft versie 4.8.25

Oké, daar ligt het dus niet aan.
Als je Toon op bv Aan/uit staat dan kan je los van Toon te laten zoeken door op de kromme pijltjes te drukken, de schakelaar handmatig op OpenTherm te zetten.
Je ziet de tekst OpenTherm dan vet gedrukt staan.
Dat vermoeden had ik al maar hij wordt niet wordt vet gedrukt

Ketel blijft op storing A8 en stookt alleen maar
Ketel heb ik hertstart als de toon aanstaat en andersom ook

Durf alleen hem niet naar fabrieksinstellingen te zetten
Begin dan eens om Toon een harde reset te geven?
Of je dat al eerder had gedaan, weet ik niet; ik ben de draad op dat gebied even kwijt.
Dat zou ik morgen dan eens proberen om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen nu kan ik niet meer bij de ketel aangezien de kinderen naar bed gaan en die op zolder slapen
Let op hè!
Ik heb het over een harde reset, dat is geen fabrieksherstel.......

Een harde reset geef je door de Toon module bij je CV 1 minuutje stroomloos te maken.
Reputatie 6
Badge +3
@KerremansFabrieksherstel zou ik niet doen; dat gooit al je data en instellingen weg, en verandert geen spat aan de werking van toon als thermostaat.
https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/toon-wil-niet-modulair-bosch-topic-gesloten-bezoek-ons-nieuwe-toon-forum-https-forum-toon-nl-5952

“Even een update over mijn probleem,
Vooralsnog lijkt het opgelost mede ook dankzij jullie thnx voor dat.
Wat heb ik gedaan:
De ketel uitgezet Stekker eruit gehaald.
Bedrading op O en T van het OTM1 blok
De ketel weer aangezet en de Toon en nu vond hij zelf de open therm aansluiting.
Geluk yes we did it ?
Nogmaals bedankt voor jullie hulp en reacties.
m vr gr Peter”
Nou ik ben nieuwsgierig wat Kerremans morgen gaat doen. Of hij eerder een harde reset had gegeven meldde hij niet.

De aansluitingen zou hij al volgens zeggen goed hebben zitten.

Misschien dat een simpele harde reset zorgt dat de instelling OpenTherm wel mogelijk is cq er in springt.
Hij werkt

Ik weet niet wat ik anders heb gedaan als eerst ik vermoed dat ik de vorige keren een draadje niet goed in de connector had zitten of zo
Maar hij werkt in elk geval

Super bedankt voor de hulp
Fijn dat het werkt uiteraard.
Maar blijft de vraag had je nou wel of niet een harde reset gegeven?
Dit omdat je Toon niet op OoenTherm kreeg.
dit heb ik nu weer gedaan daarvoor ook al aangezien ik standaard de voeding los maakte op het moment dat ik de ot aansloot

dus of het dit keer wel geholpen heeft zullen we niet weten
Duidelijk!
Bedankt nog voor je aanvulling!
Reputatie 3
Badge +1
Zie bijgaande foto's van mijn Bosch 42HRC:
Foto 2 de lichtgrijze en donkergrijze kabels komen van de Buitenvoeler en van de Toon af.
Zie ook Montagevoorschrift OTM4.

Reageer